جی پلاس

حسین اجاقی به خاطر سرپرستی سازمان ورزش از تیم ملی ووشو رفت!

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: خدا را شکر برای سرمربیگری تیم ملی ووشو کمبود گزینه نداریم؛ پنج شش نفر هستند که شایستگی این سمت را دارند و برادرم هم جزو کاندیداها است.

لینک کوتاه کپی شد

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص جدایی از تیم ملی و حضور در سازمان ورزش به عنوان سرپرست و اینکه گفته می‌شود این جدایی هنوز قطعی نیست اظهار کرد: من اعلام کردم که به دلیل مشغله زیاد کاری سازمان ورزش فرصت نمی‌کنم در خدمت تیم ملی باشم اما برخی رسانه‌ها گفتند استعفا دادم در صورتی که این گونه نیست. من با رئیس فدراسیون صحبت کردم و به عنوان کسی که تجربه دارد و راهنما در کنار ایشان خواهم ماند.

او افزود: من اعتقاد دارم سرمربی تیم ملی باید تمام وقت در اختیار تیم باشد تا نتیجه بگیرد. من با فدراسیون به عنوان کسی که بتواند کمک کند تعامل و همکاری خواهم داشت و از برنامه‌های ریاست فدراسیون حمایت می‌کنم اما از لحاظ زمان گذاشتن برای سرمربیگری متاسفانه برایم مقدور نیست.

اوجاقی با اشاره به مسابقات قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی هم است گفت: سرمربی را اعلام می‌کنند؛ در حقیقت هر وقت اردوها آغاز شود قبل از آن سرمربی مشخص می‌شود اما برای این مسابقات هم قطعا نفراتی که کاندیدای سرمربیگری هستند برای انتخاب ملی پوشان که به اردو دعوت کنند حضور دارند.

سرمربی پیشین تیم ملی ووشو در خصوص اینکه گفته می‌شود برادرش امیر اوجاقی قرار است هدایت تیم ملی بزرگسالان را به عهده بگیرد تصریح کرد: امیر اوجاقی جایگزین من نخواهد شد؛ پنج شش نفر هستند که واقعا استحقاق این سمت را دارند باید ببینیم فدراسیون به چه نتیجه‌ای می‌رسد اما برادر من هم جزو کاندیداها است. به هر حال سال‌ها سرمربی تیم ملی جوانان بوده و بی سابقه نیست اما خوشبختانه در کل برای انتخاب سرمربی کمبود نفرات نداریم که با مشکل روبرو شویم.

حسین اوجاقی همچنین با اشاره به شرایط ووشو گفت: ما به دلیل شیوع کرونا هیچ مسابقه برون مرزی نداشتیم درحقیقت سه سال است که به این رقابت‌ها نرفتیم که این موضوع باعث شد فاصله ایجاد شود اما با تدابیر رئیس فدراسیون مسابقات مختلفی در داخل برگزار شد تا ورزشکاران از کوران رقابت‌ها دور نباشند و فعالیت‌های فنی و مسابقاتی ادامه داشته باشد که به نظرم اتفاق مثبتی بود.

او درپایان صحبت‌های خود در مورد حضور تیم ملی ووشو در بازی‌های آسیایی تصریح کرد: بچه‌های ما پتانسیل خوبی دارند و خداراشکر از طرف فدراسیون هم حمایت می‌شوند که این پروسه خوبی است و به نظرم موفق خواهیم بود. ووشو رشته‌ای است که در سبد مدال آوری وزارت ورزش در بازی‌های آسیایی قرار گرفته و خیلی روی این رشته حساب می‌شود بنابراین تقاضا دارم وزرات ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری کنند و همه دست به دست هم بدهند تا ووشو مانند گذشته برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید