جی پلاس

قمار سعودی‌ها با مرگ؛ استقلال و تراکتور کابوس عربستان می‌شوند؟

عربستان در حالی میزبان مراحل یک چهارم نهایی تا فینال لیگ قهرمانان آسیا شده که ممکن است در مرحله یک هشتم نهایی، هر دو نماینده این کشور توسط استقلال و تراکتور ناک اوت شود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به طور رسمی اعلام کرد ادامه مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد. بدین ترتیب مراحل یک چهارم نهایی، نیمه نهایی منطقه غرب و فینال لیگ قهرمانان آسیا 2021 به صورت متمرکز در کشور عربستان برگزار خواهد شد.

عربستان در حالی برای میزبانی این مرحله اعلام آمادگی کرد و در نهایت با تصمیم AFC انتخاب شد که در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات دو نماینده دارد و که هر دو تیم باید با نمایندگان ایران دیدار کند و برای صعود به مرحله بعد از پس استقلال و تراکتور برآیند.

الهلال و النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف استقلال و تراکتور بروند که هر دو بازی به علت مناقشه فوتبالی این دو کشور، در زمین ثالث برگزار خواهد شد و برنده مسابقه در تک دیدار این مرحله مشخص می شود.

در نتیجه این امکان وجود دارد که نمایندگان ایران در همین مرحله نسخه این دو تیم متمول و پر قدرت را بپیچند؛ اتفاقی که در گذشته هم روی داده و به لطف استعداد بازیکنان ایرانی، هزینه های میلیون دلاری عربستانی ها به باد فنا رفته است و شاید امسال هم قمار سنگین آن ها برای میزبانی از 16 تیم برتر آسیا بدون تیم های عربستانی انجام شود!

*آماده سازی عربستانی ها و نزول روز به روز تیم های ایرانی

البته با روندی که شاهد هستیم، هر دو تیم الهلال و النصر در فصل آماده سازی میلیون ها دلار برای تجهیز و افزایش قدرت تیم های خود هزینه کرده اند و رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی یک تیم عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

در واقع آن ها بیش از اینکه رقبای خود در غرب و شرق آسیا را رقبای خود بدانند، با همدیگر رقابت دارند تا با توجه به میزبانی مسابقات در کشورشان، جام قهرمانی را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

در سوی مقابل می توان گفت خیالشان هم از سوی تیم های ایرانی راحت است؛ چرا که هر دو تیم ستاره های خود را از دست دادند و هیچ شباهتی به تیمی که برای کسب قهرمانی و شکست دادن این دو تیم آماده می‌شوند، ندارند!

به همین دلیل می توان گفت اگر اتفاق خاصی نیفتد، عربستانی ها امیدهای بسیاری برای فتح جام در شبه جزیره و نگه داشتن آن در خاور میانه دارند. هر چند تاریخ نشان داده تیم های ایرانی با وجود مشکلات فراوان، رقبای دست و پا بسته ای نیستند و به همین دلیل باید در انتظار شگفتی نشست.

دیدگاه تان را بنویسید