جی پلاس

کارلسن پس از قهرمانی جهان: تحت تاثیر فیروزجا قرار گرفتم!

ستاره نروژی و مرد شماره یک شطرنج جهان پس از تثبیت قهرمانی با شکست نپومنیشی از روسیه در بخشی از نشست خبری درباره علیرضا فیروزجا نیز صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مگنوس کارلسن در مسابقه تعیین قهرمان جهان با نتیجه 7.5 -3.5 به پیروزی رسید و قهرمان جهان باقی ماند. این پنجمین حضور کارلسن در مسابقه قهرمانی جهان و چهارمین دفاع او از عنوان قهرمانی اش بود.

کارلسن در نشست خبری با ستایش از تلاش حریف روس در دیدارهای اول گفت: او در بازی های نخست سطح بسیار بالایی از خود به نمایش گذاشت. از عملکردم خیلی راضی هستم و راستش فکر نمی کردم که مسابقه این گونه پیش برود. بسیار خوشحالم و هیچ جایی برای پشیمانی و افسوس خوردن باقی نگذاشتم. 

قهرمان جهان ادامه داد: از تلاش فوق العاده دستیارانم تشکر می کنم. چه کسانی که با من در دبی بودند و چه کسانی که از راه دور به من کمک رساندند. این بازی شبیه مسابقه من با آناند بود که با چند مساوی شروع شد اما او پس از اولین باخت دیگر هرگز نتوانست برگردد.

کارلسن درباره عملکرد فیروزجا در ماه های اخیر و درخشش او نیز گفت: من واقعا تحت تاثیر عملکرد او در رقابت های گرندسوئیس و پس از آن قهرمانی اروپا قرار گرفتم و باید بگویم در حال حاضر او بیشتر از هر کس دیگری به من انگیزه می دهد!

دیدگاه تان را بنویسید