گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم امروز المپیک 2020 توکیو| حمام دردسرساز بسکتبالیست استرالیایی/ شگفتی با حذف نوله و ادامه سلطنت آقای خاص چینی!+ عکس و ویدیو

مهم ترین اخبار و حواشی روز بازی های المپیک 2020 توکیو را می توانید در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نمایندگان کشورهای مختلف در سی و دومین دوره بازی های المپیک 2020 توکیو به رقابت با یکدیگر پرداختند.

اتفاقات مهم امروز (۸ مرداد) المپیک را در ادامه بخوانید

دفاع ما لونگ چینی از قهرمانی‌اش در پینگ‌پنگ المپیک

قهرمان المپیک و جهان تنیس روی میز مردان المپیک از چین، قهرمانی خود را حفظ کرد و فن جن دونگ هموطن خود را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست داد تا مدال طلای المپیک 2020 توکیو را به دست بیاورد. فینالیست‌های این رشته ورزشی از المپیک ۲۰۰۸ تاکنون از چین بوده‌اند و در این دوره نیز ما لونگ توانست قهرمانی خود در ریو را تکرار کند و مدال طلا را به دست بیاورد. این بازیکن ۳۲ ساله با کسب چهارمین مدال طلای خود در سومین حضور در بازی های المپیک نشان داد هنوز نفر اول این رشته در جهان است. در دیدار رده بندی اوچاروف از آلمان توانست نماینده تایوان را شکست دهد و مدال برنز را تصاحب کند.

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم پینگ پنگ

ناکامی بزرگ آمریکا در تنیس

نیکولا مکتیچ و میت پاویچ کرواسی روز جمعه در فینال دونفره تنیس مردان المپیک هموطنان خود مارین چیلیچ و ایوان دودیگ را شکست دادند تا اولین مدال طلای کشور خود را در این رشته کسب کنند. همچنین مارکوس دانیل و مایکل ونوس از نیوزیلند با برتری مقابل آستین کراجیچک و ساندگرن از ایالات متحده با نتیجه ۷ بر ۶ (۳) ۶-۲ برنز این بخش را کسب کردند تا اولین مدال تنیس المپیک کشورشان را کسب کرده باشند. به این ترتیب برای اولین بار از سال ۱۹۲۰ یعنی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا موفق نشد در تنیس در بازیهای المپیک به هیچ مدالی برسد تا این رشته برای آمریکایی ها در المپیک توکیو با ناکامی همراه باشد. البته غیبت سرنا ویلیامز در کسب این نتیجه بی تاثیر نبود.

خداحافظی مرد شماره یک تنیس جهان از توکیو

نواک جوکوویچ با شکست ۲ بر ۱ مقابل الکساندر زوروف آلمانی از راهیابی به فینال تنیس المپیک2020 بازماند.

 

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم نواک جوکوویچ

تصاویر منتخب المپیکی روز هشتم الکساندر زوروف

رکورد شکنی چهره مطرح شنای استرالیا

در رشته ۱۰۰ متر آزاد زنان، اما مک‌کئون ستاره شنای استرالیا با ثبت زمان ۵۱.۹۶ ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان را نیز به نام خود ثبت کرد. پیش‌ از این، یک مدال طلا و دو برنز هم در المپیک ۲۰۲۰ به دست آورده بود. در رشته شنای ۲۰۰ متر کرال پشت مردان، نماینده روسیه رکورد ۸ ساله این رشته را شکست و به مدال طلا رسید. شناگر چینی در شنا ۲۰۰ متر مختلف به مدال طلا مسابقات رسید. نماینده کمیته روسیه بالاتر از شناگران آمریکا و بریتانیا قهرمان ۲۰۰ متر کرال پشت شد. در رشته ۲۰۰ متر کرال پشت بانوان، نماینده آفریقای جنوبی بالاتر از دو شناگر آمریکا به مقام قهرمانی رسید.

رکورد طولانی‌ترین مسابقه والیبال زنان تاریخ المپیک ثبت شد

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که دیدار بین دو تیم والیبال زنان برزیل و جمهوری دومینیکن به عنوان طولانی ترین مسابقه در تاریخ والیبال زنان المپیک رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرده است. این مسابقه دو ساعت و ۲۶ دقیقه به طول انجامید که ۵ دقیقه بیشتر از دیدار برزیل و روسیه در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن بود.در پایان این بازی تیم ملی والیبال زنان برزیل موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل حریفش به پیروزی برسد. پنج ست این دیدار با نتایج ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۱۳، ۲۳ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۲ به سود برزیل پایان یافت تا این رقابت به عنوان طولانی ترین مسابقه در تاریخ والیبال زنان المپیک ثبت شود. 

ژاپنی ها برای عکس با حلقه های المپیک صف بستند

با توجه به شیوع ویروس کرونا تماشاگران از حضور در ورزشگاه ها و سالن ها برای تماشای مسابقات محروم هستند.

برهمین اساس این فرصت به مردم ژاپن و علاقمندان داده شده که با حضور در محوطه ورزشگاه با نماد المپیک عکس یادگاری بیندازند.

ژاپنی‌ها نیز برای این کار صف می‌بندند تا این یادگاری را از بزرگترین رویداد ورزشی جهان برای خود داشته باشند.

رکورد شنای ۲۰۰ متر کرال پشت المپیک شکسته شد

در ادامه رقابت های شنای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ریلف شناگر روسی توانست در بخش ۲۰۰ متر کرال پشت رکورد المپیک را با ۱ دقیقه ۵۳ ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه بشکند و قهرمان شود.

اتفاق عجیب برای بسکتبالیست استرالیایی

تیم ملی بسکتبال استرالیا که در این دوره از المپیک یکی از شانس های قهرمانی محسوب می‌شود، ستاره خود را به دلیل یک مصدومیت عجیب از دست داد.

آرون باینس که در NBA و تیم تورنتو رپتورز حضور دارد، به دلیل لیز خوردن در حمام از ناحیه گردن آسیب دید و ادامه رقابت های المپیک را از دست داد.

پزشک استرالیا در این باره گفت: او در دیدار با ایتالیا یک مقدار آسیب دیده بود و در حمام هم زمین خورد و پس از معاینه مشخص شد که دیگر نمی تواند بازی ها را ادامه دهد.

جمع کردن دیسک در رقابت های دوومیدانی توسط ربات

دیدگاه تان را بنویسید