جی پلاس،

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو| پست لئو مسی برای یک بسکتبالیست؛ مرد 62 ساله مدال گرفت! +عکس

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (13 مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

طلای 200 متر بر گردن نفر سوم 100 متر

فینال دوی 200 متر المپیک 2020 عصر امروز چهارشنبه برگزار شد و آندره دگرس دونده کانادایی توانست با رکورد 19.62 ثانیه به مدال طلا دست یابد و دو دونده آمریکایی دوم و سوم شدند. این دونده سرعتی کانادا پیش از این در دوی 100 متر همین رقابت‌ها صاحب مدال برنز شده بود و حالا با دو مدال به کشورش باز می‌گردد. او در المپیک 2016 ریو در 100 متر برنز و در 200 متر نقره گرفته بود.

مسن‌ترین مدال آور استرالیا در المپیک با ۶۲ سال سن

کسب مدال در بازی‌های المپیک یک دستاورد قابل توجه برای هر ورزشکاری است، اما انجام این کار در چهار دوره مختلف واقعاً یک شاهکار باورنکردنی است. در مورد اندرو هوی سوارکار استرالیایی چنین چیزی نمایان است. در حالی که او با سوارکاران دیگر مثل جان مایکل پلامب از ایالات متحده و مارک تاد از نیوزلند رقابت می‌کند، رقابت برای کسب مدال به اوج رسیده است. اولین حضور او در المپیک حضور در لس آنجلس در سال ۱۹۸۴ بود ولی هشت سال بعد بود که او روی سکو رفت. در سن ۳۳ سالگی، هوی در مسابقات تیمی بارسلونا طلا گرفت و یک طلای دیگر در همان مسابقات در آتلانتا چهار سال بعد در سال ۱۹۹۶ کسب  کرد. در سیدنی او یک طلای دیگر در مسابقات تیمی و یک نقره در انفرادی کسب کرد. هوی در آتن در سال ۲۰۰۴ و در لندن در سال ۲۰۱۲ شرکت کرد اما در هیچ یک از آنها موفق به کسب مدال نشد تا به نظر برسد که بهترین دوران او تمام شده است. در توکیو او مسن‌ترین مدال آور استرالیا شده است و تنها چهار سال از لوئیس نووراز مسن‌ترین مدال آور المپیک در ۶۶ سالگی از مکزیک کم دارد. او در بخش تیمی نقره و در بخش انفرادی برنز کسب کرد.

61996024

رفتار عجیب استرالیایی ها در دهکده المپیک

کمیته المپیک استرالیا از رفتار نامناسب بعضی از ورزشکاران این کشور در المپیک توکیو خبر داد. در این گزارش آمده است که بعضی از ورزشکاران تخت و وسایل اتاق های خود را قبل از ترک دهکده شکستند و بعضی از آنها هم به هنگام بازگشت به سیدنی در هواپیما رفتارهای نامناسبی از خود نشان دادند. ایان چسترمن، رئیس کمیته المپیک استرالیا گفت: بعضی از ورزشکاران اقدام به شکستن تخت های خود کردند و روی دیوار اتاق ها خرابکاری کردند. البته آنها عذرخواهی کردند و به همین خاطر هم تنبیه نشدند. فدراسیون راگبی استرالیا اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره بازیکنان ملی پوش این رشته که متهم به خرابکاری در توکیو شده اند آغاز خواهد کرد.

پست لیونل مسی برای یک بسکتبالیست

لیونل مسی نابغه فوتبال جهان و تیم ملی آرژانتین پست ایسنتاگرامی برای خداحافظی لوییس اسکولا بسکتبالیست این کشور منتشر کرد.

 

photo_2021-08-04_00-35-58

برنامه نیمه نهایی بسکتبال المپیک

تیم ملی بسکتبال استرالیا با پیروزی قاطع 97 بر 59 مقابل آرژانتین در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال المپیک 2020 توکیو، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها را کسب کرد و حریف آمریکا شد. در پایان این بازی، لوئیس اسکولا ستاره تیم ملی آرژانتین از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

برنامه مرحله نیمه نهایی بسکتبال المپیک به شرح زیر است:

پنجشنبه - 14 مرداد 1400

آمریکا - استرالیا، ساعت 8:45

فرانسه - اسلوونی، ساعت 15:30

 

دیدگاه تان را بنویسید