گزارش جی پلاس از فینال کشتی آزاد

حسن یزدانی با انتقام سخت از دیوید تیلور قهرمان جهان شد/ زارع در شب طلایی ایران با تاریخ سازی طلا گرفت + عکس ویدیو

حسن یزدانی در فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان با شکست دیوید تیلور به مدال طلا دست یافت و انتقام المپیک و سه شکست مقابل این کشتی گیر آمریکایی را گرفت. امیرحسین زارع هم قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک را در وزن 125 کیلوگرم شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رقابت های کشتی آزاد  قهرمانی جهان امشب با برگزاری فینال مسابقات اوزان 61، 74، 86 و 125 کیلوگرم در شهر اسلو نروژ دنبال شد که ایران در دو وزن 86 و 125 کیلوگرم با حضور حسن یزدانی و امیرحسین زارع صاحب دو مدال طلا شد.

حسن یزدانی (ایران) 6 - دیوید تیلور (آمریکا) 2

از ساعت 21:15 و در مهم ترین و حساس ترین نبرد این مسابقات، یزدانی و تیلور در تکرار فینال المپیک به روی تشک رفتند که حسن یزدانی با یک کشتی برتر توانست رقیب نامدار و قهرمان المپیک خود را با نتیجه 6 بر 2 شکست دهد و قهرمان جهان شود.

این چهارمین رقابت ۲ کشتی‌گیر محسوب می‌شود که در ۳ مبارزه قبلی برد با تیلور تمام شده بود اما بالاخره یزدانی از رقیب آمریکایی خود انتقام گرفت.

حسن یزدانی در دور اول مقابل دولتبیکو از قزاقستان، در دور دوم مقابل اتهان راموس از پورتوریکو و در نیمه نهایی مقابل نایفانوف از روسیه پیروز و راهی فینال شد.

 

امیرحسین زارع  (ایران) 9 - گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2

در سنگین وزن این مسابقات، امیرحسین زارع، کشتی گیر 20 ساله ایران و پدیده مسابقات، در فینال مقابل رقیب صاحب نام خود یعنی پتریاشویلی از گرجستان قرار گرفت و با یک کشتی برتر، رقیب خود را با نتیجه 9 بر 2 شکست داد و به اولین مدال طلای جهان خود دست یافت.

زارع پس از ۳۲ سال، کشتی آزاد ایران را صاحب مدال طلای سنگین وزن در رقابت‌های قهرمانی جهان کرد.

امیر حسین زارع در وزن 125 کیلوگرم با نتیجه 6 بر 0 بر حریف بلاروسی غلبه کرد و به دور دوم صعود کرد. زارع در دومین دیدار خود به مصاف گویازدوفسکی از آمریکا رفت و توانست با نتیجه 10 بر 0 در کمتر از دو دقیقه به برتری دست یابد. زارع ملی‌پوش سنگین وزن کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل طاها آکگول از ترکیه به رقابت پرداخت و در نهایت این دیدار با نتیجه 4 بر 0 به سود ملی پوش کشورمان به پایان رسید و زارع راهی فینال شد.

 

تصاویر فینال و اهدای مدال حسن یزدانی و امیرحسین زارع

  • مجید ارسالی در

    با برد یزدانی گریه کردم درود بر شرفت

  • امین میرزائی ارسالی در

    الحق که ایرانی همیشه پیروزه.. خدا قوت فرزند وطن

  • سهراب ارسالی در

    شیر ایران مرحبا دلاور

دیدگاه تان را بنویسید