جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو ؛

صالحی امیری: برای لباس کاروان از نطرسنجی مردمی استفاده می کنیم / به دنبال رتبه‌ای بهتر از جاکارتا هستیم/ پیمان فخری: رشته شطرنج اضافه شده که ما در آن شانس داریم

صالحی امیری در جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی های آسیایی 2022 هانگژو گفت: برای لباس کاروان نهایتا از نطرسنجی مردمی استفاده می کنیم و هدف گذاری ما عملکرد کیفی بهتر نسبت به جاکارتا در تعداد مدال است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جلسه  هماهنگی ستاد کارشناسی بازی های آسیایی  2022  هانگژو با  موضوع "بحث و تبادل نظر در خصوص انتخاب اولیه رشته های اعزامی به بازیهای هانگژو " امروز (یکشنبه) در کمیته ملی المپیک برگزار شد.

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: زمان کوتاهی تا بازی‌های آسیایی داریم یعنی ۹ ماه. ما درگیر المپیک بودیم به همین دلیل بعد از این بازی‌ها جلسات ستاد را تشکیل دادیم. امروز رسما ستاد شکل گرفت، معاونت قهرمانی، مشاور وزیر، اعضای هیات اجرایی و ... حضور داشتند. 

وی افزود: سیاست‌های کلی اعزام مشخص شد و دستور مقام معظم رهبری برای اعزام کیفی در دستور کار ما بود‌. استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای امکانات و همین طور حمایت از اعزام بیشتر بانوان برنامه‌های دیگر ماست. قرار است در کنار ستاد قهرمانی، ستاد فرهنگی را برای معرفی فرهنگ ایرانی در آسیا داشته باشیم. 

صالحی‌امیری در خصوص لباس کاروان، عنوان کرد: قرار شد سرپرست کاروان سیاست‌های لازم را از مقامات ذی ربط بگیرد، ما قرار است هم نظر ورزشکاران و هم عموم جامعه را هم بگیریم. برای لباس کاروان نهایتا از نطرسنجی مردمی استفاده میکنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره رشته‌های اعزامی به هانگژو، خاطرنشان کرد: ما رشته‌ها را به ۳ بخش تقسیم کردیم؛ رشته‌هایی که قطعا مدال دارند، آنهایی که شانس مدال دارند، رشته‌هایی که شانسی ندارند. جمع بندی نهایی جلسه بعدی انجام می شود. هدف‌گذاری ما این است نتایجی بهتر از جاکارتا و یک پله بالاتر داشته باشیم. با تجربیاتی که از المپیک داریم مسیر هموارتر است و همان تجربیات در بازی‌های آسیایی به کار گرفته می‌شود. 

وی درباره نام و شعار کاروان، گفت: قرار شد نام و شعار کاروان را جمع و در جلسات بعدی در مورد آن بحث کنیم. مردم عزیز هم می‌توانند پیشنهادات خود را به ما بگویند. این شعار باید تصویری از نام ایران بزرگ و ارزش‌های ایرانی را در دل خود داشته باشد. جلسات ستاد هفتگی برگزار می‌شود و سرپرست کاروان به عنوان سخنگو با اصحاب رسانه در ارتباط خواهد بود.

صالحی امیری در پاسخ به این‌ سوال که در صورت برگزاری انتخابات کمینه چقدر تضمین می‌دهید برنامه‌ها اجرا شود، تصریح کرد: کمیته ملی المپیک قائم به شخص نیست و اساسنامه می‌گوید ۱۸ ماه قبل سرپرست مشخص شود ما هم اگر تاخیر داشتیم به خاطر المپیک بود.اساسا روند فعالیت کمیته جهت و مسیر مشخصی دارد و همه تصمیمات توسط ستاد گرفته می‌شود.

پیمان فخری: در بازی های آسیایی شطرنج اضافه شده که شانس داریم

 پیمان فخری، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2022 در نخستین جلسه هماهنگی ستاد کارشناسی بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت:  جلسه خوبی بود. مقداری کمبود وقت داریم چرا که المپیک به تعویق افتاد و ستاد دیر تشکیل شد. در این جلسه تصمیمات خوبی انجام شد. از هفته آینده جلسه با فدراسیون‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: سیاست‌هایی که ابلاغ شد را در مورد رشته‌ها اعمال کردیم. رشته‌هایی که مدال قطعی دارند و یا شانس کسب مدال دارند و یا شانس ندارند شناسایی شدند. امروز یک کاروان ابتدایی داریم و بعد از آن به فدراسیون‌ها زمان می‌دهیم برای اثبات اینکه آنچه عنوان می‌کنند صحت داشته باشند. برخی رشته‌ها دو سال است نبودند و ممکن است شانس داشته باشند و ما فرصتی می‌دهیم تا خود را اثبات کنند.

فخری تاکید کرد: کاروان بزرگی داریم و بین 450 تا 500 نفر انتخاب می‌شوند. در 16 رشته در المپیک بودیم و شرایط آنها مشخص است ولی سایر رشته‌ها در مسابقات نبودند و نیاز به ارزیابی دارند تا خرداد و تیر ارزیابی نهایی را خواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه با وجود تاکید بر اعزام کاروان کیفی نام برخی از رشته‌ها که شانس مدال ندارند، دیده می‌شود، گفت: غیر از رشته‌های پایه و مادر رشته دیگری را نداریم که شانس مدال نباشند و در لیست باشد.

فخری در مورد اضافه شدن رشته‌ها به بازی‌های هانگژو یادآوری کرد: 5 رشته به این دوره اضافه شده که دو رشته کاملا چینی است‌. شطرنج اضافه شده که خوشبختانه شانس داریم. 5 رشته هم حذف شده که ازبکستان و اندونزی که رقیب ما هستند در آن شانس داشتند. استرالیا و نیوزلند در 5 رشته به صورت افتخاری هستند و مدال برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.

سرپرست کاروان در خصوص اینکه چه تضمینی وجود دارد که کمیته بعدی نیز همین سیاست را دنبال کند ، گفت: سیاست کلی را وزارت ورزش و کمیته اعلام می‌کند اگر بر اساس شرایط گفتند تعداد بیشتری شرکت دهیم، احتمال افزایش رشته‌ها هست و ما هم استقبال می‌کنیم و اگر ظرفیت و بودجه  اجازه دهد این اتفاق خیلی هم خوب است.

پیمان فخری

WhatsApp Image 2021-11-07 at 3.51.13 PM

WhatsApp Image 2021-11-07 at 3.51.12 PM

دیدگاه تان را بنویسید