مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

آرژانتین با هت تریک مسی برد؛ صدرنشینی برزیل تثبیت شد

دور دهم بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی با پیروزی تیم‌های ملی آرژانتین، برزیل و اروگوئه به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،دور دهم بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2022 آمریکای جنوبی، بامداد امروز (جمعه) با برگزاری پنج دیدار به پایان رسید که در مهمترین آنها تیم ملی آرژانتین با هت‌تریک کاپیتان خود لیونل مسی موفق شد میهمانش بولیوی را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد. ستاره جدید پاری‌سن‌ژرمن در دقایق 14، 64 و 88 گل‌های آلبی‌سلسته را به ثمر رساند.

 

تیم ملی برزیل هم که میزبان پرو بود، میهمانش را با نتیجه 2 بر صفر از پیش رو برداشت. اورتون ریبرو در دقیقه 14 و نیمار در دقیقه 40 گل‌های این بازی را زدند.

 

اروگوئه دیگر تیم برنده بازی‌های بامداد امروز بود که میزبانش اکوادور را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کرد. تنها گل این بازی را گاستون پریرو در دقیقه 2+90 به ثمر رساند.

 

و اما مصاف خانگی کلمبیا با شیلی با نتیجه 3 بر یک به سود کلمبیایی‌ها خاتمه یافت. میگل بورخا در دقایق 19 (پنالتی) و 90 و لوئیس دیاس در دقیقه 74 برای کلمبیا گلزنی کردند و ژان منسس در دقیقه 56 تنها گل شیلی را زد.

 

در آخرین بازی هم تیم ملی پاراگوئه با نتیجه 2 بر یک ونزوئلا را از پیش رو برداشت. داوید مارتینس در دقیقه 7 و آلخاندرو رومرو در دقیقه 46 گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند و جان چانسیور در دقیقه 90 یکی از گل‌های خورده را برای ونزوئلا جبران کرد.

 

با این نتایج جدول رده‌بندی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای لاتین به شرح زیر است:

 

1- برزیل (هشت بازی) 24 امتیاز

2- آرژانتین (هشت بازی) 18 امتیاز

3- اروگوئه (9 بازی) 15 امتیاز

4- اکوادور (9 بازی) 13 امتیاز (تفاضل گل 5+)

5- کلمبیا (9 بازی) 13 امتیاز (تفاضل گل صفر)

6- پاراگوئه (9 بازی) 11 امتیاز

7- پرو (9 بازی) هشت امتیاز

8- شیلی (9 بازی) هفت امتیاز

9- بولیوی (9 بازی) شش امتیاز

10- ونزوئلا (9 بازی) چهار امتیاز

 

 

دیدگاه تان را بنویسید