اعزام پریسا جهانفکریان به المپیک توکیو قطعی است/ دختر وزنه بردار ایران: از خوشحالی نمی دانم چه بگویم!

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اعزام «پریسا جهانفکریان» به المپیک 2020 توکیو گفت: «حضور در المپیک به ویژه به عنوان اولین بانوی دارنده این سهمیه در تاریخ وزنه برداری زنان کشور، فرصت ویژه ای برای کسب تجربه و افتخارآفرینی است و بدون شک مقدمات لازم را برای اعزام خانم جهانفکریان فراهم خواهیم کرد.»

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علی مرادی پس از دیدار صبح روز دوشنبه با بانوی المپیکی وزن +87 کیلوگرم کشور، تصریح کرد: «فدراسیون بلافاصله پس از اطلاع از کسب این سهمیه، اقدامات خود را برای بررسی وضعیت سلامت جهانفکریان با توجه به عمل جراحی اخیر روی تاندون کتف وی آغاز کرد.»

به گفته مرادی، بر اساس اظهارنظر پزشک جراح مبنی بر آمادگی جهانفکریان برای شروع فیزیوتراپی و تمرینات آمادگی، وی از چند روز آینده تحت نظر پزشک و مربیان تیم ملی در اردو حضور خواهد یافت. 

رییس فدراسیون توضیح داد: «اقدامات لازم برای انجام تست PCR، تزریق هر دو دوز واکسن کرونا، هماهنگی با آژانس مبارزه با دوپینگ و سایر امور اداری و اجرایی برای اعزام یازدهمین بانوی المپیکی کشور در حال انجام است.»

فدراسیون جهانی نام «پریسا جهانفکریان» را به عنوان جایگزین ورزشکاران انصرافی از کشور ساموآ، در لیست دارندگان سهمیه حضور در این بازی ها اعلام کرد.

 

از خوشحالی نمی دانم چه بگویم

ایسنا نوشت: پریسا جهانفکریان درباره ی حضور قطعی او در بازی‌های المپیک توکیو بیان کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که وزنه برداری بانوان ایران راه اندازی شده، حضور در المپیک واقعا اتفاق بزرگی است. واقعا خوشحالم اولین دختر وزنه بردار  ایران هستم که به بازی های المپیک اعزام می شوم و این افتخار بزرگی برای من محسوب می شود به ویژه اینکه این سهمیه را خودم گرفتم و از طریق وایلد کارت هم نبوده است. اکنون نیز همه دست به دست هم داده اند که من بتوانم به تمرینات برگردم و در نهایت در المپیک حضور داشته باشم.

جهانفکریان در مورد روند درمانی اش تا المپیک تصریح کرد: پزشکم اعلام کرد با تمام توان و علمی که دارد دست من را درمان می کند. حالا ممکن است که نتوانم به ۱۰۰ درصد آمادگی ام برسم اما فکر می‌کنم تا آن موقع بتوانم ۷۰ درصد خودم را آماده کنم. خدا را شکر همه چیز دارد خوب پیش می رود و قرار است فیزیوتراپی را شروع کنم و در واقع طول درمانم کوتاه تر می شود.

دختر وزنه بردار ایران در مورد اینکه وقتی قهرمانی آسیا را از دست داد، از حضور در المپیک نا امید بود، گفت:  ناامید بودم اما ناگهان ورق برایم برگشت. ابتدا قوانین فدراسیون جهانی تغییر کرد و تعداد مسابقات گزینشی المپیک از شش رقابت به چهار رقابت کاهش پیدا کرد و من هم در چهار مسابقه شرکت کرده بودم و تعداد گزینشی هایم کامل بود. پس از آن هم که ورزشکار ساموا انصراف داد و توانستم از طریق رنکینگ سهمیه بگیرم. به قدری خوشحالم  که نمی دانم چه بگویم. علاوه بر تلاش خودم، کمک خدا نیز موثر بوده است و واقعا قدر  این المپیک را می دانم.

 

دیدگاه تان را بنویسید