جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| احتمال تغییرات و جابجایی در مدیریت باشگاه استقلال/ پرسولیس پیگیر محرومیت گل‌محمدی / شرط سنگین مجیدی برای ماندن

اخبار و اتفاقات باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز 28 تیر در قالب یک بسته خبری در این گزارش آمده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز دوشنبه 28 تیر 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید؛

اخبار باشگاه استقلال

شرط سنگین مجیدی برای ماندن در استقلال

تیم فوتبال استقلال با حاشیه‌های زیادی همراه بود. اعتراض زیاد هواداران پشت درب محل تمرین آبی‌پوشان و اعتصاب شاگردان مجیدی باعث شد شرایط خاصی برای این تیم در سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر به وجود بیاید.

همچنین فرهاد مجیدی با حضور در جمع خبرنگاران،‌ صحبت‌های مهمی را در خصوص شرایط تیمش مطرح کرد که خیلی از آن‌ها به مدیریت باشگاه برمی‌گشت. سرمربی تیم فوتبال استقلال با توجه به مشکلاتی که با آن مواجه شده است، ترجیح داد پیش از مصاف تیمش با نفت مسجد سلیمان، بازیکنانش تمرین نکنند.

در حال حاضر هواداران استقلال حمایت کاملی از فرهاد مجیدی دارند و همانطور که در تمرین روز گذشته استقلال مشخص بود، هواداران با به دست آمدن هر نتیجه‌ای نمی‌خواهند پشت سرمربی تیم‌شان را خالی کنند و معتقدند که مشکلات باشگاه به کادر مدیریت آن مربوط می‌شود. همچنین باید این مساله را پذیرفت که الان میان کادر مدیریت و کادر فنی استقلال چالش‌ها و اختلافات زیادی وجود دارد و این شکاف فکری باعث شده باز هم استقلال نتواند به ثبات مشخصی برسد.

مجیدی با وجود تمام مسائل و دغدغه‌هایی که مطرح کرد، تنها یک اتفاق را عامل جدایی‌اش قلمداد کرد. سرمربی آبی‌پوشان تاکید داشت که اگر یک بازیکن مد نظرش برای فصل آینده قراردادش تمدید نشود، از استقلال می‌رود. این اتفاق شاید برای باشگاهی مثل استقلال مقداری سخت به نظر برسد. آبی‌پوشان در چند فصل اخیر و در فصل نقل و انتقالات، بازیکنان مهم و قابل توجهی را از دست دادند که وجود هر کدام از آن‌ها می‌توانست شرایط متفاوتی را برای آبی‌ها رقم بزند.

با این حال شرط فرهاد مجیدی برای باشگاه استقلال شاید امری سخت و طاقت‌فرسا باشد. با توجه به مشکلات مالی و بدهی‌هایی که باشگاه استقلال دارد و همچنان برای آن راه‌حلی اتخاذ نشده است، باید منتظر ماند و دید قرار است چه تدبیری برای بازیکنان تمدیدی مد نظر مجیدی صورت می‌گیرد و مجیدی در استقلال ماندنی می‌شود یا خیر.

نظری: شرایط فعلی استقلال، حاصل عملکرد ضعیف مدیرعامل است

حجت نظری سخنگوی سابق باشگاه استقلال، درباره حواشی رخ داده در تمرین روز گذشته تیم فوتبال استقلال در برنامه رادیویی «صبح و ورزش»، گفت: دلیل شرایط فعلی استقلال همان است که باعث استعفای هیئت مدیره استقلال شد. شرایط فعلی این تیم، حاصل عملکرد ضعیف مدیرعامل استقلال است. هم مدیرعامل و هم حامیان او در وزارت ورزش باید پاسخگو شرایط استقلال باشند.

او افزود: بازیکنان، کادر فنی و هواداران تیم استقلال، به حق اعتراض می‌کنند. علت اصلی استعفای دسته جمعی همه ما از هیئت مدیره استقلال، سوءتدبیر‌های مدیریت است. امیدوارم بتوانیم به زودی موضوع را بشکافیم و هواداران بدانند چه بر سر تیم فوتبال استقلال آمده است.

نظری در پایان تصریح کرد: معتقدم غیرت بازیکنان، همت کادر فنی استقلال و فرهاد مجیدی، موفقیت در جام حذفی و لیگ برتر و حتی آسیا را برای استقلال رقم می‌زند؛ اما امیدی به همت مدیریت در این باره ندارم.

احتمال تغییرات و جابجایی در مدیریت باشگاه استقلال

نارضایتی از مدیریت در استقلال به اوج خود رسیده است و در آخرین تمرین آبی‌پوشان که در اعتراض به سیاست‌های مدیران این باشگاه کار به اعتصاب کشید، از مجیدی تا اکثر بازیکنان در این خصوص مصاحبه‌های تندی انجام دادند. حتی برخی از بازیکنان که قراردادشان با باشگاه رو به اتمام است تهدید کردند که با این مدیر عامل (احمد مددی) پای میز مذاکره نخواهند نشست.

با توجه به شرایط موجود، شنیده می‌شود احتمالا در بین مدیران این باشگاه جابجایی‌هایی صورت می گیرد تا این موج نارضایتی تا حدودی از بین برود. گفته می‌شود اصغر ملکیان به جای مددی مدیرعامل آبی‌پوشان می‌شود و احمد مددی نیز به عضویت هیات مدیره این باشگاه در می‌آید.

در حال حاضر اصغر ملکیان، پرویز مظلومی و داریوش دلفانی اعضای هیات مدیره این باشگاه هستند و در صورت اضافه شدن مددی، تعداد این اعضا به عدد ۴ خواهد رسید.

اخبار باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسولیس پیگیر محرومیت یحیی گل‌محمدی در تبریز

این باشگاه با استناد به مفاد آئین‌نامه انضباطی فوتبال ایران و مستندات قانونی، لایحه خود در اعتراض به رأی صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ارتباط با محرومیت سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و استیناف‌خواهی نسبت به آن را جهت بررسی در کمیته استیناف، تقدیم فدراسیون فوتبال ایران کرد.

در این لایحه همچنین از کمیته استیناف خواسته شد با توجه به نزدیک بودن بازی بعدی پرسپولیس و غیر قابل بازگشت بودن رأی در صورت اجرای محرومیت سرمربی تیم، در این مقطع حساس از رقابت‌ها، با صدور دستور موقت برای توقف اجرا تا زمان رسیدگی، موافقت کنند.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس ابراز امیدواری کرد با توجه به این که موارد استناد برای صدور حکم، اتفاق نیفتاده است و یحیی گل‌محمدی شامل آن نمی‌شود، درباره این رأی، بازنگری مقتضی صورت بگیرد.

ایمان حسین‌پور گفت: در لایحه‌ای که تنظیم شده، اعتراض خود را بر اساس مفاد آئین‌نامه مقررات انضباطی فوتبال ایران ارائه کردیم. تشخیص این که نتیجه رأی چه خواهد شد در صلاحیت کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ایران است. در لایحه به چند مورد اشاره داشتیم و هواداران باید بدانند همچنان موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم. تاکید مدیرعامل باشگاه نیز همیشه بر همین مساله است.

وی افزود: حسب متن آئین‌نامه انضباطی، در ماده ۵۵ به صراحت آمده «برای شخص دریافت کننده کارت قرمز، علاوه بر یک مسابقه محرومیت که متحمل آن می‌شود مجازات دیگری در نظر گرفته خواهد شد». یحیی گل‌محمدی هم در صحنه مورد نظر از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرده بودند.

حسین‌پور تصریح کرد: همچنین با توجه به این که فاصله بازی‌ها بسیار کم است و بازی بعدی را پیش‌رو داریم، از کمیته استیناف خواسته شده در صورتی که بررسی لوایح و صدور رأی، زمان‌بر است، با صدور دستور موقت، برای تعویق اجرای حکم تا زمان رسیدگی و صدور رأی نهایی موافقت کنند.

اطلاعیه باشگاه پرسپولیس در راستای حمایت هواداران برای کسب قهرمانی

 باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای تیم و حمایت‌های هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس، از اراده سرخپوشان برای فتح جام قهرمانی لیگ برتر در سه بازی باقیمانده گفت.

در این اطلاعیه آمده است:

هدف مشخص است. می‌دانیم چه می‌خواهیم و برای آن باید چه کنیم. ما داستان حماسه‌های خود را با هواداران‌مان می‌نویسیم. به راستی که حماسه بزرگ پرسپولیس، هواداران بوده‌اند و خواهند بود.امروز باید از انرژی و احساس بسیار خوبی بگوییم که هواداران به سوی تیم محبوب خویش روانه کرده‌اند.

روزهای سخت گاهی نعمت هستند اگر باعث شوند گنج با ارزشی که دارید را در وجود خود بیابید و کنج وجود پرسپولیس، هواداران هستند. هوادارانی که نمایشی ستودنی از حمایت و اتحاد را به تصویر کشیدند.

شبکه‌های اجتماعی پر شده از شور و شعور هوادارانی که برای پرسپولیس چاره‌ای جز قهرمانی باقی نمی‌گذارند. چند سال قبل را به یاد می‌آوریم؛ پرسپولیس، قهرمانی را نه به تفاضل گل، که به امتیازات از دست رفته به خاطر اشتباهات داوری داد. روز آخر لیگ، هواداران کاری کردند کارستان. حجت تمام شد و ارتش سرخ چه شایسته پاسخ آن اعتماد را داد.

آن روز کم نبودند آن‌هایی که نفهمیدند، چه جنبشی در پرسپولیس به راه افتاده است. جرقه‌ای که آتش به پا کرد. آتشی که هنوز شعله‌ور است و هواداران بعد از این دربی، بار دیگر بر آن دمیدند. آتشی که وجود پرسپولیس را گرم می‌کند و رقیبان را می‌سوزاند.

اکنون زمانه غوغای دیگری است. غوغایی که با اتحاد همه پرسپولیسی‌ها به راه افتاده است. اکنون همه ما فقط به گلات فکر می‌کنیم و در روزهای باقی‌مانده از لیگ، حمایت‌ها را صدبرابر خواهیم کرد. این پرسپولیس باید با همین حمایت‌ها و تلاش جانانه مربیان و بازیکنانش قهرمان شود چون شایسته‌ترین تیم برای کسب قهرمانی است.

باشگاه پرسپولیس خواستار جلوگیری از رفتارهای شیطنت‌امیز از سوی ماشین سازی شد

تیم فوتبال پرسپولیس فردا در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز، میهمان ماشین‌سازی است.

در روزهای اخیر مباحثی درباره کوتاه نشدن چمن زمین این ورزشگاه قبل از برگزاری بازی دو تیم در حد استاندارد مطرح شده و همین امر نگرانی‌هایی برای پرسپولیسی‌ها ایجاد کرده است. به همین دلیل عصر روز گذشته ابراهیم‌ شکوری در تماس تلفنی با یونس قربانی، مالک باشگاه ماشین‌سازی و همچنین یکی از مسئولان هیات فوتبال تبریز پیگیر ماجرا شد.

البته در این تماس هر دو نفر به شکوری قول دادند کوچکترین مشکلی درباره زمین ایجاد نمی‌شود و باشگاه ماشین سازی رعایت بازی جوانمردانه را می کند.

همچنین معاون اجرایی پرسپولیس در این تماس تاکید کرد با توجه به احترامی که این باشگاه برای تمام حریفان قائل است، انتظار می رود از هر گونه رفتار شیطنت‌آمیز مثل بلندی چمن ورزشگاه خودداری شود. 

پیش از این در برخی دیدارهای خارج از خانه پرسپولیس مثل بازی با پدیده و فولاد هم بلندی چمن سبب انتقاد سرخ‌پوشان از عوامل برگزاری مسابقه، هیات فوتبال و تیم میزبان شده بود و اکنون این باشگاه برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی قبل از برگزاری با ماشین‌سازی پیگیری خود را آغاز کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید