ارزشمندترین باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۱/ صدرنشینی منچسترسیتی

چهار باشگاه انگلیسی در میان ارزشمند‌ترین باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۱ هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به دلیل جذابیت جهانی، فوتبال باشگاهی یک تجارت سودآور است. وقتی صحبت از فوتبال در بالاترین سطوح می‌شود، همواره پول زیادی در میان است. هزینه‌های بی رویه و اشتباهات پرهزینه همگی بخشی از این تجارت هستند، اما وقتی ریسک‌ها به نتیجه برسند، باشگاه‌ها و برند‌های تجاری آن‌ها رشد می‌کنند و این اتفاق فرصت‌های بیشتری را برای پیشرفت باشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ با شیوع ویروس کرونا درآمد‌های باشگاه‌ها از محل فروش بلیت مسابقات به سطح پیش بینی نشده‌ای کاهش یافت و روسای باشگاه‌ها ناچار شدند در امور مالی خود تجدید نظر کنند. حتی تاکنون خیلی از باشگاه‌ها نتوانسته اند بحران مالی ناشی از همه گیری ویروس کرونا را مدیریت کنند تا بدون آسیب از آن خارج شوند.

در پنجره نقل و انتقالات تابستانی جا به جایی‌های مهم و غیرمنتظره‌ای رقم خورد و با نگاه به ارقام قرارداد‌ها می‌توان به تغییر موازنه قدرت در فوتبال باشگاهی پی برد. 

در این گزارش قصد داریم ۵ باشگاه ارزشمند جهان را معرفی کنیم. 

۱- منچسترسیتی - ۱.۰۴ میلیارد یورو

پپ گواردیولا منچسترسیتی را در سال های گذشته به افتخارات زیادی رسانده، اما این موفقیت‌ها قیمت زیادی داشته است. سیتیزن‌ها در بازار نقل و انتقالات سرمایه گذاری زیادی کردند تا بازیکنان مدنظرشان را به خدمت بگیرند. 

رسیدن منچستر سیتی به فینال لیگ قهرمانان اروپا و تبدیل شدن به ارزشمند‌ترین باشگاه جهان در طول یک دهه اتفاق جالبی است. مالکان باشگاه منچستر سیتی در این سال‌ها از پپ گواردیولا حمایت ویژه‌ای کرده اند، اما هنوز به هدف خود برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نرسیده اند.

سیتیزن‌ها فصل گذشته به هدف بزرگ خود بسیار نزدیک شدند، اما در فینال، چلسی با یک گل آن‌ها را شکست داد. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در این فصل جک گریلیش را به ترکیب خود اضافه کرده و به دنبال موفقیت در تمام جام‌های در دسترس است. 

۲- پاری سن ژرمن - ۹۹۷ میلیون یورو 

پاری سن ژرمن پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوق العاده‌ای داشته است. پاریسی‌ها قبلا برخی از بهترین فوتبالیست‌های جهان را در اختیار داشتند. حالا بسیاری از آن بازیکنان رفته اند و به جای آن‌ها لیونل مسی، سرخیو راموس، اشرف حکیمی، جانلوئیجی دوناروما و چند بازیکن بزرگ دیگر در تابستان راهی پاریس شدند. 

پاریی سن ژرمن هم با وجود سرمایه گذاری گسترده و جذب چند بازیکن بزرگ دنیا، همانند منچستر سیتی هنوز نتوانسته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند. پس از ماندن کیلیان امباپه و جذب مسی و راموس، پاری سن ژرمن اکنون به مقصد دلخواه ستاره‌های فوتبال دنیا تبدیل شده است. 

پاری سن ژرمن یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های فوتبال جهان است و در سال‌های گذشته جاه طلبی زیادی از خود نشان داده است.

۳- منچستر یونایتد - ۹۳۷ میلیون یورو 

منچستریونایتد زیر نظر اوله گونار سولشر پیشرفت مداومی دارد. روز‌های بد دوران ژوزه مورینیو یک خاطره دور به نظر می‌رسد و شیاطین سرخ اکنون به یکی از پر ستاره‌ترین تیم‌های اروپا تبدیل شده اند.

منچستریونایتد در تابستان امسال ۳ خرید بزرگ انجام داد. این باشگاه جیدون سانچو را از بورسیا دورتموند با مبلغ ۸۵ میلیون یورو به خدمت گرفت. رافائل واران با ۴۰ میلیون یورو از رئال مادرید راهی منچستر یونایتد شد و سپس در انتقالی بزرگ کریستیانو رونالدو با مبلغ ۱۵ میلیون یورو به اولدترافورد بازگشت. 

منچستریونایتد در این فصل قطعا مدعی قهرمانی در لیگ برتر است. با وجود ستاره‌هایی مانند پل پوگبا و برونو فرناندز که فوتبال زیبایی ارائه می‌کنند، می‌توانیم شاهد عملکرد فوق العاده‌ای از سوی شیاطین سرخ باشیم. 

۴- باشگاه چلسی - ۸۸۲ میلیون یورو 

چلسی در تابستان سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری زیادی کرده بود. این باشگاه بازیکنان باکیفیت زیادی را به خدمت گرفت. بازیکنانی مانند کای هاورتز، تیمو ورنر، بن چیلول، حکیم زیاش و ادوارد مندی همگی در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته به این تیم پیوستند. 

با این حال تیم پرستاره چلسی به اندازه‌ای که باید درخشان نبود، اما پس از انتخاب توماس توخل به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان لندنی، تیم سازمان یافته‌تر شد و آن‌ها در پایان فصل توانستند جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند.

چلسی تابستان امسال روملو لوکاکو را با قراردادی ۱۱۵ میلیون یورویی از اینترمیلان به خدمت گرفت. چلسی همچنین سائول نیگز را به صورت قرضی به خط میانی خود اضافه کرد و اکنون یکی از قوی‌ترین و بهترین تیم‌های اروپایی را در اختیار دارد.

۵- باشگاه لیورپول - ۸۸۰ میلیون یورو 

لیورپول فصل‌های فوق العاده‌ای را با هدایت یورگن کلوپ گذرانده است. سرمربی آلمانی موفق شده لیورپول را به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ برساند. سپس قرمز‌های مرسی ساید نخستین قهرمانی خود در لیگ برتر را در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ به دست آوردند.

با این حال لیورپول در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نتوانست روند خوبی که در پیش گرفته بود را ادامه دهد. آسیب دیدگی‌های طولانی مدت بازیکنانی مانند ویرجیل فن دایک، جوئل ماتیپ، جردن هندرسون و جو گومز به شدت به لیورپول ضربه زد. بدون شک ۳ بازیکن کلیدی لیورپول هم مانند چند فصل قبل خوب نبودند. صلاح هنوز فرم خوبی دارد، اما مانه و فیرمینو دچار افت شده اند. لیورپول در نقل و انتقالات تابستانی نیز سرمایه گذاری زیادی نکرد. ابراهیما کوناته تنها خرید لیورپول در تابستان بود و با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون یورو به قرمز‌ها ملحق شد.

دیدگاه تان را بنویسید