ملی پوش المپیکی در گفت و گو با جی پلاس:

محمدرضا گرایی: کشتی همیشه جزو مدال‌آورترین‌ها بوده است/ نمی‌توانیم هر 12 طلای المپیک را بگیریم

ملی پوش وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران گفت: تمام کشتی گیران برای مدال طلا به میدان می‌روند اما نمی‌توان هر 12 مدال را کسب کرد اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ رقابت‌‌های کشتی گزینشی المپیک توکیو در قاره آسیا در روزهای 20 تا 22 فروردین ماه به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد. در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه 8 بر صفر شروز اوچیلوف کشتی گیر تاجیکستانی را شکست داد. او در دور بعد مقابل احمد داحشان از اردن نیز با نتیجه 8 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

گرایی در مرحله بعد با برتری 9 بر صفر مقابل آشو دارنده مدال برنز آسیا از هند ضمن راهیابی به دیدار فینال، سهمیه المپیک توکیو را نیز کسب کرد و در نهایت هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا رسید و چهارمین سهمیه المپیک کشتی را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد و این در حالی بود که برخی کارشناسان و حتی مربیان تیم ملی کسب سهمیه در این وزن را غیر قابل پیش بینی می‌دا‌نستند .

محمدرضا گرایی  ملی پوش کشتی فرنگی ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: خداراشکر در این رقابت توانستم هم عنوان قهرمانی و هم سهمیه المپیک را کسب کنم. سطح مسابقات بالا بود. در مسابقات جهانی هیچ کدام از کشورهای آسیایی نتوانسته بودند سهمیه را به دست بیاورند و این بار با تمریناتی که در هفت مرحله از اردو برگزار شده بود توانستم شرایط بدنی‌ام را آن طور که باب میل خودم بود پیش ببرم و تمام حریفانم را قاطع و با امتیاز فنی بالا شکست بدهم.

او با اشاره به برنامه‌های خود در این مدت باقی مانده تا المپیک گفت: هشتمین مرحله از اردو هم آغاز شده و ان شاءاالله تا المپیک وقت داریم. وضعیت  فعلا خوب است و در تلاشم که در این مدت باقی مانده روی نقاط ضعفم کار کنم تا با آمادگی بالا در این رقابت مهم شرکت کنم و دست پر برگردم. رییس فدراسیون مشکلات ما را حل کرده تا تمام دغدغه ما فقط کسب نتایج مطلوب در المپیک باشد.

گرایی در خصوص میزان شانس کاروان کشتی ایران برای کسب مدال در المپیک توکیو تصریح کرد: قطعا کشتی جزو مدال‌آورترین رشته‌ها در المپیک و بازی‌های آسیایی محسوب می شود. شرایط کشتی به گونه‌ای شده که رییس فدراسیون در تنگنا قرار گرفته و تمام مسئولیت‌ها بر گردن علیرضا دبیر است. امیدوارم مسئولین بالا رتبه از وزارت ورزش گرفته تا بقیه مسئولان راهکاری پیدا کنند که توجه ویژه‌ای به ورزش کشتی شود تا دلاورمردان کشتی بتوانند با خوشرنگ ترین مدال‌ها از توکیو برگردند.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: تمام کشتی گیران برای مدال طلا به میدان می‌روند اما نمی‌توان هر 12 مدال را کسب کرد اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم با بهترین نتایج به ایران برگردیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید