جی پلاس

آمار باورنکردنی فوتبالیست کروات در جهان؛ 17دقیقه و 4 جام!

متئو کواچیچ در چهار فینالی که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده تنها ۱۷ دقیقه در میدان حضور داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، از لحاظ باشگاهی کمتر خوشحالی قابل مقایسه با فتح لیگ قهرمانان اروپا است. به دست آوردن این جام آسان نیست و منچسترسیتی یا پاری‌سن ژرمن به خوبی آن را درک می کنند چون با وجود پول های فراوانی که خرج کرده اند هنوز در کسب این عنوان ناکام مانده اند. چلسی آخرین تیمی بود که این فرصت را از تیم های ذکر شده ربود و با پیروزی یک بر صفر مقابل سیتی قهرمانی در این رقابت ها را جشن گرفت. پیروزی توماس توخل (نخستین قهرمانی سرمربی آلمانی در لیگ قهرمانان)، دفاع قدرتمند چلسی، هواداران آبی های لندن، فوتبال فیزیکی، ضد حمله مقابل مالکیت توپ و استعداد ذاتی سیتیزن ها از نکات قابل توجه فینال شنبه شب بود و همچنین مشخص شد چه کسی متخصص پیروزی در دیدارهای نهایی لیگ قهرمانان است: متئو کواچیچ. 

آس نوشت: بازیکن کروات در حالی چهارمین قهرمانی اش را در این رقابت ها جشن گرفت که در فینال ها تنها ۱۷ دقیقه بازی کرده است. سه قهرمانی نخست در زمان حضورش در رئال مادرید اتفاق افتاد. او به همراه تیم زین الدین زیدان، اوندسیما، دوئودسیما و دسیموترسرا را فتح کرد. کواچیچ در هیچ یک از دیدارهای نهایی به میدان نرفت اما در نهایت مدال طلا را بر گردن آویخت. 

رئال مادرید در فصل ۱۶-۲۰۱۵ پس از پیروزی در ضربات پنالتی از سد اتلتیکو مادرید گذشت و قهرمان شد. هافبک کروات حتی در فهرست سفیدپوشان هم حضور نداشت و از جایگاه ها شاهد تلاش هم تیمی هایش برای پیروزی در آن بازی بود. با این حال ۳۳۹ دقیقه ای که در طول این رقابت ها بازی کرده بود موجب شد به مدال طلا دست یابد. یک سال بعد یک گام رو به جلو برداشت و در نیمکت حضور داشت اما در تمام ۹۰ دقیقه ای که با پیروزی ۴ بر یک مادرید مقابل یوونتوس همراه شد فرصت بازی پیدا نکرد. آخرین فینالش با سفیدپوشان در کی‌یف بود و برابر لیورپول که باز هم از روی نیمکت شاهد پیروزی ۳ بر یک تیمش بود و حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. 

کواچیچ بلاخره پس از جدایی از رئال مادرید و امضای قرارداد با چلسی در این تیم اهمیت بیشتری پیدا کرد و در بیشتر فصل در ترکیب اصلی قرار گرفت. با این حال زمانی که فهرست چلسی برای دیدار نهایی مقابل سیتی اعلام شد نام این بازیکن در لیست ذخیره ها قرار داشت. خط میانی چلسی را انگولو کانته، جورجینیو و مونت تشکیل داده بودند و هاورتز کمی جلوتر از آن ها بازی می کرد. در نهایت توخل به کواچیچ فرصت بازی داد و بازیکن کروات در دقیقه ۸۰ جانشین مونت شد. او به میدان رفت تا در این دقایق پایانی پر فشار به تیمش در حفظ نتیجه کمک کند. کواچیچ و هم تیمی هایش موفق شدند و هفت دقیقه وقت اضافه ای که برای نیمه دوم لحاظ شد دقایق حضور هافبک کروات را در چهار فینالی که تجربه کرد به ۱۷ رساند. ۱۷ دقیقه، چهار فینال و چهار جام. آمار فوق العاده!

دیدگاه تان را بنویسید