جی پلاس

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو| تاریخ سازی کاروان اعزامی سن مارینو/ فینالیست‌شدن فرانسه در سه رشته تیمی! +عکس

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (14 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

فرانسه حریف روسیه در فینال والیبال المپیک شد

مرحله نیمه نهایی بازی های والیبال المپیک برگزار شد و دو تیم والیبال آرژانتین و فرانسه به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال فرانسه در یک بازی زیبا موفق شد آرژانتین را با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست دهد. این دیدار که در سه ست برگزار شد به ترتیب با نتایج (۲۵ بر ۲۲)، (۲۵ بر ۱۹) و (۲۵ بر۲۲) به سود فرانسه پایان یافت تا این تیم به فینال المپیک صعود کند. پیش از این صبح امروز  تیم ملی والیبال برزیل به مصاف روسیه رف که روسیه در یک رقابت نزدیک توانست با نتیجه ۳ بر یک برزیل مدعی اصلی قهرمانی این رقابت ها را شکست دهد تا این تیم اولین فینالیست المپیک نام بگیرد.  با این نتیجه،  دو تیم فرانسه و روسیه باید برای کسب مدال طلا با یکدیگر به رقابت پبردازند. همچنین در دیدار رده بندی تیم ملی والیبال برزیل به مصاف آرژانتین خواهد رفت.  دیدار رده بندی و فینال شنبه ۱۶ مرداد برگزار خواهد شد.

فرانسه و دانمارک فینالیست‌های هندبال المپیک توکیو شدند

در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو مسابقات نیمه نهایی هندبال المپیک توکیو انجام شد. تیم ملی فرانسه با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ مقابل مصر به برتری رسید و فینالیست شد. همچنین در دیدار اسپانیا و دانمارک، تیم دانمارک با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ پیروز شد و دیگر فینالیست این مسابقات شد. دیدار فینال این مسابقات میان تیم فرانسه و دانمارک روز شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۶.۳۰ به وقت ایران انجام خواهد شد. همچنین دیدار رده‌بندی میان دو تیم مصر و اسپانیا نیز ۱۶ مرداد ساعت ۱۲.۳۰ انجام می‌شود. 

فینال: فرانسه - دانمارک ۱۶:۳۰ شنبه ۱۶ مرداد

رده‌بندی: مصر - اسپانیا ۱۲:۳۰ شنبه ۱۶ مرداد

در این مسابقات ۱۲ تیم در قالب دو گروه (آلمان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، آرژانتین و برزیل در گروه A و دانمارک، پرتغال، سوئد، مصر، بحرین و ژاپن در گروه B) با هم رقابت کردند و در پایان دور مقدماتی چهار تیم اول هر گروه یعنی فرانسه، بحرین، آلمان، مصر، سوئد، اسپانیا، دانمارک و نروژ به دور اصلی رسیدند که فرانسه، مصر، اسپانیا و دانمارک به نیمه نهایی راه یافتند.

اسلوونی حریف خروس‌ها نشد

تیم بسکتبال فرانسه با نتیجه 90 بر 89 اسلونی را شکست داد و به فینال المپیک 2020 صعود کرد و حریف آمریکا شد.

 تاریخ سازی کاروان اعزامی سن مارینو در المپیک توکیو

 با پیروزی کشتی گیر سن مارینو مقابل نماینده هند در رقابت بر سر مدال برنز در کشتی آزاد ۸۶ کیلوگرم، این کشور که در ۱۴ دوره قبلی حضورش در المپیک حتی یک مدال کسب نکرده بود، حالا در این دوره صاحب یک مدال نقره و دو برنز شده است. جالب تر این که کل ورزشکاران اعزامی سن مارینو در المپیک امسال فقط ۵ نفر بودند! سن مارینو کشوری کوچک در مجاورت با ایتالیاست که ۳۴ هزار نفر جمعیت دارد و اینک با این نتایج، جهانیان را حیرت زده کرده است

طعنه والیبالیست روسیه به لهستانی ها

الکسی اسپیریدونوف ملی‌پوش پیشین والیبال روسیه، دشمنی دیرینه‌ای با لهستانی‌ها دارد و هر چند وقت یک بار، جمله‌ای را در تحقیر یا تحریک لهستانی‌ها منتشر می‌کند. اسپیریدونوف این بار پس از شکست تیم ملی والیبال لهستان مقابل فرانسه و حذف از المپیک در صفحه اجتماعی خود خطاب به بازیکنان لهستان نوشت: پروازتون چه ساعتیه؟ او با پوشیدن لباس تیم ملی والیبال لهستان، سعی کرده است، لهستانی‌ها را بیشتر تحریک کند. با این حال،‌ هواداران والیبال در لهستان،‌ استقبال بسیار گرمی از تیم ناکام لهستان در هنگام بازگشت به این کشور داشتند.

1400051413152017233207110

بسکتبال آمریکا یک پای فینال

تیم ملی بسکتبال آمریکا در بازی نیمه نهایی المپیک 2020 توکیو با پیروزی 97 بر 78 مقابل استرالیا به فینال رسید. استرالیا در کوارتر نخست 24 بر 18 برنده شد و آمریکا در کوارترهای دوم و سوم 24 بر 21 و 32 بر 10  به پیروزی رسید. نتیجه کوارتر چهارم نیز 23 بر 23 بود. دوین بوکر 20 امتیاز و کوین دورانت 23 امتیاز و 9 ریباند برای آمریکا کسب کردند. برای تیم ملی استرالیا هم پتی میلز 15 امتیاز و 8 پاس گل داشت.

بسکتبال آمریکا و استرالیا

بسکتبال آمریکا و استرالیا

بسکتبال آمریکا و استرالیا

روسیه با عبور از برزیل فینالیست شد

تیم ملی والیبال روسیه با پیروزی 3 بر یک مقابل برزیل به فینال المپیک 2020 توکیو رسید. برزیل در ست نخست 25 بر 18 برنده شد، ولی سه ست بعدی را 21 بر 25، 24 بر 26 و 23 بر 25 واگذار کرد. ماکسیم میخایلوف 22 امتیاز برای روسیه و یواندری لئال 18 امتیاز برای برزیل در این دیدار کسب کردند.

روسیه برزیل

روسیه برزیل

روسیه برزیل

 سکویی که پس از 5 سال هیچ تغییری نکرد!

سکوی قهرمانی رشته پرتاب وزنه المپیک2020 دقیقا به مانند ریو 2016 بود.

1- رایان کروزر طلا

2- جو کواکس نقره

3- توماس والش برنز

 این برای اولین بار در تاریخ المپیک است که چنین اتفاقی رخ داده است.

شکست قهرمان المپیک ۲۰۱۶ مقابل کشتی‌گیر آمریکایی

بعد از آنکه امیرحسین زارع با شکست حریفانی از اوکراین و کوزوو به نیمه نهایی سنگین وزن المپیک 2020 توکیو رسید و حریف گنو پتریاشویلی گرجستانی شد، در سوی دیگر طاها آکگول ترک برابر دن استیوسون آمریکایی با نتیجه 8 بر صفر تن به شکست داد. آکگول که یکی از کشتی‌گیران محبوب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است، مقابل حریف آمریکایی حرفی برای گفتن نداشت و در طول مسابقه حتی یک امتیاز هم نگرفت. این کشتی‌گیر ترک در المپیک 2016 ریو مدال طلای سنگین وزن را از آن خود کرده بود.

1400051408354147823318464

 

دیدگاه تان را بنویسید