گزارش جی پلاس از هفته سوم لیگ برتر فوتبال

سومین پیروزی متوالی استقلال و سپاهان/ "گیتاریست" تعویض طلایی فرهاد بود + عکس و ویدیو/جدول

استقلال و تراکتور در هفته سوم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این مسابقه با پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم های استقلال و تراکتور از هفته سوم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که میزبان توانست با یک گل حریف تبریزی را با شکست بدرقه کند.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، وریا غفوری، جعفر سلمانی، کوین یامگا و امیر حسین حسین‌زاده

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، عبدالله ناصری، ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، سامان نریمان جهان، پیمان بابایی، محمد قادری، عبدالله حسینی، آرش قادری، بهزاد سلامی و شاهین ثاقبی

گزارش بازی

نمایش دو تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و بازی درگیرانه استقلال و تراکتور باعث شد که توپ بیش‌تر در میانه میدان رد و بدل شود. استقلال تلاش می‌کرد که از خط دفاعی بازی‌سازی کند و با رساندن توپ به حسین‌زاده و یامگا در قلب دفاع تراکتور برای خودش موقعیت‌سازی کند اما این برنامه با پرس از جلوی بازیکنان تراکتور و هوشیاری آن‌ها در دفاع به کار نیامد. در آن سوی میدان فیروز کریمی علاوه بر ضد حملات، بازی مستقیم از دفاع به حمله را در دستور کار بازیکنانش قرار داده بود و روی تکنیک و حفظ توپ پیمان بابایی و سامان نریمان جهان در فاز تهاجمی حساب باز کرده بود. تراکتوری‌ها به نسبت استقلالی‌ها برنامه‌شان را بهتر اجرا کردند. شاگردان فرهاد مجیدی اما پس از یارگیری یامگا و حسین‌زاده رو به ارسال از جناحین آوردند که کارساز بود و توانستند چند موقعیت نسبتا خوب به دست بیاورند. از موقعیت‌های خطرناک این نیمه می‌توان به شوت وریا غفوری از فاصله ۳۰ متری اشاره کرد که با واکنش خوب اخباری به گل تبدیل نشد. در موقعیتی دیگر، یامگا در دقیقه ۲۸ می‌توانست با ضربه سر دروازه تراکتور را باز کند اما توپ بازیکن فرانسوی استقلال در چارچوب نبود و به بیرون رفت. شاید خطرناک‌ترین موقعیت استقلال در دقیقه ۴۰ رخ داد که پاس کات بک جعفر سلمانی در موقعیتی عالی به حسین‌زاده رسید اما بازیکن جوان استقلال با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد و یک فرصت گل‌زنی خوب برای استقلالی‌ها سوخت.

استقلال بازی را در این نیمه تهاجمی آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفتند با این حال تراکتور بود که در پنج دقیقه ابتدایی نیمه دوم توانست موقعیت‌سازی کند اما شوت سامان نریمان جهان با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت استقلالی‌ها به خودشان آمدند و بلافاصله دروازه تراکتور را باز کردند.

استقلال در دقیقه ۵۴ روی ضربه کرنر و پاس پشت پای زیبای سیاوش یزدانی با ضربه سر ارسلان مطهری به گل نخست رسید تا کمی از فشار خارج شود. مطهری یک دقیقه پس از گل نخست می‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند اما ضربه سر او این بار از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۲ بود که یامگا در محوطه جریمه سرنگون شد که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور چنین اعتقاد به پنالتی نداشت با این حال دقایقی بعد سرنگونی وریا غفوری در محوطه جریمه، داور را متقاعد کرد که برای استقلال پنالتی بگیرد. استقلالی‌ها اما قدر این موقعیت را ندانستند و وریا غفوری ضربه پنالتی را به تیرک افقی دروازه کوبید و زبیر نیک‌نفس توپ برگشتی را به بیرون زد.

استقلال در ادامه بازی همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت اما تراکتوری‌ها نیم‌نگاهی به ضد حملات داشتند تا این که در دقیقه ۷۵ نفوذ سعید واسعی استقلالی‌ها را چسبیده به محوطه جریمه‌شان مرتکب به خطا کرد تا موقعیت خوبی در اختیار شاگردان فیروز کریمی قرار بگیرد اما آن‌ها هم قدر این موقعیت را ندانستند و ضربه‌شان را با بی‌دقتی به دیواره دفاعی استقلال کوبیدند.

استقلال در ادامه بازی سعی کرد بازی را کنترل کند و با گردش توپ در زمین، زمان بازی را بگذراند تا سومین پیروزی‌اش را کسب کند. کنترل بازی بازیکنان استقلال به حدی بود که حتی زمانی که در موقعیت ضد حمله قرار می‌گرفتند و می‌توانستند موقعیت خطرناک به روی دروازه تراکتور ایجاد کنند، توپ را نگه داشته و به عقب پاس می‌دادند. همین موضوع باعث شد که بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی در میانه میدان پیگیری شود و با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

تصاویر دیدار استقلال و تراکتور

گل اول استقلال به تراکتور توسط ارسلان مطهری

گل اول استقلال به تراکتور توسط ارسلان مطهری

گل اول استقلال به تراکتور توسط ارسلان مطهری

گل اول استقلال به تراکتور توسط ارسلان مطهری

فرهاد مجیدی فیروز کریمی

استقلال

ویدیوی گل های استقلال و تراکتور

گل اول استقلال به تراکتور توسط ارسلان مطهری دقیقه 54

ضربه پنالتی وریا غفوری به تیر دروازه تراکتور اصابت کرد

محرم و سپاهان صدرجدول را رها نمی کنند

هوادار هم که هر دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته بود، نتوانست جلوی طلایی‌پوشان را بگیرد و مانع سومین پیروزی متوالی سپاهان شود.

گل اول سپاهان به هوادار توسط دانیال اسماعیلی‌فر در دقیقه 84

اولین برد فجرسپاسی در لیگ برتر با شکست نفت آبادان

تیم فوتبال نفت آبادان از ساعت ۱۸ امروز (شنبه) در دیداری خانگی پذیرای تیم فجرسپاسی بود.

نفت آبادان و فجرسپاسی که در دو بازی ابتدایی لیگ مغلوب شده بودند، امروز برای کسب اولین برد و سر و سامان دادن به وضعیت خود به مصاف هم رفتند.

شاگردان کلانتری در دقایق ابتدایی بازی، نمایش بهتری داشتند و موفق شدند در دقیقه ۲۰ توسط محمد کاظمی به گل برسند. این نیمه در ادامه گلی در برنداشت و تیم فجرسپاسی برنده به رختکن رفت.

فجرسپاسی که برای این بازی انگیزه بیشتری نسبت به نفت داشت، در دقیقه ۸۱ نیز توسط عرفان معصومی به گل دوم رسید.

این بازی با حساب ۲ بر صفر به سود شاگردان کلانتری به پایان رسید و فجری ها اولین برد خود در لیگ بیست و یکم را در آبادان جشن گرفتند. نفت آبادان نیز در سه دیدار انجام شده خود در فصل جاری، تن به شکست داده است.

برتری لحظه پایانی نفت مسجد سلیمان در خانه پدیده

دو تیم فوتبال پدیده و نفت مسجدسلیمان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه امام رضا(ع) به مصاف هم رفتند که نفت مسجدسلیمان با یک گل میزبانش را شکست داد تا به نخستین پیروزی فصل خود برسد.

تک گل این دیدار را عماد میرجوان در دقیقه ۸۰ به ثمر رساند.

پدیده، با این شکست بدون امتیاز در رده آخر باقی ماند و نفت مسجدسلیمان با این پیروزی ۴ امتیازی شد.

جدول لیگ برتر ایران تا هفته سوم

هفته سوم لیگ برتر

دیدگاه تان را بنویسید