جی پلاس

سلطان سوئیسی تنیس جهان و شکست های مفتضحانه!

مرد شماره هشت جهان در طول دوران ورزشی اش شکست هایی را برابر تنیسورهای نه چندان مطرحی تجربه کرده و باعث تعجب همگان شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، راجر فدرر سه شنبه در نخستین بازی اش در تنیس اپن ژنو برابر پابلو آندوخار شگفت زده شد. تنیسور سوییسی که آخرین بازی اش در زمین خاکی به سال ۲۰۱۹ در نیمه نهایی رولان گاروس برابر رافائل نادال بر می گشت پس از ۷۰۰ روز در زمین خاکی حاضر شد. با این حال برابر آندوخار، مرد شماره ۷۰ جهان ۲ بر یک شکست خورد و از این رقابت ها حذف شد. این باخت برابر یکی از تنیسورهای با رنکینگ پایین اتفاق افتاد. فدرر پیش از این شکست هایی را برابر تنیسورهایی که رنکینگ پایین داشتند را تجربه کرده بود اما اغلبشان به سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ برمی گردد زمانی که به تازگی دوران ورزشی اش آغاز شده بود. 

آخرین شکست تنیسور سوییسی پیش از دیدار دیروز برابر یک تنیسور با رنکینگ بالای ۶۰ به تنیس اپن آمریکا ۲۰۱۹ بر می گردد. فدرر در حالی که درد کمر آزارش می داد مغلوب گریگور دیمیتروف شد که در رتبه ۷۹ قرار داشت. برنده بازی پس از پنج ست مشخص شد. تنها چند هفته بعد فدرر مقابل آندری روبلف جوان شگفت زده شد که در آن زمان مرد شماره ۷۰ بود. تنیسور سوییسی در مرحله یک هشتم نهایی مسترز سینسیناتی مغلوب تنیسور روس شد. 

فدرر در سال ۲۰۱۸ نیز به شکل عجیبی در اپن آمریکا حذف شد. او از جان میلمین، مرد شماره ۵۵ شکست خورد. با این حال باخت باورنکردنی را در مسترز میامی تجربه کرد. تنیسور سوییسی در نخستین دیدارش برابر تاناسی کوکیناکیس، مرد شماره ۱۷۵ قرار گرفت و پس از سه ست بازی را واگذار کرد. 

در فصل ۲۰۱۷ که فدرر پس از جراحی زانو به میادین بازگشت با دو شکست همه را متعجب کرد. نخستین باخت در رقابت های دبی رقم خورد و در یک هشتم نهایی مغلوب اوژنی دونسکوی روس، مرد شماره ۱۱۶ شد. با این حال شکست عجیب تر در یک هشتم نهایی تنیس اشتوتگارت اتفاق افتاد که برابر تامی هاس، مرد شماره ۳۰۲ مغلوب شد. هاس در یک بازگشت در ست سوم فدرر را شکست داد.  

آلبرت راموس که در سال ۲۰۱۵ مرد شماره ۷۰ جهان بود در دور دوم مسترز شانگهای بر تنیسور سوییسی غلبه کرد. در آن سال فدرر شکست هایی را مقابل نیک کریوس (مرد شماره ۳۵) و آندراس سپی (مرد شماره ۴۵) تجربه کرد. او در فینال بریزبن مقابل لیتون هیوئیت، مرد شماره ۶۰ مغلوب شد. 

فدرر تابستان ۲۰۱۳ شکست های پیاپی را برابر تنیسورهای نه چندان قدرتمند تجربه کرد. نخستین باخت در ویمبلدون اتفاق افتاد که در دور دوم برابر سرژی استاخفسکی، مرد شماره ۱۱۶ جهان با کسب پیروزی در ست چهارم همه را شگفت زده کرد. تنها چند هفته بعد فدرر در تنیس هامبورگ برابر فدریکو دلبونیس (مرد شماره ۱۱۴) مغلوب شد.

اکنون تنیسور سوییسی می خواهد شکست برابر آندوخار را پشت سر بگذارد تا اجازه ندهد دوباره در رولان گاروس، تنیس ویملبدون و المپیک توکیو (دو هدف بزرگش در این فصل) اتفاق عجیبی بیفتد.

دیدگاه تان را بنویسید