گزارش جی پلاس؛

اخبار مهم کاروان ایران در روز دهم المپیک 2020 توکیو| از حذف تلخ والیبال ایران تا امید به کسب مدال برنز میرزازاده+عکس

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، در دهمین روز از بازی های المپیک 2020 توکیو کاروان ایران در کشتی فرنگی و والیبال نماینده دارد.

اخبار مهم امروز کاروان ایران در المپیک 2020 توکیو را در ادامه می خوانید.

حذف شاگردان آلکنو با شکست مقابل میزبان

شاگردان آلکنو در پنجمین دیدار خود در بازی های المپیک 2020 توکیو به مصاف ژاپن در سالن آریاکه آنا رفتند و این دیدار با نتیجه سه بر دو به سود ژاپن به پایان رسید. با این نتیجه، ایران از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک بازماند و ژاپن به مرحله بعد صعود کرد.

صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، سجادی و پیمان فخری این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

صالحی امیری

والیبال ایران و ژاپن در المپیک میلاد عبادی پور محمد موسوی سعید معروف

والیبال ایران و ژاپن در المپیک میلاد عبادی پور محمد موسوی سعید معروف

 

اهدای نشان سینه کمیته ملی المپیک به هادی عامل

سیدرضاصالحی امیری با حضور در جایگاه گزارشگران کشتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو ، تولد هادی عامل را به ایشان تبریک گفت و نشان سینه کمیته ملی المپیک به گزارشگر توانا و با تجربه کشتی اهدا کرد.

اهدای نشان سینه کمیته ملی المپیک به هادی عامل

 

قرعه شاگردان بنا در روز دوم؛ گرایی و ساروی حریفانشان را شناختند

مراسم وزن کشی اوزان ۷۷ و‌ ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک توکیو دقایقی پیش با مشخص شدن رقبای ایران پایان یافت. 

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در نخست با پنا فلورس از کوبا مصاف می دهد. وی در صورت پیروزی در این دیدار به مصاف برنده کشتی استارچویچ از کرواسی و ساکنیان از بلغارستان خواهد رفت. 

توماس لورینچ مجار و ژاداریف قزاق در این گروه حضور دارند. 

در ۹۷ کیلوگرم ساروی ابتدا با جیملاین از الجزایر مصاف خواهد داد و در صورت پیروزی با برنده میلنوف از بلغارستان و چنگ ایلدیم از ترکیه رقابت خواهد داشت. 

آرتور الکسانیان و اوسیلو کوبایی هم در این گروه حضور دارند.

حذف نجاتی از المپیک توکیو/ امین میرزازاده به گروه بازنده ها رفت

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل میهاین لوپز دارنده 3 مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی قرار می گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف به دیدار رده بندی راه خواهد یافت تا مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه قرار گیرد.

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌ها بود که در دور نخست مقابل آرمن ملیکیان دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ از ارمنستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۵ تن به شکست داد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنستانی در دور دوم مقابل حریف اوکراینی، نجاتی خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

علیرضا نجاتی

سید رضا صالحی امیری و کیکاووس سعیدی رییس و دبیرکل کمیته المپیک و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته المپیک، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در سالن کشتی ماهوکاری مسه حاضر شدند.

صالحی امیری

دبیر و حمید سوریان رئیس و نایب رئیس فدراسیون کشتی در سالن ماکوهاری مسه حاضر شدند.

دبیر و سوریان

نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی با سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

صالحی امیری

ماهوکاری مسه شلوغ ترین جایگاه ورزشی

سالن محل برگزاری رقابت های کشتی فرنگی ماکوهاری مسه شلوغ ترین سالن را در جایگاه ها به خود اختصاص داد .

در سالن دو طرف جایگاه ها  پر از حضور ورزشکاران رشته کشتی فرنگی است که فرنگی کاران هر رشته نماینده خود را برابر حریفان تشویق می کردند. 

در حالی که سالن دیگر در جایگاه ها تنها به حضور محدودی از خبرنگاران و تصویربرداران و برخی از نمایندگان کشورهای کشورهای شرکت کنند اختصاص داشت.

قول توماس باخ برای سفر به ایران

سیدرضا صالحی امیری عصر روز گذشته با رئیس کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد.

صالحی امیری در ابتدای دیدار به توماس باخ بابت برگزاری رویداد بزرگ المپیک در دوران همه گیری کرونا تبریک گفت و اظهار داشت: هیچ کس در دنیا جز خود شما و گروه موفقتان فکر نمی کرد این رویداد در این شرایط و با مخالفت‌های فراوان برگزار شود. من به شما و تیم همکاران تان و همچنین عوامل ستاد برگزاری بابت پیگیری، پافشاری و زحمات زیادی که کشیدید، خسته نباشید می گویم.

این دیدار عصر روز گذشته و در دفتر موقت IOC در محل هتل آکیرا برگزار شد که نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی کشورمان به همراه فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک، صالحی امیری را همراهی می کردند.

در ابتدای این نشست صالحی امیری گزارشی کامل از فعالیتهای انجام شده برای کاروان اعزامی به المپیک و وضعیت رشته های اعزامی ارائه داد و گفت: اولین صحبتهای شما در اولین ملاقات را بخوبی به یاد دارم. در آن نشست از نگاه خود که حاصل بررسی های کارشناسی روی ورزش ایران بود گفتید. مشکل ورزش ما عدم هماهنگی بین ارکان ورزش است که من رفع این مشکل را در راس امور کمیته قرار دادم و خوشبختانه بالاترین سطح انسجام و هماهنگی را در حال حاضر بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها و همچنین رسانه شاهد هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به تأسیس و تجهیز موزه، راه اندازی پروژه بزرگ تاریخ شفاهی ورزش ایران جهت جمع آوری خاطرات، اشیا، مدال و اسناد در دست قهرمانان و پیشکسوتان در راستای ارائه و شناساندن به نسل بعدی اشاره کرد و افزود: آیندگان باید ریشه های درخت ورزش را که زمینه به بار نشستن زحماتشان است بشناسند و این را نیز بدانند که سیستم ورزش تلاشهای آنها را ارج می نهد و برای زحمات و قهرمانی آنها ارزش قایل است. با ساخت سردیس، رونمایی شایسته و به نمایش گذاشتن افتخاراتشان بار دیگر به آنان می گوییم که شما در قلب مردم ورزش دوست ماندگارید.

در ادامه نشست صالحی امیری به حضور ۱۰ ورزشکار زن در جمع کاروان اعزامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: چند سالی است که توجه به ورزش زنان بیش از قبل شده و ما نیز در رشته هایی که با توجه به شرایط و قوانین ایران امکان فعالیت در آن را داریم سرمایه گذاری خوبی کرده ایم تا  روزی را شاهد باشیم که نیمی از کاروان اعزامی ایران بانوان افتخار آفرین میهن‌مان باشند. در حال حاضر نیز کسب ۱۱ سهمیه و اعزام ۱۰ ورزشکار خانم یک رکورد در کشورمان است.

صالحی امیری ضمن تشکر و تقدیر از همکاری خوب همکاران باخ خواستار حمایت بیش از پیش مجموعه کمیته بین المللی المپیک از برنامه‌های آموزشی و توسعه ای  کمیته ملی المپیک شد.

در ادامه این نشست نصرالله سجادی وضعیت کاروان جمهوری اسلامی ایران را برای توماس باخ گزارش و او را در جریان روند فعالیتهای ورزشکاران کشورمان قرار داد.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز از حضور مسئولین ورزش کشورمان در این نشست تقدیر و تشکر کرد و گفت: از ارائه گزارش های منظم و دقیق کمیته ملی المپیک ایران و پیگیری های شخص رئیس کمیته بیشتر متشکر هستم.

وی افزود: حضور وزیر ورزش در کنار شما را در دفتر کارم در سوئیس نقطه آغاز کار ورزش ایران برای رسیدن به روزهای خوب می دانم. مطمئنم با دولت جدید نیز همین تعامل را در جهت توسعه ورزشتان خواهید داشت و شک نداشته باشید که با همین روند روز به روز موفق‌تر خواهید بود.

رئیس کمیته بین المللی المپیک یادآور شد: از برنامه هایتان در مستند سازی، ایجاد موزه و راه اندازی تاریخ شفاهی قطعا حمایت می کنیم. برای این موارد که بخشی از جنبش المپیک است بودجه داریم و طبق برنامه و بررسی گزارش‌های ارسالی شما و مطابق با پیشرفت برنامه حمایت خواهیم کرد. منشور المپیک اصل کار ماست و می دانم که شما نیز ما را در راستای پیاده سازی آن در کشورتان همراهی کرده و می کنید.

وی گفت: برای ورزش ایران، ورزشکاران ایران و ورزش دوستان کشورتان آرزوی بهترین ها را دارم و قول می دهم در اولین فرصت برای بازدید از امکانات، ملاقات با مقامات و دیدن تمرینات وررشکارانتان به ایران بیایم.

درانتهای نشست توماس باخ نسبت به رشد ورزش قهرمانی در ایران اظهار رضایت وخوشنودی و رعایت منشور المپیک را مجددا تاکید کرد.

14000510000062_Test_PhotoN

دیدار صالحی امیری و توماس باخ

دیدار صالحی امیری و توماس باخ

دیدار صالحی امیری و توماس باخ

اعتراض کمیته ملی المپیک به اظهارات توهین آمیز تیرانداز کره ای

کمیته ملی المپیک در پی اظهار نظر نادرست و توهین آمیز تیرانداز کره جنوبی طی نامه ای رسماً اعتراض خود را به این حرکت غیر حرفه ای و خلاف واقع به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد.

در پی اظهارات خلاف واقع تیرانداز کره ای که سراسر توهین و افترا به جواد فروغی نماینده شایسته کشورمان و طلایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود  کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای رسمی خواستار پیگیری و برخورد کمیته بین المللی المپیک  در پی این اظهارات نادرست شد.

خبرها هاکی از آن است که دست اندرکاران وزارت امور خارجه نیز مراتب ناراحتی و اعتراض خود را نسبت به اظهارات نماینده تیراندازی کره به سفارت ایران در سئول کره جنوبی اعلام و خواستار پیگیری آن شدند.

پس از پیگیری ها بعمل آمده بامداد امروز نشریه جونگ آنگ ایلبو چاپ سئول نوشت: جین جونگ او، ورزشکار کره‌ای گفته که من به خاطر ایجاد جنجال با اظهارات نامناسب در حین مصاحبه با یک شرکت رسانه‌ای هنگام بازگشت به کره جنوبی در فرودگاه اینچئون عذرخواهی می‌کنم.

در گزارش این روزنامه به نقل از  جونگ او آمده است: من عمیقا بر این واقعیت تأکید می‌کنم که در بررسی واقعیت‌ها پس از شنیدن تنها آنچه در رسانه‌ها گزارش شده بود، فکر نکردم‌ و اظهارات بحث برانگیزی را بیان کردم.

وی خاطرنشان کرد: باید به بازیکنان دیگر و تلاش آنان توجه می‌کردم.

این تیرانداز اهل کره جنوبی ادامه داد: من نیز در گذشته از مقاله‌های غلط یا تحریف شده و اظهارنظرهای بدخواهانه رنج برده‌ام، بنابراین عمیقا از دردی که باید جواد فروغی متحمل شود آگاه هستم. در آینده بیشتر در گفتار و عمل خود دقت خواهم کرد.

گفتنی است، جینک او بیانیه عذرخواهی خود بابت اعتراضات توهین آمیز و خلاف واقع خود را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک گذاشته است.

photo_2021-07-31_23-59-44

کمیته ملی المپیک منتظر پاسخ نامه اعتراضی خود به کمیته بین المللی المپیک است که به محض دریافت منتشر خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید