گزارش تکمیلی جی پلاس از نتایج امروز ورزشکاران در پارالمپیک توکیو

روز طلایی برای جودو با دبل قهرمانی؛ نقره ها چهار شد!+ عکس و ویدیو

نمایندگان ایران در روز پنجم پارالمپیک 2020 توکیو در پنج رشته به مصاف رقبا رفتند که در نهایت دو طلا و دو نقره برای کاروان به دست آمد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در پنجمین روز از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو کاروان ایران در بسکتبال با ویلچر، تیراندازی باکمان، جودو، دوومیدانی و وزنه برداری نماینده داشت. ایران در پایان این روز موفق به کسب دو طلا و دو نقره شد.

نتایج امروز ورزشکاران ایران را در ادامه بخوانید:

وزنه برداری

سید حامد صلحی پور شانس مدال طلای ایران در دسته 97- از ساعت 14 روی تخته رفت و فقط با یک حرکت درست و ثبت رکورد 222 کیلوگرم به مدال نقره رسید.

وزنه برداری پارالمپیک 2020 - حامد صلحی پور

پارالمپیک 2020 - اهدای مدال نقره سیدحامد صلحی پور

تیراندازی با کمان

در یک شانزدهم نهایی کامپوند انفرادی فرزانه عسگری از ساعت 4:30 به مصاف کارمن روبیو از اسپانیا رفت و با نتیجه 140-134 به پیروزی رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. ماریا ویرگیلیو از ایتالیا حریف فردای کماندار ایران است.

در یک چهارم نهایی میکس کامپوند نیز فرزانه عسگری و رمضان بیابانی به مصاف تیم بریتانیا رفتند و با نتیجه 153-151 حریف را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. ایران در نیمه نهایی به مصاف چین رفت و 153-151 باخت. تیم ملی در رده بندی با نتیجه 153-151 به روسیه باخت و چهارم شد.

جودو؛ یک روز سراسر طلا!

وحید نوری در وزن 90- کیلوگرم به مصاف آرتور از برزیل رفت و با ایپون حریف را از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی رسید. او برای صعود به فینال باید با هلیوس فرانسوی مبارزه کرد و در تایم طلایی با وازاری برنده مسابقه شد و به فینال صعود کرد. نوری برای کسب طلا با استوارت از بریتانیا مبارزه کرد و با ایپون حریفش را شکست داد و قهرمان شد.

محمدرضا خیرالله زاده نیز در وزن 100+ در مبارزه اول با سابا از جامائیکا دیدار کرد و با پیروزی مقابل این حریف به نیمه نهایی صعود کرد. او در این مرحله با چوی از کره جنوبی مبارزه کرد و با شایستگی این حریف را از پیش رو برداشت و فینالیست شد. چیکویدزه از گرجستان حریف او در بازی نهایی بود که او با اقتدار قهرمان شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

 

اهدای مدال وحید نوری در پارالمپیک 2020

پارالمپیک 2020- اهدای مدال طلا محمدرضا خیرالله زاده

پاراجودو ایران در پارالمپیک توکیو وحید نوری

پاراجودو ایران در پارالمپیک توکیو محمدرضا خیرالله زاده

پاراجودو ایران در پارالمپیک توکیو محمدرضا خیرالله زاده

پاراجودو پارالمپیک توکیو وحید نوری

پاراجودو پارالمپیک توکیو وحید نوری

دوومیدانی؛ یک نقره و یک عنوان نهمی

علیرضا مختاری در پرتاب وزنه کلاس F53 پارالمپیک 2020 توکیو بعد از نماینده آذربایجان در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال نقره را از آن خود کرد. او در اولین پرتاب رکورد 7.66 را برجای گذاشت اما در پرتاب دوم خطا کرد. این پرتابگر ایران با رکورد 8.48 در پرتاب سوم به رده نخست صعود کرد. 8.36 پرتاب چهارم او بود و در پرتاب پنجم او بازهم خطا کرد. در پرتاب ششم او رکورد 8.86 را به نام خود ثبت کرد تا با همان رکورد 8.48 به کار خود پایان بدهد. در پایان کار 6 دونده از 9 دونده مختاری در رده اول قرار گرفت اما بعد از او حریف آذربایجانی به نام آستانف کار خود را آغاز کرد که او با شکستن رکورد پارالمپیک و ثبت 8.77 به عنوان نفر اول به کار خود پایان داد.

وحید علی نجیمی نیز در کلاس T13 دوی 100 متر در بخش مقدماتی به مصاف رقبا رفت و با زمان 11.18 به عنوان نفر سوم از گروه خود صعود کرد. او در دسته سوم با کومپائور از بورکینافاسو، اینگرام از کانادا، مینا از کلمبیا، نامبالا از نامیبیا و دامباکات از باکائو مسابقه داد. در پایان رقابت سه دسته او نتوانست جواز حضور در فینال را کسب کند. نجیمی در پایان این رقابت ها در جایگاه نهم جای گرفت.

 

پارادوومیدانی کار ایران در پارالمپیک توکیو وحید علی نجیمی دونده 100 متر

پارادوومیدانی کار ایران در پارالمپیک توکیو وحید علی نجیمی دونده 100 متر

پارادوومیدانی پارالمپیک 2020 - علیرضا مختاری

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو علیرضا مختاری پرتابگر وزنه

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو علیرضا مختاری پرتابگر وزنه

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو علیرضا مختاری پرتابگر وزنه

پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک توکیو علیرضا مختاری پرتابگر وزنه

 

بسکتبال با ویلچر و باخت به بریتانیا

بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل الجزایر شاگردان آقا کوچکی امید بیشتری برای ادامه مسابقات پیدا کردند و در چهارمین دیدار خود از ساعت 4:30 به مصاف بریتانیا قدرتمند رفتند.  ایران کوارتر اول را 15-20 واگذار کرد و نیمه اول هم 40-31 (16-20) به نفع بریتانیا به پایان رسید. درکواتر سوم نیز حریف اروپایی با نتیجه 58-45 (10-10) پیروز شد. در نهایت این مسابقه با نتیجه 69-57 به نفع بریتانیا به پایان رسید تا ایران سومین شکست خود را در این بازی ها متحمل شود.

ایران مقابل آمریکا و استرالیا شکست خورده بود و در پنجمین مسابقه فردا با آلمان دیدار می کند.

دیدگاه تان را بنویسید