اشتباه عجیب سرمربی تیم ملی فوتبال زنان که به خیر گذشت!

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان در حالی به جام ملت‌های آسیا صعود کرد که کادر از قوانین صعود اطلاعی نداشتند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا در حالی به میزبانی تاشکند برگزار شد که تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان موفق شد با برتری مقابل اردن در ضربات پنالتی برای نخستین بار جواز حضور در مسابقات این قاره را کسب کند.

در حالی ضربات پنالتی تیم صعودکننده را مشخص می‌کرد که پیش از این سرمربی تیم ملی اعلام کرده بود در صورت تساوی، رنکینگ بالاتر در فیفا تیم صعودکننده به جام ملت‌ها را مشخص می‌کند این در حالیست که طبق دستورالعمل برگزاری مسابقات، در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز و تفاضل گل، تیمی صعود می‌کند که در ضربات پنالتی برنده باشد.

با این وجود در خبری که توسط فدراسیون فوتبال منتشر شده مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال همچنان به صعود تیم برنده از طریق رنکینگ فیفا اشاره دارد.

ایراندوست در ارتباط تلفنی با عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال گفت: میراثی از گذشته برای ما باقی مانده که اگر برابر اردن به تساوی برسیم و شرایط هر دو تیم برابر باشد، تیمی که در رنکینگ بالاترست به جام ملت‌های آسیا صعود خواهد کرد.

به نظر می‌رسد نه تنها سرمربی تیم‌ملی بلکه مقامات فدراسیون فوتبال هم از چگونگی قوانین برگزاری مسابقات هیچ اطلاعی نداشته‌اند و نمی‌دانستند شرایط صعود چگونه است یا با علم به نحوه صعود به این شکل عجیب اطلاع رسانی کرده اند زیرا اگر کادرفنی بانوان یا مسئولان فدراسیون نمی دانستند نحوه صعود چگونه است و بعدا متوجه شده اند چرا برای اصلاح آن، هیچ خبر رسمی روی خروجی سایت فدراسیون مخابره نشد؟ البته با توجه به گنگ بودن قوانین گروه های سه تیمی آن هم در بخش مقدماتی جام ملت های زنان این اشتباه قابل پیش بینی است اما اصلاح نکردن آن جای سوال دارد!

به هرترتیب سرمربی تیم ملی شانس آورد که این اشتباه او به خیر گذشت!

دیدگاه تان را بنویسید