پس از رقابت های جهانی؛

تمجید فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری از فوق سنگین ایران

رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان روز گذشته با مصاف مدعیان فوق سنگین به پایان رسید که تیم ملی کشورمان هه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پس از پایان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ که به میزبانی شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد به جدال مدعیان فوق سنگین واکنش نشان داد. فدراسیون جهانی از مصاف مدعیان دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم پیکارهای جهانی به عنوان روزی یاد کرد که رکوردهای زیادی جابجا شد و یک جوان ایرانی نیز سهم بسزایی در این رکوردشکنی‌ها داشت. بطوریکه علیرضا یوسفی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در کارنامه دارد با مهار وزنه ۲۳۸ کیلوگرم توانست یک کیلوگرم رکورد حرکت دو ضرب جوانان جهان را جابجا کند. رکورد پیشین این دسته در رده جوانان با ۲۳۷ کیلوگرم در اختیار علی داودی دیگر قهرمان ملی کشورمان بود.

در همین راستا سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بعد از پایان رقابت های جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان در گزارشی نوشت: «در رقابت‌های گروه A و B دسته فوق سنگین رکوردهای جهانی سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شکسته شد. یکی از این رکوردها توسط علیرضا یوسفی به ثبت رسید. تلاش دوم یوسفی با رکوردشکنی وی همراه بود تا نابغه ایرانی بعد از انزو کوورگه از هلند دومین فردی باشد که در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم رکوردشکنی خواهد کرد. انزو در گروه B این رقابت‌ها رکورد نوجوانان جهان را جابجا کرد.»

در ادامه این گزارش به درخشش غول گرجستانی هم اشاره و در این خصوص آمده است: «همیشه از تالاخادزه انتظار یک نمایش عالی وجود دارد. او در یکضرب ۲۲۵ کیلوگرم و در دوضرب نیز وزنه ۲۶۷ کیلوگرم را مهار کرد تا با ۴۹۲ کیلوگرم رکورد جهان را از آن خود کند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید