فیفا لیگ جزیره و لالیگا را تهدید کرد

فدراسیون جهان فوتبال از تصمیم سران لیگ برتر انگلیس و لالیگا در خصوص ممنوعیت سفر بازیکنان ملی‌پوش به کشورهای دارای وضعیت خطرناک کرونایی راضی نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از تصویب ممنوعیت خروج بازیکنان ملی‌پوش شاغل در لیگ برتر انگلیس برای شرکت در اردوی‌های ملی کشورهای دارای وضعیت قرمز کرونایی که لالیگای اسپانیا نیز از آن استقبال کرده است، فیفا نسبت به این موضوع واکنشی تهدیدآمیز نشان داده است.

تسنیم نوشت؛ تصمیم این دو سازمان بدان معناست که تقریباً تمامی ستاره‌های اهل آمریکای جنوبی، مکزیک و چند کشور (مجموعاً 26 کشور) دیگر از جمله مصر، نخواهند توانست به کشورهایشان که دارای وضعیت قرمز کرونایی هستند سفر و تیم‌های ملی‌شان را در دور بعدی بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی همراهی کنند. این موضوع می‌تواند به میزان قابل توجهی بر عملکرد و جذابیت تیم‌های ملی آمریکای جنوبی تأثیر منفی بگذارد به خصوص اگر سایرلیگ‌های اروپایی نیز به جنبش ممنوعیت سفر بازیکنان‌شان بپیوندند. به همین دلیل مسئولان فوتبال ملی و در رأس آنها فیفا و البته کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبل) از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

جانی اینفانتینو رئیس فیفا و آلخاندرو دومینگس رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در پاسخ به بیانیه‌های سازمان لیگ برتر انگلیس و لالیگا بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند که در آن بر لزوم حضور ملی‌پوشان در اردوی‌‌های ملی تأکید شده است.

در بیانیه مشترک اینفانتینو و دومینگس آمده است: فیفا لازم می‌داند بار دیگر به اتحادیه‌های عضو و باشگاه‌‌های تحت تأثیر قرار گرفته از وضعیت کنونی، در خصوص عمل به مقرراتی که ملزم به رعایت آن هستند تأکید و آنها را در خصوص عواقب عدم همکاری احتمالی‌شان آگاه کند.

چیزی که مسئولان فوتبال اروپا و به خصوص لیگ برتر و لالیگا را درباره سفر ملی‌پوشان کشورهای قرمز کرونایی نگران می‌کند، غیبت طولانی مدت آنها در بازگشت‌شان است که باعث می‌شود حداقل سه بازی شامل دو بازی داخلی و یک بازی در رقابت‌های اروپایی (لیگ قهرمانان یا لیگ اروپا) را از دست بدهند و به همین دلیل هم آنها درخواست صدور معافیت بازیکنان ملی‌پوش از سپری کردن قرنطینه 10 روزه اجباری را داشته‌اند که پس از برآورده نشدن درخواست‌شان تصمیم گرفتند ممنوعیت سفر آنها را اعلام کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید