جی پلاس

خداحافظی ویمبلدون با آقای نابغه؛ در انتظار وداع جهان تنیس با فدرر!

تنیسور سوییسی شکست سختی را برابر هوبرت هورکاچ در ویمبلدون تجربه کرد و نتوانست از رکورد رافائل نادال عبور کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: راجر فدرر چهارشنبه شب در یک چهارم نهایی تنیس ویمبلدون برابر هوبرت هورکاچ قرار گرفت و وداع تلخی با این رقابت ها داشت. تنیسور سوییسی با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد. مرد شماره هشت جهان ست اول را ۶ بر ۳ واگذار کرد و در ست دوم در یک رقابت نزدیک ۷ بر ۶ شکست خورد اما اتفاق عجیب در ست سوم رقم خورد. فدرر حتی نتوانست یک گیم هم از آن خود کند و با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد. او برای اولین در ویمبلدون چنین شکستی را تجربه می کرد. آخرین باری که تنیسور ۳۹ ساله در یک رقابت ۶ بر صفر مغلوب شده بود به ۱۳ سال پیش برمی گشت که در رولان گاروس ۲۰۰۸ برابر نادال شکست خورد. 

gettyimages-1327511626-1024x1024

تنیسور سوییسی در دور قبل به رکورد ۱۰۵ پیروزی در ویمبلدون رسید و در این زمینه با رکورد رافائل نادال در رولان گاروس برابر شد اما با شکست برابر هورکاچ نتوانست از تنیسور اسپانیایی عبور کند. او همچنین شانس فتح بیست و یکمین گرند اسلم را از دست داد. پس از پایان بازی تماشاگران ایستادند و تنیسور محبوب خود را سر پا تشویق کردند. این تشویق ۳۰ ثانیه ادامه داشت تا زمانی که او زمین را ترک کند. توئیتر رسمی بازی ها نوشت: این تحسین به دلیل خاطره ۲۲ ساله ویمبلدون با فدرر بود." 

gettyimages-1327509921-1024x1024

به نظر می رسد این آخرین ویمبلدون فدرر بود. او بعد از بازی اعلام کرد نمی داند دوباره به لندن برخواهد گشت یا نه. تنیسور سوییسی حتی حضورش را در المپیک توکیو نامشخص عنوان کرد. او پیش از این شکست چند بار اعلام کرده بود در سال ۲۰۲۱ تنیس ویمبلدون و المپیک توکیو برایش اهمیت دارند اما اکنون حضور محبوب ترین تنیسور دنیا در بزرگترین رویداد ورزشی جهان در هاله ای از ابهام قرار دارد‌‌. 

gettyimages-1233855472-1024x1024

دیدگاه تان را بنویسید