جی پلاس

برای یک مدال المپیک چقدر پرداخت می‌کنید؟

مدال بازی های المپیک ارزش مادی بالایی ندارند و کمتر ورزشکاری حاضر به فروششان است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: تا به حال از خود پرسیده اید که ارزش مدال هایی که ورزشکاران در بازی های المپیک به دست می آورند چقدر است؟ اگر تصور می کنید خیلی ارزشمند است اشتباه می کنید و ارزش آن کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. 

به نوشته موندو دپورتیوو، در واقع تعداد خیلی کمی از آن ها به فروش گذاشته می شود چون هیچ ورزشکاری دوست ندارد این مدال خاطره انگیز را از دست بدهد. با این حال می توان به برخی از مدال های فروخته شده اشاره کرد. 

یکی از چهار مدال طلایی که جسی اوونز در المپیک برلین ۱۹۳۶ به دست آورد در این فهرست قرار می گیرد. در سال ۲۰۱۳ مدالش به حراج گذاشته شد و ۱.۲۳ میلیون یورو به فروش رسید. یکی از با ارزش ترین مدال ها بود اما نه به خاطر خود مدال بلکه چون ورزشکار سیاه پوست آمریکایی آن مدال را در آلمان هیلتر بر گردن آویخت. 

در این سال یکی از مدال های طلا بازی های آتن ۱۵۱ هزار یورو به حراج گذاشته شد. مدال طلای ایوان پدروسا در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ۶۰ هزار یورو به فروش رفت. این در حالی است که برای پوپو تا رقم ۶۱۵۰۰ یورو افزایش یافت. او مدالش را در رشته تیراندازی المپیک لندن ۲۰۱۲ به دست آورده بود. 

در این رابطه باید گفت مدال های توکیو ۲۰۲۰ که توسط یونیچی کاوانیشی طراحی شدند به ترتیب ۶۷۲ یورو (طلا)، ۳۷۸ یورو (نقره) و ۴.۲ یورو (برنز) ارزش دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید