گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز یازدهم المپیک 2020 توکیو| پایان کار تیراندازی و امید به مدال کشتی‌گیران+عکس

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در یازدهمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران در کشتی فرنگی، قایقرانی و نماینده دارد.

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه می خوانید.

دیدار علی افتخاری با نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی 

علی افتخاری عضو فدراسیون جهانی کشتی در اولین روز از مسابقات کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو با نناد لالوویچ رئیس فدراسیون جهانی کشتی در محل دفتر کار ایشان در خصوص موضوعاتی نظیر روند توسعه ورزش کشتی در ایران، حضور ایرانیان در کرسی‌های جهانی و آسیایی کشتی و بررسی برگزاری مسابقات کشتی در المپیک دیدار و گفتگو کرد.

افتخاری در این دیدار از رئیس فدراسیون جهانی کشتی خواست که از کشتی ایران حمایت بیش از پیش انجام دهد و راه ورود نخبه‌های کشتی ایران به کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی را فراهم و هموار نماید و برای برگزاری مسابقات جام جهانی و قهرمانی جهانی برای کشتی ایران که از قطب های برتر کشتی جهان است تلاش و حمایت بیشتری شود.

لالوویچ ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت من و هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی برای کشتی ایران ارزش ویژه‌ای قائل هستیم و سال‌ها بعنوان یک دوست و همکار در کنار دکتر توکل عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی بوده‌ایم و از روند کشتی در ایران رضایت کاملی دارم.

افتخاری در بخش دیگری از گفتگو و مذاکره خود با رئیس فدراسیون جهانی در خصوص حمید سوریان نظر حمایتی لالوویچ را خواستار شد که رئیس فدراسیون جهانی کشتی از حضور یک ایرانی در هیئت رئیس فدراسیون جهانی استقبال و ابراز خرسندی نمودند اظهار داشت که انتخابات یک فرآیند دموکراتیک و آزاد است و این بستگی به رایزنی‌های سیاسی، دیپلماتیک و ورزشی ایرانیان دارد.

همچنین لالوویچ در بخش دیگری از گفتگو اعلام کرد که بر روند استعدادیابی، آموزش فدراسیون کشتی در سراسر ایران اشراف کامل داشته و از احداث و‌ بازگشایی سالن‌های اختصاصی کشتی و اعزام مربیان ویژه توسط فدراسیون به شهر‌ها و استان‌های مختلف در ایران و تمرینات و آمادگی ورزشکاران اطلاع دارد و اظهار داشت این روند سبب ارتقای سطح کشتی ایران در آسیا و جهان خواهد شد و از این حیث نیز از عملکرد و‌ وضعیت کشتی ایران رضایت دارد.

نناد لالوویچ- رییس اتحادیه جهانی کشتی

صداقت بیستم شد و از صعود به فینال بازماند

مهیار صداقت آخرین نماینده تیراندازی با کمان کشورمان صبح امروز در ماده تفنگ سه وضعیت به مصاف حریفان خود رفت. وی در پایان با امتیاز ۱۱۶۸ در رده بیستم قرار گرفت و از صعود به فینال بازماند. در این ماده ۳۹ تیرانداز حضور داشتند. هشت نفر برتر این مسابقات راهی فینال می‌شوند. به این ترتیب کار تیم تیراندازی با کمان کشورمان در مسابقات المپیک با تک مدال طلای جواد فروغی در تپانچه به پایان رسید.

مهیار صداقت - تیراندازی

مهیار صداقت - تیراندازی

 

شکست ساروی در نیمه نهایی/ محمدهادی راهی رده بندی شد

در ۹۷ کیلوگرم محمد هادی ساروی با آدم بودجملان از الجزایر سرشاخ شد و موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر حریفش را شکست دهد. وی در دور بعد با میلوف از بلغارستان سرشاخ شد و با ارائه یک کشتی بی نقص توانست با نتیجه ۶ بر صفر حریفش را شکست دهد تا راهی نیمه نهایی شود.آرتور الکسانیان ارمنستانی دارنده مدال طلای جهان و المپیک حریف ساروی در نیمه نهایی است.محمدهادی ساروی، فرنگی‌کار وزن 97 کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان از ارمنستان با نتیجه 4 بر 1 شکست خورد و برای کسب مدال برنز به دیدار رده‌بندی رفت.

ساروی- کشتی فرنگی

 

ساروی- کشتی فرنگی

محمدهادی ساروی- کشتی فرنگی

محمدهادی ساروی- کشتی فرنگی

 گرایی به فینال نرسید / جدال فرنگی کار کشورمان برای برنز

در آغاز دومین روز از مسابقات کشتی فرنگی المپیک توکیو ۲۰۲۰ فرنگی کار وزن سوم کشورمان مقابل حریف کوبایی خود به برتری رسید. در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در نخست با پنا فلورس از کوبا مصاف داد و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل حریف خود به برتری رسید. وی در دو‌ر بعد به مصاف استارچویچ از کرواسی رفت. فرنگی کار وزن ۷۷ کیلوگرم کشورمان مقابل حریف کروات خود به برتری رسید تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.توماس لورینچ مجارستانی دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک حریف گرایی در نیمه نهایی است.  دیدارهای این وزن ساعت 13:45 دقیقه آغاز می شود. 

محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی در نیمه نهایی المپیک به مصاف تاماش لورینچ از مجارستان رفت و با نتیجه 6 بر 5  مقابل این حریف شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. 

دیدارهای رده بندی و فینال این وزن ظهر فردا برگزار می شود.

محمدعلی گرایی- کشتی فرنگی

محمدعلی گرایی- کشتی فرنگی

 

محمدعلی گرایی- کشتی فرنگی

محمدعلی گرایی- کشتی فرنگی

صالحی امیری

صالحی امیری- کیکاووس سعیدی- علی نژاد-کیهانی

محمد بنا: امیدوارم امروز اولین مدال را کسب کنیم

مبارزه بعدی میرزازاده با "کایالپ" ترکیه‌ای انجام می شود که قهرمان جهان و المپیک است، بنابراین میرزازاده مبارزه سختی خواهد داشت.امیدوارم امروز نخستین مدال را کسب کنیم. میرزازاده روز گذشته حریف کره ای که سوم جهان است را شکست داد اما مقابل لوپز شکست خورد، لوپز سه مدال طلای المپیک دارد و چند مدال جهانی و همه به او با خفت می‌بازند.

محمدعلی گرایی- کشتی فرنگی

مسئولان کمیته ملی المپیک در سالن کشتی

کیکاووس سعیدی دبیر کمیته ملی المپیک در سالن موکاهاری، محل برگزاری مسابقات کشتی حاضر شده‌‌اند.

رضا صالحی امیری کیکاووس سعیدی

امین میرزازاده به برنز نرسید و پنجم شد

میرزازاده روز گذشته در دور اول با مین سئوک کیم از کره جنوبی کشتی گرفت و مقابل نفر سوم جهان 6 بر صفر پیروز شد. او در دور دوم با میهاین لوپز کشتی گیر مطرح کوبایی که پنجمین المپیک خود را تجربه می کند مبارزه کرد و 8 بر صفر شکست خورد. در نیمه نهایی وزن 130 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک رضا کایالپ از ترکیه و میهاین لوپز از کوبا به مصاف هم رفتند که در نهایت لوپز فینالیست شد. با این نتیجه امین میرزازاده کشتی گیری ایرانی که در یک چهارم به لوپز باخته بود به شانس مجدد رفت.میرزازاده در اولین مبارزه روز دوم به مصاف الکسوج از رومانی رفت و با پیروزی 5 بر یک مقابل این  حریف به دیدار رده بندی رفت.امین میرزازاده در کشتی رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم المپیک با قبول شکست مقابل رضا کایالپ فرنگی‌کار نامدار ترکیه‌ای از رسیدن به مدال برنز المپیک باز ماند و پنجم شد.

امین میرزازاده در کشتی فرنگی المپیک

 

قایقران کشورمان شانس مجدد در نیمه‌نهایی را از دست داد

علی آقا میرزایی قایقران کشورمان که صبح امروز در مرحله مقدماتی مسابقات آب‌های آرام از راهیابی مستقیم به نیمه‌نهایی بازمانده بود در مرحله یک چهارم نهایی و در گروه اول این مرحله چهارم شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کایاک تک نفره هزار متر در سه گروه برگزار شد که علی آقامیرزایی در گروه اول مسابقات با ثبت زمان ۳:۵۲:۸ در جایگاه چهارم ایستاد و شانس مجدد خود را برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی از دست داد. علی آقا میرزایی در این مرحله و در گروه اول با حریفانی از کشورهای برزیل، روسیه، ساموآ، چین، ایسلند رقابت کرد. در پایان قایقرانان کشورهای روسیه و چین اول و دوم شدند و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند.۲۷ قایقران در رقابت‌های تک‌نفره بازی‌های المپیک حاضر هستند.

علی آقامیرزایی قایقرانی المپیک

علی آقامیرزایی قایقرانی المپیک

دیدگاه تان را بنویسید