گزارش جی پلاس از نتایج امروز ورزشکاران در پارالمپیک

زنان روز هفتم کاروان را طلایی کردند/ اولین نقره تاریخ برای کماندار ایران +عکس

نمایندگان ایران در روز هفتم پارالمپیک 2020 توکیو در پنج رشته به مصاف رقبا رفتند که در پایان دو طلا توسط جوانمردی و متقیان به دست آمد و بیابانی هم نقره را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کاروان ایران در هفتمین روز از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو در پنج رشته نماینده دارد. پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پارادوچرخه سواری، والیبال نشسته و پارادوومیدانی رشته  هایی هستند که ایرانی ها برای کسب مدال در آن رقابت کردند.

در پایان روز هفتم ایران دو طلا و یک نقره را کسب کرد.

نتایج امروز ورزشکاران ایران را در ادامه بخوانید:

(جدول رده بندی مدالی پارالمپیک 2020 توکیو) (برنامه و نتایج کامل ورزشکاران ایران در پارالمپیک 2020 توکیو)

پاراتیراندازی

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در مرحله مقدماتی تپانچه بادی 10 متر بادی زنان از ساعت 5 به مصاف رقبا رفتند که در پایان جوانمردی با کسب 572 در رده نخست قرار گرفت و فینالیست شد اما ارم از رسیدن به مرحله نهایی بازماند. سمیرا ارم با کسب 532 امتیاز در میان 18 نفر هفدهم شد! جوانمردی موفق شد رکورد این مرحله از پارالمپیک را به نام خود ثبت کند. او در فینال با اقتدار و با شکستن رکورد جهان و پارالمپیک و کسب 239.2 امتیاز قهرمان شد و سومین مدال طلای خود را در تاریخ پارالمپیک کسب کرد.

 

 

ساره جوانمردی

 

پاراتیروکمان؛ اولین مدال تاریخ ایران 

بعد از ناکامی زندی و عسگری در کسب مدال، علی سینا منشازاده در یک هشتم نهایی کامپوند ساعت 5:04 دقیقه به مصاف فورسبرگ از فنلاند رفت و با نتیجه 145-143 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

رمضان بیابانی  نیز با مونتاگو از بلژیک مسابقه داد و با نتیجه 143-142 پیروز شد و به یک چهارم نهایی رسید. او برای صعود به نیمه نهایی با شیگائف از کمیته ملی المپیک روسیه دیدار کرد و با پیروزی مقابل این حریف در تیر طلایی به نیمه نهایی رسید. در این مرحله نیز 144-146 ژینلیانگ از چین را برد و فینالیست شد. بیابانی در فینال به ژیهائو از چین 147-143 باخت و اولین مدال تاریخ تیروکمان کامپوند ایران را کسب کرد.

پارالمپیک 2020 - رمضان بیابانی

پاراتیروکمان ایران در پارالمپیک توکیو علی سینا منشازاده

پارادوومیدانی؛ اولین طلای زنان ایران

هاشمیه متقیان در پرتاب نیزه F56 از ساعت 5:42 دقیقه رقابتش را با 8 پرتابگر آغاز کرد. او در دو پرتاب اول رکورد 22.94 و 22.98 را برجای گذاشت و او در پرتاب سوم توانست با 24.50 رکورد جهان را جابه جا کند. 24.14، 24.42 و 22.88 پرتاب های چهارم تا ششم او بودند. متقیان موفق شد اولین مدال طلای کاروان زنان ایران را به نام خود ثبت کند.

مارتینا ویلینگ 63 ساله از کشور آلمان یکی از رقبای متقیان برای کسب مدال بود. ویلینگ برای اولین بار در پارالمپیک 1992 بارسلونا در این بازی ها حاضر شد!

هاشمیه متقیان

پارادوچرخه‌سواری؛ دوباره دو رقمی!

مهدی محمدی در تایم تریل جاده از ساعت 9:17 به مصاف دیگر رکابزنان رفت و با زمان ۵۳:۴۹.۶۵ در رده یازدهم قرار گرفت. او پیش از این در پیست تعقیبی انفرادی 4 کیلومتر C4 دهم شده بود.

والیبال نشسته؛ صعود مقتدرانه به نیمه نهایی

تیم ملی بعد از دو پیروزی مقابل آلمان و برزیل در آخرین دیدار مرحله گروهی خود ساعت 14 به مصاف چین رفتند و این حریف را هم در سه ست پیاپی شکست دادند تا با اقتدار راهی نیمه نهایی شوند.

والیبال نشسته پارالمپیک 2020 - ایران - چین

دیدگاه تان را بنویسید