با باشگاه‌ها تعامل می‌کنیم و به وقتش انتظار جبران داریم

مهدوی کیا: برنامه ریزی هشت ماهه برای صعود به المپیک داریم

سرمربی تیم امید در مورد وضعیت بازیکنانش و شرایط اردو صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی مهدوی‌کیا در خصوص وضعیت تیم امید ایران پیش از بازی با لبنان گفت: ما بازی اول مقابل نپال را به خوبی پشت سر گذاشتیم و در حال آماده شدن برای بازی با لبنان هستیم. آنها تیم خوبی هستند و عملکردی که از آنها مقابل تاجیکستان دیدیم به نظر می‌رسد آنها سعی داشتند از بازیکنان با تجربه استفاده کنند که در رنج سنی بالای ۲۰ سال هستند و این برخلاف تیم ماست که تیمی کاملا جوان راهی مسابقات کردیم که فکر می‌کنم ۷-۸ بازیکن ما حتی می‌توانند در المپیک هم بازی کنند. 

وی افزود: لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد و چشم به ضد حملات داشت ولی در لحظات پایینی بازی را واگذار کرد. فکر می‌کنم با توجه به سیستم دفاعی لبنان بازی سختی در پیش داریم ولی آنها را آنالیز کردیم و امیدوارم بتوانیم از نقاط ضعفشان استفاده کنیم و بچه‌ها بتوانند بازی خوبی انجام دهند و بتوانیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم. 

سرمربی تیم امید در مورد رنج سنی بازیکنان اضافه کرد: اگر بخواهیم با توجه به سال میلادی در نظر بگیریم بچه‌هایی که از ۲۰۰۱ به بعد متولد شدند می‌توانند در المپیک بازی کنند ولی فکر می‌کنم هم تاجیکستان و هم لبنان ارنج اصلی‌شان بیشتر از بازیکنان ۹۹-۲۰۰۰ است ولی نگاه ما به آینده است و می‌خواهیم تیمی را تشکیل دهیم که بتوانند در المپیک طبق برنامه ریزی بتوانند بیشتر به ما کمک کنند.

مهدوی‌کیا ادامه داد: امیدواریم از این مرحله به سلامت عبور کنیم و پس از آن ۸ ماه فرصت داریم که بتوانیم بازی تدارکاتی بیشتری داشته باشیم چرا که بدون بازی تدارکاتی به این مسابقات آمدیم و خیلی از بچه‌ها برای اولین بار است که کنار هم بازی می‌کنند. بازیکنان با کیفیتی داریم و امیدوارم از این مرحله به سلامت عبور کنیم و به مرحله نهایی صعود کنیم و بعد از آن یک برنامه ۸ ماهه برای حضور پر قدرت در مرحله نهایی داریم. 

وی در مورد تعامل با باشگاه‌ها هم توضیح داد: قطعاً با توجه به شرایطی که باشگاه‌ها در شروع لیگ داشتند ما سعی کردیم از هیچ باشگاهی بیش از دو بازیکن نداشته باشیم و دو - سه باشگاه بودند که ۳ بازیکن داشتند و من پیشنهاد دادم که آنها از یک بازیکن بتوانند استفاده کنند که از این پیشنهاد از سوی استقلال و ذوب آهن استقبال شد و بازیکنان هفته دوم برای تیمشان بازی کردند. یک بازیکن هم از مس رفسنجان داشتیم که با توجه به مصدومیت دفاع چپ این تیم رمضانی، درخواست داشتند بازیکنشان بماند و ما موافقت کردیم و دوست داریم تعاملی باشد که نه ما ضرر کنیم نه باشگاه‌ها و این تعامل وجود داشته باشد و باشگاه‌ها هم زمانی که ما نیاز داریم با ما همکاری کنند. 

سرمربی تیم امید در مورد پیشنهاد به AFC توضیح داد: با توجه به اینکه بازی‌ها در روزهای غیر از فیفا دی برگزار می‌شود خیلی سخت است که ما تمام بازیکنان را در اختیار داشته باشیم چرا که باشگاه‌ها هم هزینه کردند و دوست دارند با ترکیب کامل به مسابقات بروند. اگر مسابقات در فیفا دی برگزار شود خیلی بهتر است و هم برای ما فرصت بهتری برای آماده سازی فراهم می‌شود و هم باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنانشان را در اختیار قرار دهند. اگر این اتفاق بیافتد به نظرم خیلی خوب است و مشکلات زیادی در آینده حل می‌شود. 

مهدوی‌کیا در مورد اردوها و مسابقات تدارکاتی پیش بینی شده برای تیم امید گفت: قطعا ما رایزنی‌های لازم را انجام دادیم تا بعد از این مسابقات بتوانیم اردوهای مورد نظر را داشته باشیم و مدت سفری که تیم به امارات داشت و تیم کره جنوبی به ایران آمده بود صحبت‌هایی شد با مسئولان کره‌ای صحبت شد تا یک تورنمنت ۴ جانبه در قطر در فوریه داشته باشین میان کره جنوبی، ایران، قطر و یک تیم دیگر که حالا قرار است مشخص شود. در مورد اردو هم ما در کمپ اسپایر مستقر خواهیم شد و از امکاناتش استفاده می‌کنیم. صحبتی هم با فدراسیون فوتبال امارات برای حضور در این کشور و برگزاری دیدارهای دوستانه داشتیم. تمام این مسائل در دست بررسی است تا آماده سازی خوبی داشته باشیم و بعد از سال‌ها بتوانیم در مسابقات حاضر شویم. 

وی در مورد میزبانی تاجیکستان و امکانات اردو و خود تیم تاجیکستان گفت: تا اینجا که خوب بوده و مشکل بزرگ در اصل مشکل چمن مصنوعی بوده است و سال‌هاست که بچه‌های ما در آن بازی نکردند و این یک مشکل بزرگ است. در اینکه ما تمرینات منظم داشتیم و مشکلی نداشتیم. تیم تاجیکستان تیم خوبی است و ۷-۸ سال است که نفراتش از ردهای پایینتر کنار هم هستند و تقریبا ۸۰ درصد بزرگسالان هم همین است و اسکلت اصلی شأن همان تیم استقلال تاجیکستان است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید