روایت خبرنگار پرتغالی از رسیدن «رونالدو» به رکورد علی دایی

خبرنگار پرتغالی با بیان اینکه شکسته شدن رکورد علی دایی توسط کریستیانو رونالدو بهتر بود، گفت: هواداران فوتبال پرتغال به رفتار دایی و پاسخ رونالدو بعد از بازی با فرانسه تعظیم می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «کریستیانو رونالدو» ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال با درخشش در مسابقات یورو ۲۰۲۰ موفق شد خود را به رکورد گل‌های ملی علی دایی اسطوره فوتبال ایران برساند. رونالدو با دو گلی که در دیدار مقابل فرانسه به ثمر رساند، تعداد گل‌های ملی خود را به ۱۰۹ گل افزایش داد و حالا یک گل می‌خواهد تا عنوان آقای گلی جهان را بعد از سال‌ها از علی دایی بگیرد.

مهر نوشت؛ دایی بلافاصله بعد از آنکه رونالدو به رکوردش رسید، پیامی را در تمجید از ستاره پرتغال منتشر کرد که این پیام هم واکنش رونالدو را در پی داشت. این پیام‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و حتی می‌توان گفت رکورد گل‌های ملی را تحت الشعاع خود قرار داد.

 در همین ارتباط گفتگویی را با «پدرو کادیما» خبرنگار پرتغالی انجام دادیم که تاکید دارد رونالدو حداقل تا دو سال دیگر به فوتبال ادامه می‌دهد و احتمال دارد تعداد گل‌های ملی خود را بیشتر و بیشتر کند. این خبرنگار پرتغالی همچنین می‌گوید هواداران رونالدو و علی دایی برابر رفتار این دو بعد از رسیدن به گل شماره ۱۰۹، تعظیم می‌کنند.

هیچکس شک نداشت که رکورد دایی می‌شکند

کادیما که در روزنامه ابولا شاغل است و شناخت خوبی از فوتبال ایران دارد، در ابتدا گفت: این شاهکار رونالدو از پیش قابل انتظار بود نه به این دلیل که او خاص‌تر از کسانی بود که در پشت سر (دایی) قرار داشتند بلکه فکر می‌کنم زمانی که فاصله رونالدو با دایی به ۲۰ گل رسید، این به یک خبر دائمی قبل از هر بازی تیم ملی پرتغال تبدیل شد. از آنجا که مسئله پایان کار رونالدو با تیم ملی پرتغال هرگز مطرح نبود و از آنجا که عملکرد او در سطح باشگاهی از نظر گل بسیار بالا بود، فکر می‌کنم هیچکس در دنیا شک نداشت که رکورد دایی می شکند.

تعریف از رونالدو درباره علی دایی هم صدق می‌کند

وی ادامه داد: رونالدو تمرکز وسواسی خود را به همه هدف‌هایی که نام او را از نظر تاریخی در سیاره فوتبال ثبت می‌کند، نشان می‌دهد. او برای خودش هدف‌هایی را تعیین می‌کند. به نظرم او اجازه داد که سئوال درباره ۱۰۹ گل ملی به طور طبیعی جریان داشته باشد. این یک رکورد عالی است که بیانگر نظم، تعالی و خصوصیات منحصر به فرد به عنوان یک بازیکن تمام کننده است. این تعریف و تمجیدها البته برای علی دایی و کارنامه‌ای که با ایران ساخته است نیز صدق می‌کند.

دایی هم می‌داند شکسته شدن رکوردش به این شکل بهتر است

این روزنامه نگار پرتغالی خاطرنشان کرد: به نظرم علی دایی خودش هم می‌داند که شکسته شدن رکوردش به این شکل بهتر از شکستن آن توسط هر بازیکن آسیایی دیگر و یا بازیکنان کمتر موثر است چرا که رونالدو و مسی از فرازمینی های فوتبال مدرن محسوب می‌شوند. شکسته شدن رکورد توسط رونالدو هرگز ناشایست و کم ارزش نیست.

با پیام به علی دایی هواداران بیشتر شیفته رونالدو شدند

کادیما در پاسخ به سئوالی درباره پیام علی دایی به رونالدو و واکنش ستاره پرتغال به این پیام، تاکید کرد: لحظه زیبایی بین هواداران این دو بُت در قاره‌ها بود. رونالدو عطش پیروزی دارد که این باعث می‌شود اغلب این‌طور به نظر می‌رسد کاری می‌کند که متمایز باشد و برای همین خودخواه دیده می‌شود اما دلیلش این است که او یک موجود رقابت‌جو است. او با گل‌ها، عناوین و برندها زندگی می‌کند. با واکنش به پیام علی دایی، هواداران بیشتر شیفته رونالدو شدند. این یک هدف عالی در شبکه‌های اجتماعی هم بود.
هواداران پرتغال برابر دایی و رونالدو تعظیم می‌کنند

«احساس مردم پرتغال به رسیدن رونالدو به تعداد گل‌های دایی و پیام این دو اسطوره فوتبال به هم چه بود؟» وی در پاسخ به این سئوال گفت: فکر نمی‌کنم مردم پرتغال نسبت به این موضوع خیلی آگاهی داشته باشند. آنها به رونالدو متعصب هستند و خوشحالند که او یک رکورد دیگر را می شکند. برای آنها واقعاً فرقی ندارد که کدام رکورد به دست می‌آید. پرتغالی‌هایی که در مقیاس جهانی هوادار فوتبال هستند و تاریخ فوتبال جهان را دنبال می‌کنند مطمئناً در برابر رفتار علی دایی و پاسخ دلسوزانه و شایسته رونالدو به بزرگترین ستاره ایران، تعظیم می‌کنند.

رونالدو چه زمانی متوقف می‌شود

روزنامه نگار پرتغالی درباره اینکه فکر می‌کند رونالدو تا چه زمانی در تیم ملی این کشور گلزنی خواهد کرد و رکورد آقای گلی را به چه تعداد گل می‌رساند، اظهار کرد: هیچکس نمی‌داند. تا زمانی که رونالدو در تیم ملی است، او گزینه شماره یک برای به ثمر رساندن گل پشت گل است اما در ۳۶ سالگی کار کمی برای رونالدو سخت‌تر است. در کل هیچ قطعیتی وجود ندارد. عملکرد رونالدو می‌گوید که او می‌تواند حداقل تا دو سال دیگر همچنان در رده‌های بالای فوتبال باشد. چیزی که به نظر ما قطعی است این است که رونالدو هرگز به تیم ملی «نه» نمی‌گوید.

رونالدو بیش از اندازه وطن دوست است

کادیما تصریح کرد: رونالدو همواره برای باشگاه‌ها بازی می‌کند حتی اگر تصمیم بگیرد که اروپا را برای یک قرارداد پرسود و با فشار کمتر در کشورهای عربی یا آمریکا ترک کند و به همان اندازه برای تیم ملی به میدان می‌رود. او بیش از حد وطن دوست است. رونالدو پرتغال را به شدت دوست دارد و زندگی می‌کند تا در تاریخ بماند و از رکوردهای جدیدی که می‌تواند بشکند، تغذیه خواهد کرد.
شانس پرتغال برای قهرمانی در مسابقات یورو کم است

این روزنامه نگار پرتغالی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر، در خصوص میزان شانس پرتغال برای تکرار عنوان قهرمانی در مسابقات یورو ۲۰۲۰ گفت: اعتقاد ندارم که پرتغال می‌تواند دوباره قهرمان شود. این تیم پرتغال با تیم سال ۲۰۱۶ نقاط مشترکی دارد جایی که پرتغال مرحله اول را با دشواری‌های زیادی پشت سر گذاشت ولی به نظرم آن داستان زیبا به سختی تکرار می‌شود.

شانس پرتغال با ۱۱ بازیکن جوان و با انگیزه بیشتر است

کادیما افزود: رونالدو قادر است با گل‌هایی که می‌زند به پرتغال کمک کند اما بازیکنان زیادی در شکل و فرم رونالدو نیستند. برعکس، بسیاری از بازیکنان اصلی خسته به نظر می رسند. در صورتی که سرمربی پرتغال بخواهد ۱۱ بازیکن جدید را در ترکیب بگذارد، شانس بیشتری خواهد داشت. پرتغال باید بازیکنانی که در وضعیت بهتری هستند و انگیزه بیشتری دارند را به میدان بفرستد.

فرانسه، آلمان یا ایتالیا قهرمان می‌شوند

روزنامه نگار پرتغالی در پایان با بیان اینکه برنده دیدار پرتغال با بلژیک استحقاق حضور در فینال مسابقات یورو را دارد، در پایان گفت: به نظرم فرانسه، بیشترین شانس قهرمانی را دارد. ایتالیا تیمی است که بیشترین ثبات را دارد و هماهنگ است. آلمان هم به نظرم تیم خوب و منسجمی است و می‌تواند از تیم‌های دیدنی باشد. بنابراین انتخاب من برای تعیین قهرمان یکی از این سه گزینه است.

 

دیدگاه تان را بنویسید