گزارش جی پلاس از قهرمانی زیر ۲۱ جهان؛ ایران ۲ - آرژانتین ۳

مدافع عنوان قهرمانی ناکام ماند؛ جوانان والیبالیست هم کامبک زدند و هم خوردند!+ عکس و آمار

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین مسابقه خود در قهرمانی جهان 2021 به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه 3 بر 2 مقابل این تیم شکست خورد و از رسیدن به جمع هشت تیم برتر بازماند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال جوانان ایران در دومین مسابقه خود در قهرمانی زیر 21 سال جهان به مصاف آرژانتین رفت و در یک بازی هیجان انگیز 3 ب ر2 شکست خورد و با دو شکست از رسیدن به مرحله بعد و هشت تیم برتر بازماند.

شاگردان بهروز عطایی مدافع عنوان قهرمانی در اولین مسابقه خود به مصاف بلژیک رفتند و با نتیجه دور از انتظار 3 بر 2 بازی را واگذار کردند. ایران با آرژانتین، بلژیک و مراکش همگروه است و شنبه ساعت 20:30 به مصاف مراکش می رود.

خولیو ولاسکو سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران که مدیر تیم‌های پایه ایتالیا است از جمله تماشاگران این مسابقه بود.

گروه بندی کامل مسابقات به شرح زیر است:

A: ایتالیا، جمهوری چک، مصر، تایلند

B: بلغارستان، لهستان، کوبا، بحرین

C: آرژانتین، ایران، مراکش، بلژیک

D: روسیه، برزیل، کانادا، کامرون

گزارش بازی

ترکیب ایران: امیرحسین توخته،  امیرحسین تقوی، سینا نیک پور، عرفان جلالی نژاد، بردیا سعادت، مهدی جلوه. سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب آرژانتین: ویدونی، آلویسی، گالاردو، سوریا، آکوستا، آرموآ. سرمربی: مارتین لوپس

ست اول 25-20 آرژانتین

امتیاز اول این مسابقه را آرژانتین به دست آورد و در ادامه هم این تیم توانست 6 بر 4 پیش بیفتد. در ادامه تلاش های شاگردان عطایی برای جبران نتایج فایده نداشت و آژانتین 13-6 پیش افتاد. با وجود اینکه آرژانتینی ها عملکرد بهتری داشتند اما در انتهای ست ایران توانست اختلاف را کم کند و بازی 22-19 شد. سرویس خوب بازیکن آرژانتین روی دست عبدالمختار بازی را 24-19 کرد تا شاگردان لوپس در آستانه پیروزی در ست نخست قرار بگیرند. در ادامه هم دفاع ناقص ایران امتیاز 25 را به آرژانتین داد تا ست اول را این تیم پیروز شود.

ست دوم 25-20 ایران

در این ست ایران اجازه پیشی گرفتن آرژانتین را از همان امتیازات ابتدایی گرفت و بازی 4-4 شد. خطای تور لوچیانو بازی را 10-9 به نفع ایران کرد. در حالی که ایران 16-14 عقب بود توانست 4 امتیاز پیاپی کسب کند. تیم ملی در ادامه هم عملکرد خوبی داشت و توانست 23-20 جلو بیفتد و در نهایت هم این ست 25-20 نصیب ایران شد.

ست سوم 26-24 ایران

سرویس خوب رمضانی در این ست ایران دو امتیاز پیاپی را به ایران رساند تا بازی 7-5 شود. تک دفاع خوب خلیل مقابل مهاجم آرژانتین باعث شد ایران 10 بر 7 پیش بیفتد. سرویس های خوب و بازی با برنامه ایران ادامه داشت و 21-13 به نفع شاگردان عطایی شد. در کمال تعجب ایران تمام این اختلاف را از دست داد و بازی 23-23 شد. در نهایت اما ایران توانست این ست حساس را 26-24 ببرد.

ست چهارم 25-18 آرژانتین

آرژانتین در این ست به دنبال جبران نتیجه بود و توانست 5 بر 3 پیش بیفتد. در ادامه دو تیم پایاپای پیش رفتند و بازی 9-9 شد. شاگردان لوپس در ادامه توانستند روند امتیاز گیری خود را ادامه بدهند و در نهایت این ست را 25-18 بردند تا بازی به ست سوم کشیده شود.

ست پنجم 19-17 آرژانتین

در این ست آرژانتین 3 بر 2 پیش افتاد. در حالی که ایران 11-9 پیش بود اما بازی در امتیاز 11 به تساوی رسید. دو تیم تا انتهای این ست پایاپای پیش رفتند و بازی 15-15 شد. در نهایت این ست را آرژانتین 19 بر 17 برد تا فاتح این مسابقه شود.

تیم ایران با این شکست به عنوان مدافع عنوان قهرمانی از صعود به مرحله یک چهارم نهایی باز ماند و باید برای کسب یکی از رده های 9 تا 16 تلاش کند. 

آمار بازی ایران و آرژانتین 

 

Screenshot_20210924-231834_Chrome

Screenshot_20210924-231846_Chrome

Screenshot_20210924-232118_Chrome

 

تصاویر بازی ایران و آرژانتین 

 

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

تیم ملی والیبال جوانان ایران

 

  • ناشناس ارسالی در

    بهروز عطایی نشون داد عملکردش قابل اعتماد نیست....چجوری میشه مدافع عنوان قهرمانی حتی به جمع ۸ تیم پایانی صعود نکنه با وجود اینکه چند تا از بازیکنای سابق تو تیم بودند

  • Faramarz Rezaei ارسالی در

    سلام. آقای عطایی به درد تیم نونهالان میخوره.نه تیم ملی بزرگسالان,
    ایشان داره از دسترنج آکلنو استفاده میکنه!؟ چرا تیم جوانان که سالها ایشان سرمربیش بوده نتونسن یک سرویس پرشی بزنند !؟ یا یک آبشار سرعتی, قدرتی بزنند؟؟؟

دیدگاه تان را بنویسید