جی پلاس

صعود به جام جهانی با سِحر؛ جادوگری بی نتیجه "خوبان عالم" در بازی ایران و کره جنوبی!

شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال که در ماه های گذشته صحبت های عجیبی را مطرح کرده بود، بعد از فرصت‌ سوزی‌های تیم ملی جلوی کره جنوبی، از «خوبان عالم» رضایت نداشت!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مدت هاست که حرف ها و اظهارات شهاب‌الدین عزیزی خادم شایعات درباره تماس و همکاری او با یک جادوگر را به منظور موفقیت تیم ملی قوت بخشیده است. برای نخستین بار وقتی رئیس فدراسیون فوتبال از جمله "با دعای خوبان عالم به موفقیت رسیدیم" استفاده کرد، این بحث قوت گرفت که او با یک جادوگر معروف فوتبال به نام «ا.م» در تماس است و او در بازی‌ های گذشته ترکیب تیم ملی را در اختیار اسکوچیچ می‌گذارد.

حتی کار به جایی رسید که عزیزی خادم بعد از برتری تیم ملی مقابل عراق در اظهاراتی عجیب این پیروزی ها را حاصل الطاف خداوند و کمک های خفیه الهی عنوان کرد که به نطر می رسد منظورش همان همکار عجیبش بود.

عزیزی خادم گفت:

"ما دست حمایت، هدایت و رحمت الهی را در این پیروزی مشاهده کردیم و امیدواریم که این پیروزب ها پاینده و مستمر باشد و ما شایسته این موهبت و لطف خدا باشیم."

"در نظام هستی ایمان و توکل به خدا، تلاش، همت، پشت کار، برنامه ریزی و ... همیشه نتیجه بخش است."

"در کنار تدبیر و برنامه ریزی راهبردی و تلاش و تمرین ... به طور جد بر عنصر توکل به خدا و الطاف خفیه الهی تاکید داشته و خواهیم داشت."

"فوتبال برای ما وسیله افتخار آفرینی، وحدت و انسجام ملی و سلامت و نشاط اجتماعی است."

"از خدا می‌خواهیم که فوتبال ما را وسیله رشد و اعتلای مادی و معنوی ما و جامعه قرار دهد."

بیان جملاتی از این دست باز هم به این شایعه دامن زده و حالا خبرنگاران هم به طور صریح از رئیس فدراسیون این سوال را پرسیدند که او بدون پاسخگویی به این موضوع، راهش را به سمت جایگاه مهمانان ویژه گرفت و رفت.

بعد از بازی با کره جنوبی، عزیزی خادم از گفت و گو با خبرنگاران پرهیز کرد؛ در دیداری که «خوبان عالم» هم نتوانستند کاری برای تیم اسکوچیچ انجام دهند و موقعیت‌ها یکی بعد از دیگری با اشتباهات مهاجمان و همینطور کمک دیرک دروازه که دو بار به خطرناک ترین شکل ممکن به صدا در آمد و گویا این بار کمک هاى خفیه شامل حال تیم ملی نشد!

دقیقا مدت ها قبل به عزیزی خادم هشدار داده شده بود که برد و باخت های تیم ملی را به چیزی فراتر از برنامه ریزی ها و تلاش کادرفنی، بازیکنان و حتی مدیران تیم ملی گره نزند. قطعا هر ملتی برای موفقیت بازیکنان خود دعا می کنند و این چیزی نیست که فقط مستثنی به ایران باشد.

آیا مردم کشورهای اسلامی هم‌گروه ایران یعنی عراق، سوریه، امارات و لبنان از خداوند، موفقیت و پیروزی تیم ملی کشورشان را خواستار نمی‌شوند؟ آیا اهالی کره‌جنوبی با هر اعتقادی که دارند، دل به پیروزی تیم ملی فوتبالشان نبسته‌اند؟ آیا خداوند فقط به مردم و تیم ملی فوتبال ایران توجه دارد؟ آیا جز این است که هر کسی ثمره تلاش‌های خود را بر می‌دارد و در آن راه، خداوند هم کمکش می‌کند؟ اینکه چنین مسائلی را به اعتقادات مردم ارتباط بدهیم می تواند پیامدهای بدی داشته باشد و شایسته نیست که به خاطر برد و باخت این چنین اعتقاد افراد به میان بیاید.

از شهاب‌الدین عزیزی خادم که در همین مدت زمان کوتاه اقدامات قابل توجهی را برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر برای تیم ملی انجام داده، خواهش می‌کنیم دست از این ادبیات بردارد و درباره مسائل علمی و عملی انجام شده برای موفقیت تیم ملی در آینده سخن بگوید.

دیدگاه تان را بنویسید