گزارش جی پلاس از المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ والیبال ایران ۱- ایتالیا ۳

ایران حریف ایتالیا نشد/ شاگردان آلکنو محکوم به برد ژاپن شدند + عکس و ویدیو

والیبالیست های ایرانی در چهارمین دیدار خود در بازی های المپیک 2020 به مصاف ایتالیا رفتند و این دیدار با نتیجه سه بر یک به سود ایتالیا به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،‌ تیم ملی والیبال در بازی های المپیک 2020 در چهارمین دیدار خود از ساعت 15:10 به مصاف ایتالیا رفت و این دیدار با نتیجه سه بریک به سود ایتالیا به پایان رسید.

ترکیب تیم ملی والیبال:‌ میلاد عبادی پور، سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، مهدی مرندی (لیبرو)

ترکیب تیم ملی ایتالیا: ایوان زایتسف، الساندرو میشلتو، جیانلو گالاسی، سیمونه آنزانی، عثمانی خوانتورینا، سیمونه جیانلی، ماسیمو کولاچی (لیبرو)

ست اول/30 بر 28 به سود ایتالیا

در ابتدای ست اول دو تیم پایاپای پیش رفته به طوری که تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ایتالیا در امتیاز ۹ برابر شدند. در ادامه ست اول، تیم ملی والیبال ایتالیا برتر از ایران بود و موفق شد با نتیجه ۱۶-۱۲ از تیم ملی ایران پیش بیفتد. در امتیاز ۲۰ به سود ایران امیر غفور توانست از سرویس مستقیم امتیاز کسب کند تا دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شوند. در پایان ست اول تیم ملی والیبال ایران و ایتالیا در امتیاز ۲۲ برابر شدند تا حساسیت در این ست به اوج خود برسد. دفاع علی اصغر مجرد در امتیاز ۲۴-۲۳ به سود ایران باعث شد که ایران یک امتیاز از ایتالیا جلو بیفتد اما ملی پوشان ایران از این موقعیت استفاده نکردند تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند. در انتهای این ست بازی جذابی بین دو تیم شکل گرفت چرا که هیچ یک از دو تیم نمی خواست بازنده ست اول این دیدار باشد.   در نهایت تیم ملی والیبال ایتالیا روی امتیاز سرویس مستقیم روی دست غفور توانست با نتیجه ۳۰ بر ۲۸ ست اول را به نام خود کند.

ست دوم / 25 بر 21 به سود ایتالیا

در ابتدای ست دوم تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد با نتیجه ۴ بر ۲ از تیم ملی والیبال ایران پیش بیفتد. در امتیاز ۵ به سود ایران، سید محمد موسوی توانست زایتسف را دفاع کند تا دو تیم در امتیاز ۵ برابر شوند. ایتالیا در ابتدای ست دوم عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و ملی پوشان ایتالیا توانستند در امتیاز ۱۱ از سرویس مستقیم امتیاز کسب کنند تا نتیجه ۱۱-۷ به سود ایتالیا شود؛ پس از ایجاد این اختلاف آلکنو تصمیم گرفت که وقت استراحت بگیرد. در اواسط ست دوم تیم ملی والیبال ایران موفق نشد اختلاف امتیاز را جبران کند و با نتیجه ۱۴-۱۱ از ایتالیا عقب افتاد. در ادامه این ست، ایران عملکرد خوبی را از خود به نمایش نگذاشت تا ملی پوشان والیبال ایران با نتیجه ۱۸-۱۳ از حریف عقب بیفتند؛ پس از ایجاد این اختلاف آلکنو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید روند امتیاز گیری ایتالیا متوقف شود. در انتهای ست دوم، تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال ایتالیا با اشتباهات فردی امتیازات را به یکدیگر واگذار کردند. در پایان این ست، ایتالیا عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و توانست ست دوم این رقابت را پس از خطای شریفی در زدن سرویس و به تور زدن سرویس آخر توسط بازیکنان ایران، با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نام خود کند.

ست سوم/ ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

 ست سوم درحالی آغاز شد که تیم ملی والیبال ایران برای پیروزی به میدان آمده بود چرا که درصورت باخت بازی را از دست می‌داد. ملی پوشان ایتالیا در این ست هم مانند دو ست گذشته بهتر از ایران بازی کردند و موفق شدند با نتیجه ۶-۳ از ملی پوشان والیبال ایران پیش بیفتند. آلکنو تصمیم گرفت جواد کریمی را جانشین معروف و سابر کاظمی را جانشین غفور کند که این دو تعویض جواب هم داد. در امتیاز ۷ به سود ایران، صابر کاظمی موفق شد از سرویس مستقیم پوئن کسب کند. عملکرد خوب صابر کاظمی در سرویس باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند؛ پس از سرویس های زیبای کاظمی و کاهش اختلاف، سرمربی ایتالیا تصمیم گرفت که از وقت استراحت خود استفاده کند. در اواسط ست سوم، تیم ملی والیبال ایران ایتالیا پایاپای پیش رفته به طوری که دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند. در ادامه بازی در ست سوم، بلند قامتان ایران موفق شدند اختلاف دو امتیازی با حریف ایجاد کنند و با نتیجه ۱۶-۱۴ از ایتالیا پیش بیفتند. سرویس های خوب کاظمی، تیم ملی والیبال ایتالیا را به دردسر انداخته بود تا ایران ۱۸-۱۵ از حریف پیش بیفتد. خطاهای فردی تیم ملی والیبال ایتالیا در انتهای ست سوم زیاد شده بود و این باعث شد بلندقامتان ایران با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ از ایتالیا پیش بیفتند. تیم ملی والیبال ایران در ست سوم عملکرد بهتری نسبت به ایتالیا داشت و با درخشش کاظمی توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ ست سوم را به نام خود کند.

ست چهارم/ 25 بر 21 به سود ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران ست چهارم را با از دست دادن سرویس شروع کرد. در ابتدای ست چهارم، تیم ملی والیبال ایتالیا عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت و توانست ۶-۳ از ایران پیش بیفتد. صابر کاظمی در این ست هم در سرویس عملکرد فوق‌العاده ای از خود به جای گذاشت و در امتیاز ۷ به سود ایران موفق شد از سرویس مستقیم پوئن کسب کند. در امتیاز ۱۱-۷ به سود ایتالیا، آلکنو درخواست وقت استراحت کرد و از بازیکنان ایرات خواست که با فکر بجنگند. در اواسط ست چهارم، تیم ملی والیبال ایتالیا تیم برتر میدان بود و با نتیجه ۱۴-۱۰ از ایران پیش افتاد. در ادامه ست چهارم ایران توانست اختلاف امتیاز را به یک پوئن برساند تا در امتیاز ۱۵-۱۴ به سود ایتالیا، سرمربی این تیم وقت استراحت بگیرد. اشتباهات فردی ایران در ادامه کار باعث شد تیم ملی والیبال ایتالیا دوباره اختلاف را زیاد کند و با نتیجه ۱۷ بر ۱۴ پیش بیفتد. تیم ملی والیبال ایتالیا در این ست موفق تر از ایران عمل کرد و در حالی که دفاع ایران از کار افتاده بود، توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ ست چهارم را به نام خود کنددر نهایت ایران در یک بازی حساس مقابل ایتالیا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی روز یکشنبه از ساعت ۱۵:۱۰ مقابل تیم ژاپن میزبان مسابقات قرار خواهد گرفت. ملی پوشان برای صعود به مرحله حذفی محکوم به برد مقابل ژاپن است.

سیدرضا صالحی امیری و سجادی نیز از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.

والیبال | ایران - ایتالیا

 

 

 

والیبال ایران و ایتالیا در المپیک سعید معروف

ایوان زایتسف والیبال ایران و ایتالیا در المپیک

میثم صالحی والیبال ایران و ایتالیا در المپیک

والیبال ایران و ایتالیا در المپیک میلاد عبادی پور

والیبال ایران و ایتالیا در المپیک ولادیمیر آلکنو

مرتضی شریفی علی اصغر مجرد والیبال ایران و ایتالیا در المپیک

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیا

والیبال ایران ایتالیاوالیبال ایران و ایتالیا در المپیک

والیبال ایران و ایتالیا در المپیک

والیبال ایران و ایتالیا در المپیک

والیبال | ایران - ایتالیا

والیبال | ایران - ایتالیا

والیبال | ایران - ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

والیبال | ایران - ایتالیا

والیبال | ایران - ایتالیا

دیدگاه تان را بنویسید