باشگاه رم برای کمک به افغانستانی ها دست به کار شد

باشگاه رم در دیدار برابر ساسولو پیراهن‌های خاصی را در حمایت از مردم افغانستان بر تن خواهد کرد و پس از بازی این پیراهن‌ها را برای جمع‌آوری پول و کمک به پناهجویان به فروش می‌رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کشور افغانستان بار دیگر به دست گروه طالبان افتاده و همین موضوع باعث شده که هزاران نفر از پناهجویان اهل این کشور به دنبال راهی برای فرار باشند و به کشورهای دیگر هجوم بیاورند.

رم اعلام کرده که در دیدار فردا برابر ساسولو برچسبی روی پیراهنش قرار خواهد داد که لوگوی هیئت عالی رتبه سازمان ملل برای پناهجویان را به همراه دارد. پیراهن‌های استفاده شده در این بازی سپس برای امور خیریه به حراج گذاشته خواهند و شد و تمامی سود حاصل از فروش این پیراهن‌ها به مردم افغانستان تعلق دارد خواهد گرفت.

 

آنها به اولین باشگاه فوتبالی تبدیل خواهند شد که در اقدامی مشترک با هیئت عالی رتبه سازمان ملل در شاخه پناهجویان همکاری کرده‌اند. کیارا کاردلوتی، نماینده این هیئت در ایتالیا، در این باره گفت:« ما از حمایت صورت گرفته از سوی باشگاه رم با همکاری آژانس ما برای کمک به مردم افغانستان استقبال می‌کنیم. علیرغم شرایط سختی که در افغانستان وجود دارد، این هیئت تصمیم گرفته به حضورش در این کشور ادامه دهد تا شاید بتواند با افراد بیشتری همکاری کرده و جان آنها را نجات دهد. ما امسال وسایل نجات بیش از 240 هزار نفر را فراهم کردیم اما نیازها ساعت به ساعت افزایش پیدا می‌کند و بودجه ما بسیار ناکافی است. در چنین زمان‌هایی، حتی کمک‌های بسیار کم تاثیر بسزایی خواهند داشت.»

رم همچنین تایید کرد که ابزار ورزش از یورو 2020 را در اختیار پناهجویان اهل افغانستان که در حال حاضر در مراکز متعددی در ایتالیا سکنی گزیده‌اند قرار داه است. گروهی از فوتبالیست‌های زن این کشور در حال حاضر در فلورانس جای داده شده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید