حاج صفی از سید جلال عبور می کند؟

کاپیتان 31 ساله تیم ملی ایران فرصت این را دارد که به رکورد مسعود شجاعی در تعداد حضور در جام جهانی برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تمرینات تیم ملی ایران در حالی آغاز شده که در غیاب مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، احسان حاج صفی به عنوان کاپیتان اول در اردو حضور دارد. او احتمالا در جریان مرحله اول مقدماتی، با انجام سه بازی از تعداد بازی ملی سیدجلال حسینی گذر کرده و به چهارمین بازیکن باسابقه تیم ایران تبدیل خواهد شد و البته نیم‌نگاهی نیز به عنوان جواد نکونام در صدر جدول خواهد داشت.

حاج صفی که فصل را با شرایط فنی خوبی آغاز نکرد، پس از ترک تراکتور و حضور در جمع طلایی پوشان، به وضعیت خوب خود بازگشته و به مهره ثابت خط هافبک سپاهان تبدیل شده است. او از همان بازی نخست مقابل تراکتور، نشان داد که بازگشت به سپاهان تا چه حد شرایطش را تغییر داده و حالا حاج صفی آماده است که در تیم ملی، نقش خود را ایفا کند.

 

کاپیتان تیم ایران با 113 بازی ملی، باتجربه‌ترین عضو تیم دراگان اسکوچیچ محسوب می‌شود و باتوجه به این موضوع، احتمالا یکی از مهره‌های فیکس تیم ملی هم باشد. او در آخرین بازی تیم ملی برابر سوریه نیز فیکس بود و در خط میانی به همراه احمد نوراللهی بازی کرد. البته حالا نظم خط هافبک تیم ملی تغییر کرده و شاید دراگان اسکوچیچ نیز آرایشی متفاوت را برای چهار بازی حساس مرحله مقدماتی برگزیند.

احسان حاج صفی در جریان جام جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه عضوی از تیم کارلوس کی‌روش بود و حالا باید تلاش کند تا تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر صعود کند تا به رکورد مسعود شجاعی برسد. نکته جالب این که حاج صفی در جام جهانی پیش رو 32 ساله خواهد بود و فرصت این را دارد تا حتی چهارمین جام جهانی خود را نیز تجربه کند و رکوردی خارق العاده را به ثبت برساند.

 

او که توانایی قابل قبولی در بازیسازی و انتقال توپ از دفاع به حمله دارد، باتوجه به تجربه حضور در پست دفاع چپ، برای فرآیند دفاعی نیز بازیکن مطلوبی محسوب می‌شود. حاج صفی همچنین قدرت شوتزنی خوبی هم دارد و باید دید که چه شرایطی را در تیم ملی برای خود رقم خواهد زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید