مجهزشدن ورزشگاه‌ها به سیستم VAR در نیم‌فصل دوم لیگ آینده

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به فضایی که الان وجود دارد برنامه فدراسیون این است که برای نیم فصل دوم لیگ آتی بتوانیم از سیستم VAR استفاه کنیم و موانعی مانند تحریم سد راه ما هستند که امیدوارم برداشته شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم ظهر امروز در حاشیه سفر به سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین سفری است که به استان کرمان انجام می‌دهم و از نظر تاریخی این استان برایم جالب بود.

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: دو هدف از آمدن به استان کرمان دارم؛ اول اینکه کلنگ‌زنی کمپ استعدادیابی داریم برای برنامه‌ریزی استان‌های شرق و جنوب‌شرقی با محوریت کرمان که نگاه عدالت و توسعه‌ای که فدراسیون فوتبال دارد عملیاتی شود و هماهنگی‌های آن انجام شده که از استاندار و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس و همه عزیزانی که همکاری کردند، جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: کمپ استعدادیابی را قصد داریم به‌عنوان یک مجموعه‌ای برای استعدادهای استان کرمان و استان‌های همجوار پایلوت کنیم که کار نویی است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که کار پزشکی هم در کنار این مجموعه انجام شود و یک مجموعه‌ای باشد که هم در حوزه بانوان هم آقایان استعدادیابی با مرکزیت کرمان انجام شود.

عزیزی‌خادم تصریح کرد: استان کرمان یکی از مراکز اصلی یا به‌نوعی از قطب‌های اصلی فوتبال بانوان و آقایان و فوتسال ظرفیت عظیمی دارد و فدراسیون فوتبال در همین راستا اولین قدمش را در این استان برداشت که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در استان کرمان شده در چهار، پنج استان این مدل اجرا شود و این ظرفیت‌ها بتواند به فوتبال ملی ایران که متعلق به ملت عظیم‌الشأن ایران است، کمک کند.

عزیزی‌خادم در ادامه گفت: شهرستان سیرجان تیم گل‌گهر  را در لیگ برتر دارد و در حوزه بانوان و فوتسال فعالیت دارند که با نگاه توسعه همه‌جانبه که در حوزه ورزش به‌ویژه فوتبال و به‌ویژه پایه‌ها داشتند جای تقدیر دارد که امروز منجر به افتتاح این آکادمی شد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های فدراسیون فوتبال در لیگ آینده الزام به استاندارد داشتن آکادمی‌ست که امروز شاهد این اتفاق مبارک هستیم که هم آقای عتیقی هم مدیرعامل مجموعه گل‌گهر برنامه‌ریزی کردند و اساتید قوی هم در این حوزه دارند که امیدوارم این حوزه را دانش‌بنیان و به‌روز کنند.

عزیزی‌خادم خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه آقای قلعه‌نویی سرمربی تیم گل‌گهر و حضور چمنیان در این شهرستان یک فرصت است و امیدوارم برای موفقیت بیشتر از مبادلات فنی و دانشی فدراسیون فوتبال هم استفاده کنند، همچنین از فضای بیرون کشور هم استفاده شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران ابراز کرد: امروز جای خوشحالی دارد که این همه علاقه و انگیزه را شاهدیم چون قدم‌هایی که این باشگاه‌ها برمی‌دارند مسیر فدراسیون فوتبال را هموارتر و سریع‌تر می‌کند.

وی در خصوص VAR هم توضیح داد: این مهم الان جزو اولویت‌های نخست ما و جزو موارد ضروری است؛ با توجه به فضایی که الان وجود دارد برنامه فدراسیون این است که برای نیم فصل دوم لیگ آتی بتوانیم از این سیستم استفاه کنیم و موانعی مانند تحریم سد راه ما هستند که امیدوارم برداشته شود.

عزیزی‌خادم خاطرنشان کرد: کارگروهی گذاشتیم ظرفیت‌سنجی کنند بتوانیم فضایی که نیاز مبرم فوتبال باشگاهی و ملی است را در نیم فصل دوم لیگ آتی داشته باشیم، فدراسیون تمام راه‌ها را می‌رود که این مطالبه به حق جامعه فوتبال و تماشاگران فوتبال را برنامه‌ریزی شده داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مشکل ما مشکلات مالی نیست نوع و سازماندهی و برنامه‌ریزی کردن ورود این سیستم با توجه به شرایط سخت تحریمی‌ست.باشگاه‌ها همراه و همگام هستند و ورزشگاه‌ها باید به این تکنولوژی تجهیز شوند که در این راستا فدراسیون فوتبال هم انگیزه لازم را دارد و این سیستم را برای لیگ باشگاهی و فوتبال ملی ضروری می‌بیند.

 

دیدگاه تان را بنویسید