درخواست دخترتکواندوکار افغانستان؛ کمک کنید تا به پارالمپیک بروم

دختر تکواندوکار افغانستان که به خاطر شرایط این کشور قادر به حضور در مسابقات پارالمپیک نیست، از مقامات کمیته بین المللی پارالمپیک درخواست کمک کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در پی تسلط طالبان بر افغانستان و هرج و مرجی که در این کشور بوجود آمده است، دو ورزشکار افغانستانی قادر به حضور در بازی‌های پارالمپیک توکیو نیستند.

مهر نوشت؛ زکیه خدادادی دختر تکواندوکار افغانستان یکی از این دو ورزشکار است که عدم حضورش در پارالمپیک بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

خدادادی با انتشار پیامی ویدئویی از مقامات و مسئولان کمیته بین المللی پارالمپیک خواست تا به وی کمک کنند. این دختر تکواندوکار گفت: من در حال حاضر در خانه‌ام در کابل زندانی شده‌ام. نمی‌توانم با خیال راحت از خانه بیرون بروم.

وی افزود: هدف من شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است. لطفاً دستم را بگیرید و به من کمک کنید.

در واکنش به این درخواست، «اندرو پارسونز» رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت که هیچ راه امنی برای آوردن ورزشکاران افغان به توکیو وجود ندارد.

وی امروز در یک نشست خبری در توکیو گفت: وضعیت را ارزیابی می‌کنیم ولی معتقدیم در حال حاضر راهی نداریم که ورزشکاران افغانستان را به طریقی امن به توکیو بیاوریم به نحوی که ایمنی و سلامت آنها حفظ شود.

آرین صدیقی رئیس کمیته ملی پارالمپیک افغانستان هم در این ارتباط گفت: شرایط ساعت به ساعت بدتر می‌شود. زمان بسیار مهم است. باید راهی برای خروج ورزشکارانمان پیدا کنیم. این در تاریخ ثبت خواهد شد که جهان فقط اخبار را تماشا کرده و به ورزشکاران پارالمپیک افغانستان کمک نکرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید