کارشناس قطری مخالف بازگشت شجاع به پرسولیس

کارشناس فوتبال قطر در تحلیلی از شرایط تیم فوتبال الریان نوشت: شجاع خلیل زاده عنصری تاثیرگذار در خط دفاعی است و باید در این تیم حفظ شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسن العتیبی کارشناس و پیشکسوت صاحب نام فوتبال قطر در گفت و گو با روزنامه الوطن پیرامون دلیل شکست و حذف هر سه نماینده این کشور در لیگ قهرمانان آسیا گفت: لیگ ما بسیار ضعیف است و به واقع غیر از دو تیم السد و الدحیل مدعی قدرتمندی وجود ندارد. فکر می‌کنم تا سال 2025 غیر از این دو تیم هیچ باشگاه دیگری نمی‌تواند به قهرمانی لیگ برسد چرا که امکانات و توانمندی‌های کاملا متفاوتی در باشگاه‌ها وجود دارد و باشگاه‌های دیگر انگیزه و تلاشی برای پیشرفت ندارند. حقیقت این است که برای رسیدن به قهرمانی آسیا شما به یک لیگ قدرتمند داریم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تیم‌های ما انتخاب نامناسب بازیکنان خارجی، جذب بازیکنان بی‌کیفیت و بی‌صبری باشگاه‌ها است که به بازیکنان جدید فرصت نمی‌دهند توانمندی خودشان را نشان بدهند. حذف الریان منطقی و قابل پیش بینی بود اما کنار رفتن السد و الدحیل فاجعه بزرگ و شوک غیر منتظره‌ای برای ورزش قطر به شمار می‌رود. آنها مدعیان جدی برای صعود به مراحل بالاتر بودند. 

العتیبی گفت: شاید در خصوص عملکرد مربیان این دو تیم اختلاف نظر وجود داشته باشد اما همه ما می‌دانیم که السد و الدحیل بهترین نفرات و بازیکنان خارجی را در اختیار دارند. عامل اصلی این موضوع سطح ضعیف لیگ ماست که باعث می‌شود السد و الدحیل با اعتماد به نفسی که از نتایج خودشان در این بازی‌ها دارند وارد رقابت‌های آسیایی شوند. در لیگ قطر  رقیب واقعی برای این دو تیم وجود ندارد و فقط آنها برای کسب موفقیت ها و قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند. به اعتقاد من راه حلی به جز افزایش تعداد بازیکنان خارجی در تیم‌ها نداریم. این مسئله روی عملکرد تیم‌های ملی اثرگذار است اما چاره دیگری نخواهیم داشت. 

این کارشناس قطری در پاسخ به این سوال که برای ایجاد تغییر در تیم الریان باید چه اقدامی صورت بگیرد گفت: از نظر من فقط یاسین براهیمی الجزایری عملکرد درخشانی در این تیم دارد که یک بازیکن با تجربه و بسیار تاثیرگذار است شجاع خلیل‌زاده هم توانایی‌های فوق العاده‌ای دارد و در منطقه شناخته شده است. همه ما او را می‌شناسیم و بازی‌هایش در ترکیب پرسپولیس و تیم ملی ایران را به یاد داریم. خلیل‌زاده یکی از عناصر تاثیرگذار در خط دفاعی الریان است اما سایر بازیکنان خارجی الریان باید کنار گذاشته شوند و مهره‌های با کیفیتی به جای این نفرات جذب شوند. در مورد لوران بلان هم باید بگویم به نظر من تیم به ثبات فنی نیاز دارد خصوصا با توجه به اینکه بلان استراتژی فنی خوبی دارد و به بازیکنان جوان در این مقطع فرصت داد. باید به بلان فرصت داده شود و با تغییر برخی از بازیکنان می‌توان امکانات بهتری در اختیار او قرار داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید