رسمی| ایران- عراق در زمین بی طرف +عکس

فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال عراق، اعلام کرد که بازی های خانگی این تیم در زمین بی طرف برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی‌پلاس، در حالیکه 17 روز دیگر مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 آغاز می شود، مکان برگزاری دیدارهای تیم ملی عراق، به یکی از علامت سوال های مهم درخصوص نحوه برگزاری این بازی ها تبدیل شده بود. بخصوص اینکه عراق در نخستین بازی خانگی خود باید 16 شهریور از ایران پذیرایی کند.

ورزش سه نوشت: کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق به دنبال این مسئله بود که بازی های خانگی خود را در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار کند. راهکار آنها برای پذیرایی از ایران در زمین خودی این بود که مکان بازی های رفت و برگشت دو تیم تغییر کند. یعنی بازی 16 شهریور بجای عراق در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود و بازی برگشت دو تیم نیز تا زمان حل مشکلات و موانع بر سر میزبانی عراقی ها و بازدید مأمورین فیفا برای تأیید امنیت این کشور، در بصره به انجام برسد.

اما امروز فیفا با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال عراق، اعلام کرد که این کشور صلاحیت برگزاری بازی های خانگی در خاک خودش را ندارد و باید یک زمین بی طرف برای پذیرایی از رقبا معرفی کند. کاری که فدراسیون فوتبال این کشور در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی انجام داد و آنها کشور اردن را انتخاب کردند.

در متن نامه فیفا و پاسخ به درخواست فدراسیون فوتبال عراق برای میزبانی بازی های خانگی خود در بصره آمده است: «لطفاً مطلع باشید که فیفا و AFC با یک آژانس مستقل ارزیابی خطرات که وضعیت فعلی عراق را زیر نظر دارد، همکاری می کنند. متأسفانه، ارزیابی ریسک و تجزیه و تحلیل کلی ایمنی و امنیت از این منابع امنیتی مستقل، در حال حاضر وضعیت هشدار بسیار خطرناکی را برای عراق کرده است. رویدادهای اخیر در بغداد شواهدی دیگر از وضعیت ناگوار و بحرانی این کشور است.»

در ادامه این نامه نیز آمده است: «در حال حاضر عراق نمی تواند میزبان بازی خانگی خود در سپتامبر (برابر ایران) باشد. علاوه بر این، با در نظر گرفتن برنامه ریزی و وظایف عملیاتی که باید توسط تیم های شرکت کننده در هفته های آینده سازماندهی شود، بازی خانگی اکتبر (برابر لبنان) و دو بازی خانگی نوامبر (برابر سوریه و کره جنوبی) باید به طور موقت برنامه ریزی شده تا در یک مکان بی طرف برگزار شود. این تصمیم ممکن است منتظر نتیجه بازرسی انجام شده توسط فیفا و AFC برای ارزیابی سطح ریسک باشد. در نتیجه، ما از اتحادیه فوتبال عراق می خواهیم که در صورت درخواست AFC، مکان بی طرفی را برای برگزاری بازی های خانگی خود تعیین کند.»

بدین ترتیب بازی دوم تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برابر تیم ملی عراق در یک کشور بی طرف برگزار می شود. چندی پیش رسانه های عراقی خبر داده بودند که فدراسیون فوتبال این کشور قصد دارد دوحه پایتخت قطر را برای برگزاری بازی های خانگی خود انتخاب کند.

01634550

دیدگاه تان را بنویسید