در گفت و گو با جی پلاس

حسین عبدی: صعود نکردن ایران مثل گل نکردن دروازه خالی است/ بازیکنان نباید وارد حاشیه شوند

کارشناس فوتبال گفت: نبردن تیم ملی عراق و صعود نکردن تیم ملی فوتبال به مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی سخت‌تر است و مثل این می‌ماند که بازیکن توپ را به بیرون از دروازه خالی می‌زند.

لینک کوتاه کپی شد

حسین عبدی کارشناس فوتبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس،   درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی اول با تیم ملی هنگ کنگ تدارکاتی بود و یک مقدار این بازی باعث شد که  بازیکنان همدیگر را بشناسند. تیم ملی فوتبال برابر بحرین ناهماهنگ بود اما در نیمه دوم شاهد بازی بهتری از ملی پوشان بودیم.  

او در ادامه گفت: هماهنگی مهدی طارمی، سردار آزمون و قدوس خیلی به تیم ملی فوتبال کمک کرد و بازیکنان با تغییرات صورت گرفته با یکدیگر هماهنگ‌تر شدند. اگر تیم ملی فوتبال بازی تدارکاتی داشت در آن صورت بازی‌های تیم ملی خیلی راحت‌تر پیش می‌رفت.  

عبدی درباره بازی تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی عراق تصریح کرد:  تیم ملی فوتبال توانست با ۱۰ گل برابر تیم کامبوج پیروز شود و همه چیز آماده است تا ملی پوشان حریف عراقی خود را از پیش رو بردارند و به مرحله بعد مسابقات مقدماتی جام جهانی راه یابند. کیفیت تیم ملی فوتبال از لحاظ فردی بالاتر از تیم ملی عراق است و ملی پوشان ۳ بازی پشت سر هم را پیروز شدند. همچنین باید حمایت‌ها از تیم ملی باید روحیه بخش باشد. علاوه بر این، پیروزی برابر تیم ملی عراق حائز اهمیت است و ملی پوشان باید با تمام قوا به مصاف حریف خود بروند.  

کارشناس فوتبال  درباره راهکارش برای مواجه نشدن با جنگ روانی تیم ملی عراق گفت: در هر صورت عراقی‌ها فارغ از نبود تماشاگر در ورزشگاه می‌توانند روی اعصاب بازیکنان ما بروند. البته بازیکنان تیم ملی بی تجربه نیستند و علاوه بر این، کادر فنی باید با بازیکنان صحبت کنند تا وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند.  

او درباره اینکه طلسم پیروز نشدن تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی عراق شکسته می‌شود، گفت: مدت هاست ما در همه رده‌های سنی به جز رده سنی نوجوانان در بازی‌های رسمی و دوستانه نتوانستیم  تیم ملی عراق را شکست بدهیم. به هر حال زمانی که من سرمربی تیم ملی نوجوانان برعهده داشتم انتظار نداشتند که ملی پوشان نوجوان ما بتوانند به راحتی تیم ملی عراق را ببرند، اما این اتفاق افتاد و یک رکورد ثبت شد. همه چیز آماده است تا تیم ملی فوتبال کشورمان پیروز شود. شرایط روحی و روانی منامه بحرین به پایان رسیده  و اکنون بازی با عراق مهم است. به هر حال پیروز نشدن تیم ملی فوتبال برابر عراق باعث استرس بازیکنان می‌شود که کادر فنی باید بر روی روحیه بازیکنان کار کند تا دچار مشکل نشوند.  

عبدی درباره اینکه تیم ملی فوتبال می‌تواند به مرحله بعد مسابقات انتخابی جام جهانی صعود کند، اظهار کرد: به نظرم نبردن تیم ملی عراق و صعود نکردن تیم ملی فوتبال به مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی  سخت‌تر است و مثل این می‌ماند که بازیکن توپ را به بیرون از دروازه خالی می‌زند.  

کارشناس فوتبال درباره شناسایی فردی که ترکیب تیم ملی را لو داده بود، گفت: من باورم نمی‌شود که یک نفر علیه فوتبال  ایران چنین کاری کند. مطمئن هستم فرد جاسوس ایرانی نیست و هیچ وقت یک ایرانی ارزش انسانی خود را زیر سوال نمی‌برد.  

او درباره غیبت وحید امیری در بازی با تیم ملی عراق اظهار کرد: همه بازیکنان تیم ملی مورد علاقه ام هستند، اما بحث امیری جدا است. امیری در هر پستی بدون استرس و تنش بازی می‌کند و تیم ملی فوتبال برابر عراق مهره ارزشمندی را از دست داد. امیدوارم بازیکن جایگزین بتواند جای خالی امیری را به خوبی پر کند.  

کارشناس فوتبال در پایان گفت: تیم ملی عراق قدرتمند است و در همه رده‌های سنی باید به این تیم احترام بگذاریم، اما ما بهترین هستیم و با شناسایی نقاط ضعف و قوت عراقی‌ها می‌توانیم آن‌ها را شکست بدهیم.  

دیدگاه تان را بنویسید