واکنش وزارت ورزش به ماجرای جنجالی کاروان بسکتبال در فرودگاه

معاون وزیر ورزش گفت: کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال با نفراتی که اقلام غیرمجاز در فرودگاه به همراه داشته‌اند برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مهدی علی‌نژاد پس از حضور در مجمع عمومی فدراسیون کاراته درباره انتظار از کاراته کاها در المپیک، گفت: در ورزش‌های مبارزه‌ای هر اتفاقی ممکن است بیفتد اما انتظار داریم عملکرد خوبی داشته باشند و با تمام توان مبارزه کنند و برای کشور کم نگذارند. تا الان نیز مجموعه قهرمانان ما و مخصوصا کاراته نشان دادند همین‌طور است.

او درباره مباحث مطرح شده در مجمع، گفت: پورشیب از تمام جامعه کاراته و رسانه‌ها و مسوولان خواست از کاراته در این برهه حساس حمایت کنند. ما نیز در وزارت ورزش چنین نگاهی داریم تا انشاالله شاهد موفقیت کاراته در المپیک باشیم.

معاون وزیر ورزش درباره دوپینگ یکی از ملی پوشان کاراته نیز گفت: آقای بهمن عسگری یکی از قهرمانان خوب ما و نفر اول رنکینگ وزن خود در کاراته بر اثر اشتباه مرتکب دوپینگ شده است. امروز دادگاه برگزار می‌شود و امیدوارم در نهایت رای به سود کاراته ما باشد و سهمیه ما از دست نرود. رای اولیه به غیر عمد بودن ارتکاب دوپینگ اذعان کرده و امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد.

وی درباره شرایط حفظ سهمیه رزیتا علیپور در کاراته نیز حاطرنشان کرد: هم فدراسیون کاراته و هم کمیته المپیک در این‌باره نامه نگاری کرده اند. از نظر محاسبات او باید سهمیه قاره ای را بگیرد. فکر می کنم تا ۲۴ ساعت اینده فدراسیون جهانی و IOC به جمع بندی نهایی برسند.

علی نژاد درباره همراه داشتن برخی اقلام غیر مجاز توسط ملی پوشان بسکتبال و کشف آن‌ها توسط پلیس فرودگاه امام خمینی، خاطرنشان کرد: متاسفانه اقلام غیر مجاز دیروز با برخی ورزش‌کاران بسکتبال بوده که توقیف شده است. امروز کمیته انضباطی فدراسیون تشکیل جلسه می‌دهد تا با خاطیان برخورد شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نیز برخورد جدی خواهد داشت یا خیر؟ گفت: این موضوعات را فدراسیون‌ها برخورد می‌کنند. با طباطبایی رییس فدراسیون صحبت کردم تا با افراد متخلف برخورد شود.

وی درباره وضعیت کاروان ورزشی ایران در المپیک گفت: اتفاق خیلی خوبی که افتاد با وجود تمام تحریم‌های سخت و شرایط دشوار اقتصادی و هزینه‌های ۷ برابری توانستیم بزرگترین کاروان بعد از انقلاب را داشته باشیم. ۶۶ سهمیه گرفتیم که رکورد شکنی بود. دختران ما نیز ۱۰ سهمیه گرفتند که بیش‌ترین تعداد سهمیه در تاریخ ورزش ماست. امیدوارم پیرجهان نیز به سهمیه برسد. اولین بار است که دو رشته تیمی ما در المپیک حضور دارند و به نظر من رکوردهای خوبی در کاروان ورزش ایران داشته‌ایم. تعداد سهمیه‌ها می‌توانست بیش‌تر باشد اما مسابقات مختلف به دلیل کرونا کنسل شد و بر روی تعداد سهمیه‌ها اثر گذار بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید