برگزاری نشست شورای پژوهش و نشر در کمیته ملی المپیک

هجدهمین نشست شورای پژوهش و نشر عصر روز گذشته (سه شنبه 6 مهر) با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و اعضاء شورا تشکیل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ این نشست پس از پنج ماه دریافت و بررسی محورهای پژوهشی و نشر مختلف و تشکیل سه جلسه کارگروه تخصصی، به منظور نهایی نمودن برخی از مصوبات، پژوهش ها و کتب پذیرش شده تشکیل و نسبت به 17 مورد دستور جلسه تصمیم گیری شد.

این شورا طی پنج ماه اخیر، 49 مورد کتاب، پژوهش و پایان نامه  دریافت کرده است که طی بررسی، داوری و اصلاح 10 مورد کتاب، چهار مورد پژوهش و یک مورد پایان نامه مورد تصویب نهایی و مشمول حمایت کمیته ملی المپیک قرار گرفت.

مطابق سیاست گذاری شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک از اواخر سال 1399 و تاکید دکتر رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مقرر شد ابتدا از پایان نامه و رساله های غنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سپس کتب تالیف شده با موضوعات کاربردی و مورد نیاز سازمان های المپیکی و در نهایت پژوهش هایی که در زمینه نیازهای کاربردی کمیته ملی المپیک بوده و در قالب دو مورد قبلی قرار نگرفته است، حمایت شود.

در این شورا تاکید شد، کمیته ملی المپیک در پی غنی نمودن منابع علمی و عملی مورد نیاز سازمان ها و افراد ذینفع خود بوده است و اهداف مادی را دنبال نمی کند.

همچنین تعیین بودجه برای طرح های پژوهشی در سال 1400 یکی از مصوبات این جلسه بود که ضروری است در سامانه سمات ثبت و پس از آن طرح های مورد تایید برای آغاز اجرا در سامانه مذکور بارگذاری شود.  

از دیگر مصوبات این نشست، مقرر شد کتب مورد تایید برای چاپ، به دو صورت کاغذی به تعداد محدود و نسخه الکترونیکی منتشر شود.

در هجدهمین نشست شورای پژوهش و نشر ، دکتر رضا صاحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، خانم طاهره طاهریان، دکتر رضا قراخانلو، دکتر سید نصراله سجادی، دکتر کیکاوس سعیدی، دکتر فریبا محمدیان و دکتر ناهید کریمی دبیر شورا حضور داشتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید