گزارش جی پلاس از والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ ایران ۳- ونزوئلا صفر

ونزوئلا حریف والیبال ایران نبود! +عکس و آمار

شاگردان آلکنو بعد از پیروزی دلچسب مقابل لهستان در المپیک توکیو، در دومین بازی به مصاف ونزوئلا رفتند و به راحتی مقابل این حریف به پیروزی رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران که در اولین بازی خود در المپیک 2020 توکیو برابر لهستان به پیروزی رسیده بود در دومین دیدار به مصاف ونزوئلا رفت و در سه ست پیاپی مقابل حریف به پیروزی رسید و با دو برد 5 امتیازی شد.

ترکیب ایران: سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی و مهدی مرندی. سرمربی: ولادیمیر آلکنو

ترکیب ونزوئلا: ژوزه مانوئل،ادسون  گونسالس، ویلنر انریکه،رونالد دانیل، ژوزه وردی،امرسون الکساندر. سرمربی: رونالد سارتی

گزارش بازی

ست اول: ۲۵ - ۱۷ ایران

با شروع بازی دو تیم در حمله عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۷ - ۸ به سود ایران پایا پای پیش رفتند. با بیرون رفتن آبشار امرسون، ایران برای اولین بار ۸ - ۱۰ پیشی گرفت. با ورود صالحی به زمین ایران در سرویس عملکرد بهتری داشت و دریافت ونزئلا را با مشکل مواجه کرد تا به واسطه همین موضوع اختلاف دو تیم به ۴ امتیاز افزایش یابد. رونالد سارتی در امتیاز ۱۲ - ۱۶ به سود ایران، برای ونزوئلا وقت استراحت گرفت. با ورود دو تیم به زمین دفاع روی تور ایران نیز با سه دفاع متوالی اختلاف را به ۸ رساند تا سرمربی ونزوئلا به ناچار در نتیجه ۱۲ - ۲۰ بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند. ایران نهایتا این ست را به راحتی با نتیجه ۱۷ - ۲۵ پیروز شد.

ست دوم: ۲۵ - ۲۰ ایران

امتیاز نخست این ست را ونزوئلا توسر "وردی" به دست آورد، اما در ادامه آبشار عبادی‌پور امتیاز تساوی را برای ایران به همراه داشت. در حالی که صالحی می‌توانست روی توپ برگشتی از سرویس امیر غفور ایران را ۳ - ۶ پیش بیاندازد، توپ خود را به تور زد تا نتیجه ۴ - ۵ باشد. در حالی که ایران با ۴ پوئن از حریف پیش بود، درخشش وردی و بیرون رفتن آبشار غفور نتیجه را ۸ - ۱۰ کرد. در ادامه اما خود غفور با آبشار و دفاع‌های خوب خود اختلاف دو تیم را به ۵ امتیاز افزایش داد تا "سارتی" وادار به تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۸ - ۱۳ شود. پس از ورود دو تیم به زمین با بهتر شدن دفاع و حملات ونزوئلا توسط "ادسون و امرسون" اختلاف در حالی به یک امتیاز کاهش یافت که ایران ۱۸ - ۱۹ پیش بود. با کاهش اختلاف، شریفی جایگزین غفور شد تا در دریافت و حمله شرایط تیم را بهبود ببخشد که تعویض او جواب داد و ایران بار دیر دیگر ۱۸ - ۲۱ پیشی گرفت. افزایش اختلاف باعث شد تا ونزوئلا سریعا تقاضای وقت استراحت کند. با شروع مجدد بازی هم این شاگردان آلکنو بودند که نبض بازی را در اختیار داشته و ۲۰ - ۲۵ برنده ست دوم شدند.

ست سوم: ۲۵ - ۱۸ ایران

امتیاز نخست این ست را هم ایران کسب کرد، اما در ادامه ونزوئلا با رسیدن به امتیاز ۴، برای اولین بار در این مسابقه از ایران پیش افتاد.با درخشش فایولا روی دفاع روی تور نیز ونزوئلا ۸ - ۶ از ایران پیشی گرفت. کارهای سرعتی و دفاع ونزوئلا در این ست کار را برای ایران سخت کرد تا آلکنو در امتیاز ۱۱ - ۸ به سود حریف، تقاضای وقت استراحت کند. پس از شروع مجدد بازی، شاگردان آلکنو در امتیاز ۱۳ نتیجه را به تساوی کشاندند. در ادامه با درخشش غفور و مجرد روی پاس‌های سرعتی معروف، ایران ۱۴ - ۱۶ پیشی گرفت تا اعضای کادرفنی ونزوئلا تقاضای وقت استراحت کنند. با ادامه درخشش مجرد و غلامی در دفاع روی تور اختلاف به ۵ امتیاز رسید تا ایران ۱۴ - ۱۹ پیشی بگیرد. در اواخر این ست صابر کاظمی برای زدن سرویس جایگزین مجرد شد که یک امتیاز سرویس را به دست آورد تا ایران به امتیاز ۲۳ برسد. این ست نهایتا با نتیجه ۱۸ - ۲۵ به سود ایران تمام شد تا شاگردان آلکنو در مجموع ۳ بر صفر برنده بازی شوند.

 

 

روز دوم مسابقات

تیم نتیجه نتیجه تیم روز ساعت
ایران 3 0 ونزوئلا دوشنبه 4 مرداد 4:30
المپیک (روسیه)     آمریکا دوشنبه 4 مرداد 6:35
لهستان     ایتالیا دوشنبه 4 مرداد 6:50
فرانسه     تونس دوشنبه 4 مرداد 11:55
ژاپن     کانادا دوشنبه 4 مرداد 15:10
آرژانتین     برزیل دوشنبه 4 مرداد 17:15

 

 

آلکنو: ترسو نیستم اما از بعضی بازی‌ها خوشم نمی آید

ولادیمیر آلکنو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بعد از پیروزی مقابل ونزوئلا گفت: از این بازی ها خوشم نمی آید. بازی هایی که محکوم به برد هستی و چاره ای نداری جز اینکه پیروز شوی.

آلکنو درباره حس و حالش پیش از بازی گفت: قبل از بازی اصلا حس خوبی به دیدار مقابل ونزوئلا نداشتم. این بازی حتی از مسابقه مقابل لهستان هم برای من سخت تر بود.

او در پاسخ به این سوال که شما مربی شجاعی هستید و بعید است از چنین مسایلی بترسید، گفت: بعضی مواقع برای شوخی برخی چیزها را می گویم. از چیزی نمی ترسم و آماده ام برای مسابقات پیش رو.

آلکنو وقتی با سوالی درباره ادامه مسیر تیم ملی والیبال مواجه شد، گفت: من به آینده ای دورتر از بازی بعد فکر می کنم. من به یک روز و نیم بعد فکر می کنم و بازی که در پیش داریم. بازی به بازی برنامه ریزی می کنم.

 

محمد موسوی: با شکست ونزوئلا آماده دیدار سخت با کانادا شدیم

محمد موسوی ملی پوش والیبال کشورمان در پایان این دیدار گفت: شاید فکر کنید بازی آسانی بود اما از نظر ما هر دیدار در المپیک حکم یک فینال را برای مان دارد چون نتیجه آن روی جایگاه تیمی و تعیین وضعیت تیم برای دیدارهای بعد تاثیر دارد.

این بازیکن نسبت به برگزاری بازی امروز در ساعت ٩ صبح انتقاد کرد و ادامه داد: این موضوع سختی کار ما را بیشتر کرده بود چون انجام بازی در این زمان فوق العاده سخت است. در واقع صبح توکیو، نصف شب ایران است و اگر هم از نظر ساعت خواب بدن در نظر گرفته شود، سخت است.

موسوی تصریح کرد: البته خدا رو شکر با تلاش و هماهنگی تیمی نه تنها اجازه ندادیم این موضوع برای ما مشکل ساز شود بلکه با نتیجه قاطع ٣ بر صفر هم بازی را به نفع خود تمام کردیم تا آماده دیدار سخت برابر کانادا شویم.

ملی پوش والیبال کشورمان با اشاره به پیروزی که مقابل لهستان به دست آمد، گفت: ان بازی هم خیلی مهم و سخت بود که با برد تمام شد، امیدواریم کانادا را هم از پیش روبرداریم.

حواشی دیدار ایران و ونزوئلا

والیبالیست ها در سالن خالی از جمعیت به رقابت پرداختند اما کمیته برگزاری بازی ها سالن والیبال را به فضای شادی تبدیل کرده بود.

در این دیدار پخش آهنگ از خوانندگان ایرانی برای تیم والیبال ایران جالب بود. البته این اتفاق برای تیم ونزوئلا هم رخ داد و آهنگ هایی از آمریکای لاتین در سالن پخش می شد. پخش موسیقی حس و حال خوبی به سالن بدون تماشاگر داده بود. تنها تماشاگران این دیدار به جز رسانه ها و مسئولان تیم، چند نفر از داوطلبان بازی ها هم بودند.

آلکنو سرمربی ایران  بیشتر  زمان مسابقه دست ها را از پشت بهم گره کرده بود و کنار خط راه می رفت، سپس هر بازیکنی که امتیاز می گرفت به استقبالش می رفت و به او دست می داد.

وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک ست سوم این دیدار را تماشا کردند.

خوش خبر و افروزی آزاد شدند!

امیر خوش خبر و سیامک افروزی سرپرست و فیزیوتراپ تیم ملی والیبال ایران که بازی قبل تیم ملی را به دلیل حضور در لیست انتظار از دست داده بودند، برای بازی دوم اجازه حضور در سالن را از مسئولان برگزاری مسابقات دریافت کردند. آنها به دلیل نزدیکی به فردی مبتلا به کرونا در هواپیما، ۶ روز بعد از ورود به دهکده برای همراهی تیم ملی اجازه خروج از  اتاق‌هایشان را نداشتند، به همین دلیل. در بازی اول  تیم ملی مقابل لهستان کنار تیم نبودند تا  وزارت  بهداشت ژاپن بعداز بررسی مدارک این نفرات تصمیم نهایی را بگیرد. بالاخره ژاپنی‌ها بعد از چند روز ممنوع الخروجی خوش‌خبر و افروزی را لغو کردند تا آن‌ها در بازی امروز مقابل ونزوئلا  کنار تیم باشند.

امیر خوش خبر سیامک افروزی

 

آمار دیدار ایران و  ونزوئلا

Screenshot_20210726-060504_Chrome

Screenshot_20210726-060600_Chrome

Screenshot_20210726-060613_Chrome

 

 

تصاویر دیدار ایران و ونزوئلا

سعید معروف ولادیمیر آلکنو

hyikrwny6l7w0e3yu5x9

fm5n7amxi3azvnzxcsxe

trhwdxtdt2vqqhfn8ez8

tghsn8mah7smcmlrczry

b3g6sslq5xkpyqvicxju

ajphltfinvslieplwyo1

ykxgkd7m0mhvvsnxvxoy

en3dwsomnxcvshbvousz

bldtfghqplw3emuzhurd

hdnicvha25p75zzo8y1a

vdzkhdto9iqj2xt6gqw1

xylg1cfytmjrp8b0samg

stdmvfzl2gifg913p2bj

o1cl9aynnnj66ocze6ug

jnswy80hk64krn5crfnp

k5aiflwxpnxu5ulv2k2t

cej1rcmtump9hirh7m4c

pdtiwuzmu7dn9r5hoscp

والیبال ایران و ونزوئلا مهدی مرندی

دیدگاه تان را بنویسید