جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| قرارداد دیاباته تمدید نمی شود؟/ کامیابی‌نیا فصل را از دست داد/ اعتراض رسمی سرخ پوشان به حواشی دیدار با ماشین سازی

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 31 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز پنج شنبه 31 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید؛

اخبار باشگاه پرسپولیس

سمیعی: سیاست پرسپولیس مقابل سیل حاشیه‌ها، سکوت است/ به ما فرصت ۴۸ ساعته می‎‌دهند تا رقبا را راضی کنند

 

 با اشاره به اتفاقات یکی دو روز گذشته و ایجاد شایعات مختلف و درگیری در فضای مجازی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته بارها این موضوع از سوی ما عنوان شده بود که فضای فوتبال دیگر مثل گذشته نیست و نیاز به ورود فوری مسئولان امر برای ایجاد آرامش دارد، اما این موضوع چندان جدی تلقی نشد تا امروز شاهد اتفاقاتی باشیم که زیبنده فوتبال کشورمان نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: التهاب در فضای فوتبال به سود هیچ‌کس نیست. ما به دنبال درگیری و ایجاد جنجال نیستیم و در تمام مدت این فصل، حتی یک مورد هم سراغ ندارید که پرسپولیس شروع‌کننده یک جریان منفی یا درگیری و حاشیه باشد. تمام مدت تحت فشار برخی جریانات قرار داشتیم و از این بابت، لطمه‌های زیادی دیدیم. البته پرسپولیس در زمین بازی، پاسخ خوبی به این رفتارها داد و تاکنون، صدرنشین جدول مانده‌ایم. امیدوارم این صدرنشینی با کسب قهرمانی به اتمام برسد.

وی افزود: چند روز قبل، از همکارانم در باشگاه خواستم تا گزارشی در خصوص اتفاقات علیه پرسپولیس در فضای مجازی آماده کنند. نتیجه گزارشی که دریافت کردم، واقعاً تلخ است. اسناد و مدارکی که در این گزارش با آن برخورد کردم، آنقدر عجیب است که باور این حجم از ایجاد حاشیه برای یک تیم فوتبال، باورنکردنی به نظر می‌رسد. این‌ها مسائلی نیست که بتوانیم به راحتی از کنارش عبور کنیم.

نایب‌رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: من هرگز به افراد حاضر در باشگاه اجازه ندادم شروع‌کننده جریان یا حاشیه‌ای در فوتبال باشند و مردم شاهد هستند که در مقابل سیلی از حواشی، سیاست‌مان سکوت بود تا با این کار به فوتبال کمک کنیم، اما آیا این اقدامات ما توسط متولیان فوتبال دیده شد؟ آیا آنها به حقانیت پرسپولیس رأی دادند؟ چطور ممکن است قبل و بعد از هر بازی با ده‌ها حاشیه مواجه شویم و در نهایت، پرسپولیس مقصر جلوه داده شود؟ آیا این حجم از اتفاقات جنجالی علیه یک تیم، برای شما به عنوان مخاطب فوتبال، عجیب نیست؟

« کدام باشگاهی در دنیا حاضر است چنین فشاری را تحمل کند؟»، وی ضمن بیان این جمله گفت: ما از یک سو با بحران‌های مالی بی‎‌سابقه مواجه هستیم و از طرف دیگر باید در هر روز با حجم گسترده‌ای از حواشی علیه تیم‌مان در فضای مجازی مبارزه کنیم. به عقیده من زمان آن رسیده تا همه نهادها وارد عمل شوند و به پاکسازی فوتبال کمک کنند.

سمیعی سپس گفت: از فصل بیستم فقط دو هفته دیگر باقی مانده و بدون شک باید اتفاقات این فصل را در تاریخ ثبت کرد. در مورد اتفاقاتی بدتر از این، مثل حمله با نارنجک به اتوبوس تیم پرسپولیس هیچ رأی محکمی صادر نشده، اما برای آن که رقبای ما را راضی کنند، در روزهای تعطیلی تهران 48 ساعت به ما فرصت دفاع از بازیکن پرسپولیس را می‌دهند. ما از این بی‌عدالتی‌ها گلایه داریم، اما به‌خاطر حفظ آرامش جامعه فوتبال رفتاری خارج از عرف و قانون انجام نمی‌دهیم و فقط منتظر ورود فوری نهادهای مرتبط به اتفاقات پیرامون فوتبال می‌مانیم.

مدیرعامل پرسپولیس در نهایت گفت: از هواداران، کادر فنی، بازیکنان و همکاران خود در باشگاه تقدیر و تشکر می‌کنم. ما در این فصل تمام تلاش‌مان را کردیم تا فصلی بدون حاشیه و با آرامش را تجربه کنیم. در اوج تنش‌ها وارد باشگاه پرسپولیس شدم، اما اجازه ندادم در این مدت حتی یک نفر در باشگاه ما جنجالی به پا کند. امروز هم منتظر می‌مانم تا عدالت در مورد تیم تحت مدیریتم اعمال شود. این را فراموش نکنید که صبر ما در باشگاه پرسپولیس هم حدی دارد.

اعتراض رسمی باشگاه پرسپولیس نسبت به مسائل پیرامون دیدار با ماشین سازی تبریز

باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعتراض رسمی خود نسبت به اتفاقات حاشیه‌ای، پیرامون دیدار مقابل ماشین‌سازی تبریز را اعلام کرد.

در نامه ارسالی باشگاه پرسپولیس، اعتراض نسبت به انتخاب فردی معلوم‌الحال به عنوان توپ جمع‌کن از سوی هیات فوتبال تبریز و تیم میزبان عنوان شده و همچنین مدیریت پرسپولیس نسبت به عدم مدیریت حواشی دیدار اعتراض خود را علنی کرده است.

در بخشی از این نامه، از سازمان لیگ درخواست شده در خصوص اقداماتی که علیه باشگاه پرسپولیس رخ داده، بررسی‌های کارشناسانه و دقیق صورت گیرد و به صورت شفاف به مردم ایران اعلام شود حضور فیلمبردار پشت دروازه با چه هدفی انجام شده و حامد لک به چه اقدامی از سوی توپ جمع‌کن بازی، واکنش نشان داده است.

باشگاه پرسپولیس بار دیگر در نامه اعتراض‌آمیز خود خواستار ورود فوری مراجع تصمیم‌ساز و ارگان‌های مرتبط با ورزش به اتفاقات دو هفته پایانی لیگ شد.

 کار با وزنه در دستور کار سرخ پوشان/نعمتی تمرین کرد

امروز (پنجشنبه) طبق برنامه کادرفنی، بازیکنان تیم به کار با وزنه و بدنسازی پرداختند.

این جلسه تمرینی از ساعت ۱۱:۳۰ در سالن وزنه ورزشگاه شهید کاظمی آغاز شد و حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید.

با توجه به تقویم مسابقات و فاصله اندک بین بازی‌ها، کادرفنی تصمیم گرفت فشار تمرین را پایین آورده و بدنسازی را در دستور کار ستاره‌های تیم قرار دهد.

سیامک نعمتی که در حاشیه دیدار با ماشین‌سازی دچار مصدومیت شده بود، همراه سایر بازیکنان به تمرین مشغول شد اما کمال کامیابی‌نیا و علی شجاعی دو بازیکن مصدوم تیم، در این جلسه تمرینی غایب بودند.

پرسپولیس تا پیش از دیدار یکشنبه شب مقابل تراکتور تبریز، دو جلسه تمرینی دیگر در برنامه خود دارد.

کامیابی‌نیا فصل را از دست داد

کمال کامیابی‌نیا که دچار مصدومیت شده است، دیدار دو هفته پایانی تیمش از دست داد.

در کنار او علی شجاعی هم در دو بازی آینده نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، تیم فوتبال پرسپولیس در دو هفته پایانی لیگ به ترتیب به مصاف تراکتور و پیکان می‌رود.

بازیکن پرسپولیس زیرتیغ جراجی می رود

دکتر علیرضا حقیقت درباره مصدومیت علی شجاعی، اظهار داشت: بعد از آسیب دیدگی که برای علی شجاعی اتفاق افتاد، اقدامات پزشکی اولیه انجام شد. در ادامه امروز چهارشنبه او برای تصویربرداری اعزام شد‌.

وی ادامه داد: با توجه به دررفتگی‌های متعدد و تجویز پزشک متخصص، بعد از فراهم شدن شرایط، باید برای جراحی روی کتف این بازیکن اقدام شود.

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس در باره وضعیت سیامک نعمتی که بعد از خطای بازیکن حریف، دچار مصدومیت شده بود، خاطر نشان کرد: او بعد از آسیب دیدگی با اندکی کاهش هوشیاری روبه‌رو شده بود. وی به مدت یک‌ساعت تحت نظر بود و خدا را شکر شرایط بهتر شد. او دیروز هم استراحت کرد ولی از امروز مشکلی برای انجام تمرینات ندارد.

اخبار باشگاه استقلال

اعتصاب استقلالی ها ادامه دارد

در شرایطی که اعضای تیم استقلال قرار بود روز گذشته تمرین ریکاوری بعد از دیدار با نفت مسجدسلیمان را برگزار کنند، اما در اعتراض به مشکلات مالی و نرسیدن سقف پرداختی به درصد معین تصمیم به تعطیلی تمرینات گرفتند.

بازیکنان استقلال دو روز قبل از دیدار با نفت هم یک جلسه تمرین نکردند اما در تمرین روز قبل از مسابقه حضور یافتند و در جریان بازی نیز یک برد ارزشمند دیگر را به دست آوردند. بعد از این بازی اما بازهم در پی حل نشدن کامل مشکلات مالی تعطیلی تمرینات ادامه یافت.

استقلالی ها دیروز هم حاضر به انجام تمرین نشدند و این اعتصاب ادامه دار است.

این در شرایطی است که امروز باشگاه استقلال در اطلاعیه ای اعلام کرد بخشی از مطالبات اعضای تیم را پرداخت کرده و با توجه به تعطیلی بانک ها برای برخی بازیکنان نیز طی روزهای آینده این پرداختی انجام می شود.

منتهی مساله اصلی اینجا است که بازیکنان از نحوه پرداختی ها رضایت ندارند. با توجه به اینکه روزهای پایانی فصل جاری فوتبال ایران را سپری می کنیم، حالا دریافتی بازیکنان استقلال نهایتا به 60 درصد رسیده و آنها معتقدند که باید این دریافتی تا 70 درصد اضافه شود.

ماجرای تامین پول در باشگاه استقلال به این شکل است که همراه اول به عنوان یکی از اسپانسر های استقلال مبلغ 20 میلیارد تومان را به حساب این باشگاه واریز کرده اما از این مبلغ حدود 9 میلیارد تومان توسط باشگاه به بازیکنان پرداخت شده و سایر مبلغ برای هزینه های سفر و هتل و ... در نظر گرفته شده است.

در این شرایط بازیکنان که از مبلغ واریزی همراه اول به باشگاه اطلاع پیدا کرده اند، خواهان آن هستند تا دریافتی شان به حداقل 70 درصد برسد و به همین خاطر تصمیم گرفته اند تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، تمرینات را تعطیل کنند.

بر این اساس تمرینات استقلال امروز هم تعطیل خواهد بود و بعید است طی یکی دو روز آینده این رویه متوقف شود. حالا باید دید واکنش مسئولان باشگاه استقلال به این تصمیم بازیکنان چیست و آنها چگونه در بحث پرداختی ها اقدام خواهند کرد.

بی تردید اگر بازیکنان بخواهند به رویه خود برای تمرین نکردن ادامه بدهند، مشکلاتی برای این تیم پیش خواهد آمد. با توجه به در پیش بودن دیدارهای حساس لیگ برتر و جام حذفی برای استقلال تمرین نکردن بازیکنان شرایط را برای تیم سخت خواهد کرد.

از طرفی مدیران باشگاه استقلال و در راس آن احمد مددی هم هنوز اقدام جدیدی در دست ندارند و بعید است مبلغ دیگری تا قبل از مسابقه جام حذفی به حساب بازیکنان و کادرفنی واریز کنند. آنها قصد دارند قبل از بازی نیمه نهایی حذفی پول دیگری را پرداخت کنند اما این مساله ای نیست که بازیکنان در مقطع کنونی زیر بار آن بروند.

توضیح باشگاه استقلال در خصوص پرداختی به بازیکنان و مربیان

 با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارگزار محترم و کادر مدیریتی باشگاه استقلال طی دیروز و امروز (چهارشنبه و پنج شنبه) بخشی از مطالبات اکثریت اعضای مجموعه تیم فوتبال استقلال (کادر فنی و بازیکنان) به حساب آن‌ها واریز شد.

پرداخت پول تعداد معدودی از اعضای تیم فوتبال استقلال به دلیل تعطیلی بانک‌ها در تهران و مشکلات مربوط به سقف انتقال پول درون بانکی و بین بانکی در روزهای آتی، انجام می‌شود.

تصمیم مجیدی و پیام غیرمستقیم به دیاباته/ قرارداد تمدید نمی‌شود؟

تیم فوتبال استقلال در هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر فوتبال به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت که به دلیل نزدیکی زمان این دیدار به دربی ۱۲۰ دقیقه‌ای حذفی مقابل پرسپولیس، فرهاد مجیدی ترجیح داد به تعدادی از بازیکنان اصلی تیمش استراحت داده و همین موجب شد تا تغییرات زیادی در ترکیب اصلی آبی پوشان ایجاد شود. اما با این وجود نام شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته لیگ برتر حتی در بین بازیکنان ذخیره استقلال هم قرار نداشت.

دیاباته هرچقدر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با زدن ۵ گل در ۶ بازی بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن برتر رقابت‌ها شد، در لیگ برتر عملکرد قابل قبولی نداشته و دور از انتظار بوده است. تا جایی که در آستانه اتمام فصل، او بیشتر از ۲ بار موفق به گلزنی نشده است تا همین آمار و عملکرد تمدید قرارداد با او را در ابهام قرار داده و مسئولان باشگاه را دچار تردید کند.

مجیدی در شبی که به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد، نام دیاباته را در لیست بازی قرار نداد و در پاسخ به سئوال خبرنگاران در نشست خبری دلایل آن را صرفاً فنی اعلام کرد تا مشخص شود دیاباته به لحاظ فنی این روزها در حد انتظار نیست.

شاید این غیبت او در لیست بازی پیامی باشد از سوی باشگاه و کادر فنی به دیاباته تا مشخص شود برای تمدید با این بازیکن باشگاه دچار تردید است.

دیاباته در این فصل بازی‌های زیادی را به دلیل مصدومیت یا سفر به فرانسه از دست داد و تنها در ۱۲ بازی برای آبی پوشان به میدان رفت و ۶۲۵ دقیقه در میدان حضور داشت و تنها ۲ گل در این بازی‌ها به ثمر رساند که این نمی‌تواند آمار قابل قبولی برای آقای گل فصل گذشته لیگ برتر باشد.

استقلالی‌ها قبل از سفر به قائمشهر شارژ مالی می شوند

در مقابل بد عهدی‌های مسئولان و مدیران باشگاه استقلال در خصوص مسائل مالی، فرهاد مجیدی نسبت به پاداش‌هایی که وعده آن را به بازیکنان تیمش داده کاملاً خوش عهد بوده و به طور کامل به وعده‌های مالی‌اش وفا کرده است.

مجیدی که با همین شیوه توانسته در این مقطع حساس وحدت و انسجام تیمش را حفظ کرده و نتایج خوبی با آبی پوشان بگیرد، در نظر دارد تا پیش از اعزام به قائم شهر، پاداش پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان را هم به بازیکنانش پرداخت نماید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید