دفاع وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از برنامه هایش ؛

سجادی: درد ورزشکاران را درک می کنم/ وزارتخانه ورزش قرارگاه تولید امید خواهد بود

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارتخانه ورزش را به قرارگاه مسائل مربوط به جوانان و تولید امید خواهم کرد، گفت که درد ورزش را درک می کنم و با درمان آن آشنا هستم. اجازه نمی دهم ورزشکاران در میادین بین المللی غریب باشند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید سجادی در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) و در دفاع از برنامه هایش گفت: تحول آفرینی خواست ما است. وزارت ورزش می تواند و باید پرچمدار تحول به عنوان یکی از دروازه های دولت مردمی باشد. می کوشیم که به استعدادها نگاه کنیم که در چند سال گذشته ورزش و جوانان به حاشیه رفته است.

 وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت که وزارت ورزش باید با نگاه فرابخشی با وزارتخانه های دیگر تعامل داشته باشد. ما طبق بیانیه گام دوم تحول را در دستور کار داریم. این بیانیه ما را به میدان داری جوانان و جهاد برای ساختن ایران دعوت می کند و وزارت ورزش در تحقق بیانیه گام دوم نقش بسیاری داشته که استعدادها را پرورش دهد و به شکوفایی برساند. جوانان پیشرانان کشور هستند و وزارت ورزش موتور پیشران حرکت تحولی کشور محسوب می شود.

سجادی گفت که از ظرفیت ورزش برای ارتقای فرهنگ و سبک زندگی استفاده کرده و از بدنه هنر و هنرمندان در عالم رسانه، دانش بنیان، استارت آپ ها، گروه های خیریه، هیأت ها، مساجد و تشکل های مردم نهاد استفاده می کنیم. افزایش کمی و کیفی گروه ها و نهادهای مردمی، سیاست قطعی ما است. رویش های انقلاب اسلامی صدها برابر ریزش های آن بوده و باید قدر رویش ها را بدانیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارت ورزش را به یک قرارگاه مسائل مربوط به جوانان تبدیل می کنیم، افزود: دشمن امید را هدف قرار داده و تمامی تلاش اش را برای ناامیدی قرار می دهد. وزارتخانه ورزش قرارگاه تولید امید خواهد بود.

وی با اشاره به حضورش در میادین ورزشی در عرصه دومیدانی گفت: ۱۷ سال از دوران خوب جوانی ام را در معیت تیم ملی دومیدانی بودم و چندین مدال کسب کردم. می دانم ورزشکاران چه مشکلی دارند. ثابت نگه داشتن وزن و کم کردن آن را برای ورزشکاران درک می کنم. می دانم فشار اردوهای ورزشی به چه معناست و چگونه ورزشکاران در نبود امکانات در رقابت های جهانی حضور پیدا می کنند. خودم در المپیک آتلانتا در ساعت ۱۰ شب آخرین رکورد را زدم و یک و نیم بامداد وارد دهکده شدم که به من بلیت تهران را دادند. حتی اجازه ندادند که مسابقه فینال را ببینم. به تمام مسئولان گفته ام که اگر ورزشکاری حذف می شود اجازه دیدن مسابقات فینال و کسب تجربه در دنیا را بدهید.

وی تأکید کرد که درد ورزشکاران را درک می کند و با درمان آن آشنا است. اجازه نمی دهد که ورزشکاران در میادین بین المللی غریب باشند.

سجادی گفت: با مشکلات ورزشکاران آشنا هستم، نبود امکانات را می دانم، خودم این مشکلات را تجربه کرده ام و درد کشیده هستم و می خواهم در خدمت ورزش کشورم باشد.

وی افزود: اما در خصوص عدالت در ورزش باید بگویم عدالت جزء غیر قابل تغییر این حوزه است، نمی شود استعداد ها را در مناطق مختلف کشور نادیده گرفت و از عدالت سخن بگوییم، نمی شود بسیاری از استان ها دارای تیم نباشند،همه مناطق کشور باید دارای حق یکسان باشند،این یعنی عدالت است،امروز ورزش در حهان ایزاری است برای شور و انسجام جامعه،این مهم می تواند در کشور ما هم در حوزه های مختلف تاثیر خوبی داشته باشد.

سجادی گفت: افزایش سرانه ورزش هم در دستور کار اینجانب می باشد، برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست از سرانه سه متر سرانه ما یک متر باشد، ما می خواهیم در کشور شاهد پیشرفت ورزش و جوانان باشیم و در مقابل دیگر کشور ها به جایگاه کشورمان ببالیم، چه برسد به کشور مغولستان که ورزشکاری ملیت خود را تغییر می دهد و با رژیم کودک کش صهیونیستی مسابقه می دهد و مدال خود را با آن کشور هدیه می دهد، نباید مراقب این اتفاقات باشیم؟

وی ادامه داد: اکنون ۶ هزار مکان ورزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند، باشگاه داران چشم امید به ما دارند، ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی داریم،تمام تلاش ما این است این هارا سریعا تکمیل کنیم، توسعه ورزش همگانی هم در دستور کار می باشد، ورزش همگانی کاهش دهنده هزینه های درمان است، اگر مسئول بشوم در شهرها، استان ها، شهرستان ها با  همفکری شما به این حوزه توجه می کنیم، ورزش همگانی باید در خیابان ها دیده شود و از آن لذت ببریم، باید حرکت روبه جلوی ورزش لمس شود، آخرین اتفاق ورزشی در خیلبان های شهر های کی رخ داده  است؟

سجادی گفت: به من گفتند سابقه انقلاب ندارید، من ۹ سال در بنیاد شهید مسئولیت داشته ام، این انقلابی نیست؟ در خیلی از برنامه های فرهنگی برنامه های حرم تا حرم داشته ایم، این ها انقلابی نیست؟ با افتخار ۴ سال عضو گروه های جهادی هستم و ادای دین کردم، این انقلابی نیست؟ من یک ریال هم از آکادمی دو و میدانی پولی دریافت نکرده ام.

وی اضافه کرد: یکی از فرزندان من تا سه ماه پیش فاقد شغل بود، فرزند دیگر من فاقد شغل است و درخواست مربی گری داده است، من چه زندگی لاکچری و رانتی دارم؟ من برای خدمت آمدم، زبانم لال اگر این بررسی ها ۴ روز دیگر ادامه داشت شاید تهمت جاسوسی هم به من می زدند.

وزیر پیشنهادی ورزش در ادامه گفت: بنده طرح آمایش سرزمین را در روند ساخت و سازها و توسعه اماکن ورزشی مورد توجه قرار داده و قطعا در مناطق کم برخوردار اقدامات لازم صورت خواهد گرفت. در مناطق کم برخوردار و حتی در خود تهران کار جهادی را دنبال می کنم. بنده از مناطق پایین تهران به دنیا آمدم و قول می دهم در زمینه محرومیت زدایی گام بردارم و به مناطق کم برخوردار به عنوان اولویت نگاه می کنم. همچنین در بحث جوانان پیشنهاد تشکیل معاونت ویژه را دارم تا دغدغه های جوانان دنبال شود. بیانیه گام دوم انقلاب نصب العین ماست. بنده قول می دهم در معاونت جوانان دغدغه های آنها با جدیت پیگیری شود. بحث ازدواج ، هویت و مسائل فرهنگی جوانان از جمله مباحثی است که بنده در این خصوص برنامه دارم اما فرصت ارائه آن وجود ندارد. 

وی در ادامه در پاسخ به سوالات مطروحه از سوی نمایندگان گفت: بنده در انتخابات فدراسیون دوومیدانی در ۸ سال اخیر شرکت نکردم که رای نیاورم. در سال ۸۲ بود که بنده شرکت کردم و ۷ رای آوردم و عزیزان با تجربه تر از من رای آوردند. بنده زندگی لاکچری ندارم. زندگی بنده در حد معلمی و هیات علمی است.

وی افزود: بنده در باشگاه بولینگ و بیلیارد کاری نداشتم. در باشگاه سوارکاری یکی از دوستان بنده باشگاه را تاسیس کرد و بنده به مدت یک سال ماهی یکبار در جلسات هیات مدیره باشگاه شرکت کردم.  از سوی دیگر حضور در باشگاه سوارکاری که توصیه دین اسلام است جرم است؟ 

وی در ادامه گفت: در بحث فعالیتم در ایران مال نیز بنده مشاور ورزشی سلامت یک مجموعه اختصاصی خصوصی هستم که یکی از زیرمجموعه های با آن کار می کند ایران مال است. در دوران کرونا که در کشور کمبود تخت بیمارستانی داشتم بنده مثل شیر ایستادم و در شکل گیری اقامتگاه در ایران مال شرکت کردم. از دوران عید نوروز نیز بنده در سایت واکسیناسیون ایران مال فعال هستم. آیا خدمت به مردم ایرادی دارد؟

وی در پایان بیان کرد: بنده صرفا در طول ۳۰ سال فعالیت ورزشیم تنها ۴ سال معاون وزیر بودم .نمی دانم این همه هجمه برای چه هست؟ یک فرد ورزشی معرفی شده حال رای می اورد یا نمی آورد؛ حتی اگر ما را از ورزش کنار بگذارند نام و سوابق بردهای ما از تاریخ ورزش پاک نمی شود. بنده قول می دهم اگر رای آوردم در زمینه اجرای بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ و تبدیل وضعیت ایثارگران اقدام کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید