مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

هلند ترکیه را گلباران کرد؛ فرانسه بالاخره برد

تیم ملی فوتبال ترکیه در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شکست سنگینی مقابل شاگردان لوئیس فن‌خال متحمل شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مرحله انتخابی مسابقات جام جهانی 2022 قطر در قاره اروپا، سه‌شنبه شب در پنج گروه پیگیری شد که در گروه A، دیدار جمهوری ایرلند و صربستان به تساوی یک-یک انجامید.

نیکولا میلنکوویچ در دقیقه 87 و به اشتباه دروازه خودی را گشود. سرگئی میلینکوویچ‌ساویچ هم در دقیقه 20 برای صربستان گلزنی کرد. در این گروه پرتغال و صربستان با 13 و 11 امتیاز، دو رده ابتدایی را به خود اختصاص داده‌اند.

در گروه D، فرانسه با نتیجه 2 بر صفر بر فنلاند غلبه کرد. آنتوان گریزمان در دقایق 25 و 54 برای خروس‌ها گلزنی کرد.

بوسنی‌وهرزگوین مقابل قزاقستان با تساوی 2-2 متوقف شد. در این گروه فرانسه با 12 امتیاز بر صدر جدول تکیه زده و تیم‌های اوکراین و بوسنی، در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

در گروه F دانمارک با نتیجه 5 بر صفر از سد رژیم اشغالگر قدس گذشت. اتریش با نتیجه یک بر صفر از اسکاتلند شکست خورد و جزایر فارو با نتیجه 2 بر یک مقابل مولداوی به برتری رسید. در این گروه تیم‌های ملی دانمارک و اسکاتلند با 18 و 10 امتیاز، در جایگاه‌های اول و دوم قرار دارند.

در گروه G هلند در ورزشگاه یوهان کرویف با نتیجه 6 بر یک، ترکیه را تحقیر کرد. داوی کلاسن در دقیقه اول، ممفیس دپای در دقایق 16، 38 (پنالتی) و 54، گاس تیل در دقیقه 80 و دونیل مالن در دقیقه 90 برای لاله‌های نارنجی گلزنی کردند و چنگیز اوندر در دقیقه 2+90، تنها گل شاگردان شنول گونش را به ثمر رساند. ترکیه از دقیقه 44 با اخراج سویونچو، 10 نفره به بازی ادامه داد.

در دیگر دیدارهای این گروه، نروژ با نتیجه 5 بر یک بر جبل‌الطارق غلبه کرد و تقابل مونته‌نگرو و لتونی به تساوی صفر- صفر انجامید. تیم‌های هلند و نروژ با 13 امتیاز و بر حسب تفاضل گل، رتبه‌های اول و دوم جدول گروه G را از آنِ خود کرده‌اند.

در گروه H روسیه با نتیجه 2 بر صفر از سد مالت گذشت. قبرس با همین نتیجه مغلوب اسلواکی شد و کرواسی با نتیجه 3 بر صفر برابر اسلوونی پیروز شد. تیم‌های کرواسی و روسیه با 13 امتیاز و بر حسب تفاضل گل، در رده‌های اول و دوم جدول این گروه جای دارند.

دیدارهای سایر گروه‌های دور انتخابی جام جهانی قطر در قاره سبز، امشب (چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید