"میشا" عروسکی که از المپیک هم مشهورتر شد

المپیک 2020 توکیو| عروسک‌ها چه زمانی وارد المپیک شدند؟

عروسک‌ها، نمادهایی از بازی‌های المپیک هستند که در هر دوره وجود دارند و در المپیک توکیو «میرایتووا» نماد این بازی‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عروسک المپیک یا شخصیت‌های خیالی، معمولاً یک حیوان بومی منطقه یا شخصیت‌های انسانی هستند که نمایانگر میراث فرهنگی محلی هستند که در آن بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود. از عروسک‌ها اغلب برای کمک به بازاریابی بازی‌های المپیک برای مخاطبان جوان‌تر، به ویژه کودکان نوپا و کودکان استفاده می‌شود. از زمان بازی‌های المپیک تابستانی 1932 در لس آنجلس  بازی‌های المپیک همیشه یک عروسک داشته است. اولین عروسک مهم در بازی‌های المپیک تابستانی میشا در بازی‌های المپیک تابستانی 1980 در مسکو بود.

تسنیم نوشت؛ اولین عروسک المپیک در بازی‌های المپیک گرنوبل در سال 1968 متولد شد. این اسم "شوس" نامگذاری شد و مردی کوچک روی اسکی بود که به صورت انتزاعی طراحی و به رنگهای آبی ، قرمز و سفید نقاشی شده بود. با این حال، اولین عروسک رسمی المپیک در بازی‌های المپیک تابستانی 1972 مونیخ ظاهر شد که والدی والدی نام داشت.

موفقیت در ارائه اولین عروسک‌ها کمک کرد تا ایده عروسک به نمادی از بازی‌های المپیک تبدیل شود و به یک نهاد تبدیل شود. عروسک‌ها بسیار محبوب هستند و علی رغم اهمیت پیامی که منتقل می‌کنند ، به صورت ساده و با رنگ های شاد و روشن متناسب با فضای "جشن" بازی‌های المپیک طراحی شده‌اند.

والدی - بازی‌های المپیک مونیخ 1972

والدی اولین عروسک رسمی بود. این مدل رنگارنگ بر اساس یک سگ واقعی به نام چری فون بیرکنهوف ساخته شده بود. این نوع سگ در آلمان بسیار مشهور است که به استقامت، سرسختی و چابکی مشهور است. روی این عروسک سه رنگ از پرچم المپیک (آبی ، زرد ، سبز) قرار داشت. نکته جالب اینکه مسئولان برگزار کننده از دو رنگ قرمز و مشکی در آن استفاده نکردند. این دو رنگ که نماد نازی‌ها بود ممنوعیت خاصی داشت و کسی اجازه نداشت عروسک مشکی یا قرمز از والدی داشته باشد! 

المپیک 2020 توکیو ,

 آمیک - بازی‌های المپیک مونترال 1976

بیور نه تنها نمادی از کانادا است ، بلکه حیوانی است که به صبر و سخت کوشی مشهور است.  آمیک عروسک کاملی برای بازی‌های المپیک کانادا بود.

المپیک 2020 توکیو ,

میشا - بازی‌های المپیک 1980 مسکو

قبل از المپیک، میشا را برای گذراندن وقت در ایستگاه فضایی سالیوت 6 به فضا پرتاب کردند. وی توسط تصویرگر کتاب کودک، ویکستور چیژیکوف طراحی شده است. او همچنین یک عروسک داشت که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه از آن استفاده می‌شد و در یک فیلم کوتاه و مجموعه تلویزیونی انیمیشن ظاهر شد.

المپیک 2020 توکیو ,

سام - بازی‌های المپیک 1984 لس آنجلس

سام که توسط افسانه دیزنی باب مور طراحی شده بود ، عروسک المپیک بازی‌های لس‌آنجلس بود. عقاب طاس پرنده ملی ایالات متحده و انتخابی مناسب برای این بازی‌ها محسوب می‌شد. سام علاوه بر وظایف طنز، در یک کارتون به عنوان کارآگاهی که از جادوی پنج حلقه المپیک استفاده می‌کرد، حضور داشت.

المپیک 2020 توکیو ,

هودوری- بازی‌های المپیک 1988 سئول

هو از کلمه کره‌ای ببر گرفته شده است  و" دوری  برای کره ای‌ها یک ماده کوچک است.
این ببر اغلب در هنرها و افسانه‌های محبوب کره‌ای با یک تصویر مثبت، اغلب با شوخ طبعی، شجاعت و اشراف ظاهر می‌شود. هودوری حلقه‌های المپیک را به دور گردن خود دارد و روی سر او کلاه سنتی کره‌ای، سانگمو قرار دارد. روبان روی کلاه به شکل "S" برای سئول است و به اشکال مختلف ظاهر می‌شود.

المپیک 2020 توکیو ,

کوبی- بازی‌های المپیک 1992 بارسلونا

کوبی‌، عروسک رسمی بازی‌های المپیک تابستانی 1992 در بارسلونا بود. او یک گوسفند کاتالان به سبک کوبیستی است که با الهام از تعابیر پیکاسو طراحی شد. این نام، Cobi ، کنایه از COOB'92 ، مخفف کمیته برگزاری المپیک بارسلونا '92 است. این نام به این دلیل انتخاب شده است که تلفظ آن در اکثر زبان‌ها ساده و آسان است.

واکنش ها به Cobi در هنگام ارائه اولین بار متفاوت بود، اما در ماه‌های منتهی به بازی‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرد و در نهایت موفقیت بزرگی را به اثبات رساند.

المپیک 2020 توکیو ,

ایزلی- بازی‌های المپیک 1996 آتلانتا

ایزی در ابتدا "Whatizit" نامیده می‌شد که این عنوان بسیار مناسب بود زیرا این عروسک حیوان‌، انسان یا شی نیست. نام این عروسک توسط کودکان آمریکایی و با دریافت نظر بیش از 3000  کودک در 16 کشور مختلف انتخاب شد.

المپیک 2020 توکیو ,

سید، اولی و میلی - بازی‌های المپیک 2000 سیدنی

این اولین بار در تاریخ المپیک است که سه عروسک رسمی وجود داشت. سید اشاره ای به سیدنی، اولی به المپیک و میلی به هزاره جدید داشت. سید یک پلاتی پلاس با صورت اردک است، اولی یک گیاه اکیدنا است و میلی یک مورچه خوار خاردار است که آنها سه حیوان معمولی استرالیایی محسوب می‌شوند.

المپیک 2020 توکیو ,

Phevos & Athena - بازی‌های المپیک آتن 2004

نام‌های عروسک‌های آتن اشاره به دو خدای باستانی المپ است: فیبوس نام دیگری برای خدای موسیقی و نور (آپولو) است و آتنا نام دیگری برای الهه خرد است. Phevos برای نماد دریا آبی و آتنا برای نشان دادن خورشید نارنجی است.

المپیک 2020 توکیو ,

بیبی، جینگ جینگ، هوان‌وان، ینگینگ و نینی - بازی‌های المپیک 2008 پکن

یک واقعیت جالب اینکه وقتی پنج نام طلسم را بهم پیوند می‌دهید ، جمله "Welcome to Beijing" (بی جینگ هوان یینگ نین) را تشکیل می‌دهید. هر عروسک‌موارد زیر را آرزو می کند:

بی بی (آبی) ماهی است و آرزوی سعادت دارد. جینگ جینگ (سیاه) یک پاندا است و آرزوی خوشبختی می‌کند. Yingying (زرد) یک گونه سیاهپوست است و آرزوی سلامتی دارد. نینی (سبز) پرستو است و آرزوی موفقیت می کند؛ و Huanhuan (قرمز) آتش است و شور ورزش را منتشر می‌کند.

المپیک 2020 توکیو ,

ونلاک - بازی‌های المپیک 2012 لندن

این عروسک عجیب نام خود را از دو فرزند Much Wenlock در Shropshire گرفته است. طبق افسانه‌ها، ونلاک از آخرین قطرات فولادی ساخته شده برای ساخت استادیوم المپیک استفاده شده است. (به همین دلیل پیشانی او همان سقف است). چراغ روی سر او همان است که در کابین‌های معروف لندن یافت می‌شود. چشم او لنز دوربینی است که از همه چیز را می‌بیند و سه نقطه روی سر او نشان دهنده سه مکان روی سکو برای برندگان است.

المپیک 2020 توکیو ,

وینیسیوس - بازی های المپیک 2016 ریو

Vinicius  ترکیبی از حیوانات مختلف برزیلی است و تنوع مردم و فرهنگ برزیل را نشان می‌دهد  که البته  اندکی بازی‌های ویدیویی، فرهنگ پاپ و انیمیشن نیز اضافه شده است. نام وی ادای احترام به Vinicius de Moraes نوازنده برزیلی است.

المپیک 2020 توکیو ,

میرایتووا - بازی‌های المپیک 2020 توکیو

عروسک نماد بازی‌های المپیک که با الگوی شطرنجی آبی رنگ طراحی شده «میرایتووا» Miraitowa نام گرفته است. نام عروسک‌های المپیک توکیو که به عنوان دو ابرقهرمان معرفی شدند به گونه‌ای انتخاب شده که هیچکس برای تلفظ کردن آن با مشکل مواجه نشود. نام این عروسک ترکیبی از دو واژه ژاپنی است که به «آینده» و «ابدیت» اشاره دارد.

 عروسک المپیک توکیو شخصیت کارتونی بامزه و جالب با چشمان درشت، گوش‌های تیز، سر بزرگ و اندام باریک و کوچک است. این ویژگی را طراحان در حالی در نظر گرفتند که قرار است این عروسک از «قدرت و توانمندی های ویژه» برخوردار باشند.

المپیک 2020 توکیو ,

دیدگاه تان را بنویسید