گزارش جی پلاس

دختران ایرانی در آستانه تحقق رویای مردان؛ زنان شهرداری سیرجان یک گام تا فتح لیگ قهرمانان آسیا!+ عکس

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در آستانه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و می تواند یک عنوان تاریخی و ارزشمند باشگاهی را برای ایران به ارمغان بیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال شهرداری سیرجان نماینده ایران در رقابت های لیگ قهرمانان زنان آسیا است و تا کنون مقابل تیم های بنیادکار ازبکستان (2 بر یک) گوکولام هند (یک بر صفر) به پیروزی رسیده است.

مهدیه عمیقی، عارفه سید کاظمی، ملیکا متولی، حدیث بساط شیر، فاطمه امینه برازجانی، زینب عباسپور، سهیلا نظام آبادی (کاپیتان)، رقیه جلال نسب، فاطمه مخدومی، فهیمه ارزانی، زهرا علیزاده، هستی فروزنده، افسانه چترنور، شبنم بهشت، ساناز اباذرنژاد، مهرناز عزت آبادی پور، زهره عرفانی، فاطمه سرورزاده، مریم سلیمانی، فریمهر خضری ، فاطمه ستوده بازیکنان شهرداری سیرجان هستند که با سرمربی گری مریم جهان نجاتی در این مسابقات حاضر هستند.

جلال نسب، علیزاده و چتر نور گلزنان شهرداری در این مسابقات بودند.

زهرا علیزاده به خاطر مصدومیتی که در بازی مقابل نماینده هند داشت به احتمال زیاد دیدار آخر خود را از دست می دهد. خطای دروازه بان گوکولام روی این بازیکن با VAR منجر به اخراج زن هندی شد و روی همین ضربه ایستگاهی چترنور دروازه حریف را باز کرد.

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان

نکته جالب توجه درباره تیم فوتبال شهرداری سیرجان این است که آن ها با یک تساوی در روز پایانی فاتح لیگ قهرمانان آسیا می شوند؛ آرزویی که کم کم برای مردان ایرانی به رویا تبدیل شده است!

البته باید اشاره کرد که شیوه برگزاری لیگ قهرمانان زنان آسیا با مردان کاملا متفاوت و اصلا قابل مقایسه نیست. با این حال اگر شهرداری سیرجان به این عنوان برسد در هر صورت یک جام قهرمانی به نام فوتبال ایران و آن هم زنان ثبت می شود و شاید در آینده که مسابقات سروشکل جدی تری گرفت نام یک تیم ایرانی در لیست قهرمانان اتفاق خیره کننده ای باشد.

در دومین دوره رقابت های لیگ قهرمانان زنان آسیا فقط چهار تیم حاضر هستند و خبری از نمایندگان غول های آسیایی نیست. بنیادکار ازبکستان، گوکولام هند و امان اردن به همراه شهرداری سیرجان در این رقابت ها شرکت کردند و این چهار تیم در یک گروه به مصاف هم می روند!

اگر سیرجانی ها فاتح جام شوند و فیفا طبق برنامه ریزی اش تورنمنت جهانی باشگاه ها را برگزار کند، ایران نماینده آسیا در جام باشگاه های جهان خواهد شد. البته مشکلات موجود در فوتبال زنان و البته اپیدمی کرونا برگزاری این رقابت ها در هاله ای از ابهام قرار داده است.

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در آستانه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

در دوره قبل این رقابت های نیز که در سال 2019 برگزار شد تیم های ملبورن استرالیا، جیانگسو چین، نیپون تی وی ژاپن و اینچئون هیوندای کره جنوبی حاضر بودند که  در نهایت تیم ژاپنی با 7 امتیاز قهرمان شد.

نتایج و برنامه روز پایانی

بنیادکار یک - شهرداری سیرجان 2

گوکولام یک - امان 2

شهرداری سیرجان یک - گوکولام صفر

امان صفر- بنیادکار یک

بنیادکار -گوکولام شنبه 22 آبان

شهرداری سیرجان - امان شنبه 22 آبان

 

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان در آستانه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا

  • ابراهیم ارسالی در

    به نام خالق بی همتا
    با امید قهرمانی تیم بانوان شهرداری سیرجان

دیدگاه تان را بنویسید