گزارش جی پلاس از مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا ۲۰۲۲؛ ایران صفر(۴) - اردن صفر (۲)

برد شیرزنان ایرانی در پنالتی ؛ صعود تاریخی ملی پوشان فوتبال به دور نهایی+عکس و ویدیوی پنالتی

تیم ملی فوتبال زنان امروز در رقابت های مقدماتی جام ملت های زنان آسیا 2022 به مصاف اردن رفت که در نهایت ایران در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و برای نخستین بار به مرحله نهایی مسابقات صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال زنان در مقدماتی جام ملت های زنان آسیا 2022 امروز (شنبه) از ساعت 13:30 در دومین دیدار خود به مصاف اردن رفت. این دیدار با نتیجه صفر بر صفر در 90 دقیقه به پایان رسید و کار به ضربان پنالتی کشیده شد و ایران توانست با نتیجه 4 بر 2 در ضربات پنالتی به برتری دست یابد و به دور نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در گروه G با تیم های اردن و بنگلادش همگروه بود. در اولین مسابقه شاگردان مریم ایراندوست با 5 گل بنگلادش را درهم کوبید.

ترکیب تیم ملی ایران:‌ زهره کودایی، غزاله بنی طالبی، گلنوش خسروی، بهناز طاهرخانی (کاپیتان)، ملیکا محمدی، ملیکا متولی، یاسمن فرمانی، زهرا سربالی، هاجر دباغی، سمانه چهکندی و نگین زندی

مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا شهریور ۱۴۰۰ در چهار گروه چهار تیمی و چهار گروه سه تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های اول هر گروه به مرحله نهایی مسابقات صعود می‌کنند.  مرحله نهایی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا هم ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود. ژاپن، استرالیا، چین، کره جنوبی، فیلیپین و هند میزبان از قبل به مرحله نهایی صعود کرده‌اند.

گزارش بازی

اولین موقعیت جدی مسابقه نصیب اردنی ها شد و آن ها در محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شدند اما مدافعان ایران توپ را دفع کردند. چند دقیقه بعد نوبت به ایران رسید که دروازه اردن را تهدید کند اما بازیکن ایران به توپ نرسید و موقعیت از دست رفت. در دقیقه 30 جباره بازیکن اردن با دروازه بان ایران تک به تک شد که کودایی مانع از زدن گل اردن شد. شاگردان مریم ایراندوست بازهم شانس گلزنی داشتند که توپ ملیکا متولی را دروازه بان اردن به زیبایی مهار کرد. در دقیقه 38 گلنوش خسروی مدافع پیش‌تاخته ایران روی ارسال کرنر درون محوطه اردنی‌ها جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در دقیقه 46 این دیدار دفاع تیم ملی ایران جاماند و گلر مجبور شد در نقش مدافع ظاهر شود. روی اشتباه دقیقه 57 یاسمن فرمانی در میانه زمین، اردنی‌ها صاحب فرصت خوب گلزنی شدند که بازهم جباره در گلزنی ناکام بود و ضربه او به کرنر رفت. توپ‌گیری عالی نگین زندی و چرخش او پشت محوطه جریمه اردن در دقیقه 62 باعث خلق موقعیت برای تیم ملی ایران شد اما شوت او با اختلاف کم از دروازه اردن به بیرون رفت. فرصت گلزنی دیگری روی ارسال ضربه ایستگاهی برای اردن در دقیقه 73 به دست آمد که کودایی بار دیگر با خروج موفق خود مانع از گلزنی میسا جباره شد. میسا جباره کاپیتان باتجربه اردن در دقیقه 81 بار دیگر درون محوطه جریمه صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه خطرناک او با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.در دقایق پایانی موقعیت موقعیت خطرناک درون دروازه ایران شکل گرفت که جباره نتوانست آن را تبدیل به گل کند. دیدار این تیم به ضربات پنالتی کشیده شد که تیم ملی ایران توانست با نتیجه 4 بر 2 در این ضربات به برتری دست یابد و به دور نهایی جام ملت های آسیا صعود کند.

 

تصاویر این دیدار را در ادامه مشاهده می کنید؛
 
 
یاسمن فرمانی ملیکا متولی تیم ملی فوتبال زنان ایران اردن
نگین زندی تیم ملی فوتبال زنان ایران اردن
ملیکا متولی تیم ملی فوتبال زنان ایران اردن
نگین زندی تیم ملی فوتبال زنان ایران اردن
 
جام ملت های آسیا زنان 2022 - ایران - اردن
جام ملت های آسیا زنان 2022 - ایران - اردن
 
جام ملت های آسیا زنان 2022 - ایران - اردن
جام ملت های آسیا زنان 2021 - ایران - اردن

دیدگاه تان را بنویسید