جی پلاس

صحبت های تند مدیر عامل پالایش نفت آبادان ضد فدراسیون بسکتبال:‌ به کمیسیون ورزش مجلس شکایت می‌کنم/ از این به بعد مقابل فدراسیون می‌ایستم

مدیر عامل باشگاه پالایش نفت آبادان گفت: از ریاست فدراسیون بسکتبال به کمیسیون ورزش مجلس شکایت خواهم کرد و تا آخر پیگیری می‌کنم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ به دنبال حواشی پنجمین دیدار تیم‌های مهرام تهران و پالایش نفت آبادان در مرحله نیمه نهایی لیگ برتربسکتبال و همچنین شکایت باشگاه شیمیدر از کاپیتان مهرام و تیم ملی کمیته انضباطی فدراسیون رای خود را این گونه صادر کرد:

سعید داورپناه (بازیکن تیم پالایش نفت آبادان) را به 100 میلیون ریال جزای نقدی و دو جلسه محرومیت (تعلیقی) در فصل مسابقاتی جاری یا آینده (در صورت اتمام مسابقات) محکوم شد.

محمد حسن‌زاده (بازیکن تیم پالایش نفت آبادان) را به 200 میلیون  ریال جزای نقدی و دو جلسه محرومیت تعلیقی در فصل مسابقاتی جاری یا آینده (در صورت اتمام مسابقات) و اعلام عذرخواهی رسمی از داور مورد نظر محکوم شد.

جلسه کمیته انضباطی صمد نیکخواه بهرامی که با سه پرونده  از جمله شکایت باشگاه شیمیدر قم نسبت به صحبت‌های وی در خصوص صفرزاده قائم مقام این باشگاه ، مصاحبه جنجال برانگیز وی با رسانه‌ها پیش از بازی پنجم مهرام تهران و پالایش نفت آبادان، ضربه پنهان مانده از دید داوران و ناظر مسابقه در رقابت‌های مرحله نیمه نهایی با تیم پالایش نفت آبادان نسبت به یکی از بازیکنان این تیم بوده که علی رغم سبک بازی درگیرانه و فیزیکی وی این عمل به موجب آیین نامه برگزاری مسابقات تخلف تلقی  شده و  در همین راستا به 300 میلیون ریال جزای نقدی و سه جلسه محرومیت تعلیقی از شرکت در مسابقات ورزشی محکوم شد.

احمد پارو مدیرعامل باشگاه پالایش نفت آبادان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس در این خصوص اظهار کرد: ما سعی کردیم در جهت حمایت از فدراسیون بسکتبال هم گام باشیم منتها فدراسیون یک مجموعه ضعیف و ترسو دارد که تصمیم می‌گیرند و در واقع هیچ اراده‌ای ندارند.  تصمیمی هم که برای ما گرفته شده توجیه خودشان و سرپوش گذاشتن روی اتفاقات است. من حقیقتا از ریاست فدراسیون به کمیسیون ورزش مجلس شکایت می‌کنم و مطمئن باشید تا آخر پیگیری خواهم کرد و تا تکلیف شرایطی که آقایان ایجاد کرده‌اند روشن نشود این مسئله را رها نمی‌کنم. نماینده‌های شهر آبادان خواسته‌اند و در واقع مطالبه مردم است. همه دیدند بازی که انجام شد ظلمی بر بسکتبال آبادان بود و من با مستندات و فیلم‌های موجود پیگیری خواهم کرد و قطعا با عذرخواهی فدراسیون تمام نمی‌شود.  آقایانی که این حکم را صادر کردند هم باید جوابگو باشند. ما که این همه هزینه کردیم و از شهرستان آمدیم نباید به این شکل حقمان ضایع می‌شد.

پارو در ادامه تصریح کرد: اگر قرار بود رایی صادر کنند باید ببینید چه چیزی باعث شد و چه فشاری روی بازیکنانمان بود که این گونه مصاحبه کنند.  خود مدیر تیم‌های ملی وقتی نام یکی دو بازیکن آورده شد که در زمین به بازیکنان ما فحاشی می‌کنند گفت این‌ها همینجوری هستند بنابراین خودشان می‌شناسند که چه رفتاری دارند. کاپیتان تیم ملی با ایما و اشاره هم داور و هم فدراسیون را تهدید می‌کند. این 30 میلیون هم که جریمه کردند فقط به خاطر این است که یک سرپوش روی این داستان بگذارند و بگویند بله ما ایشان را هم جریمه کردیم.

مدیر عامل باشگاه پالایش نفت آبادان در پایان صحبت‌های خود گفت: در هر صورت حق تیم ما ضایع شد و تیمی که به فینال راه پیدا کرد صلاحیت نداشت. ما آدم‌های منطقی و زحمت کش در بسکتبال زیاد داریم ولی متاسفانه در راس این ضعف و مشکل وجود دارد که نمی‌تواند کنترل کند بنابراین حتما پیگیری می‌کنم و از این به بعد مقابل فدراسیون قرار می‌گیرم.

منصور اردستانی رییس کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: پس از اتفاقات بازی پنجم نیمه نهایی لیگ ما محمد حسن زاده و سعید داور پناه بازیکنان تیم پالایش نفت را به کمیته انضباطی احضار کردیم. در جلسه فیلم‌های مصاحبه گذاشته شد و این دو بازیکن اظهار پشیمانی کردند.

او افزود: طبق آیین نامه هر تیمی که نسبت به داوری اعتراض دارد تا یک ساعت بعد از مسابقه می‌تواند اعتراض خود را ثبت و مبلغ مشخص شده را واریز کند تا ما نسبت به آن رسیدگی کنیم و باز هم طبق آیین نامه هیچ کس حق ندارد در این مورد اعتراض خود را از طریق مصاحبه و رسانه اعلام کند اما متاسفانه این اقدام از طرف باشگاه نفت صورت نگرفت و کمیته انضباطی تشکیل دادیم.

اردستانی در پایان گفت: با توجه به اینکه سعید داور پناه و محمد حسن زاده از بازیکنان و ملی پوشان خوب ما هستند محرومیتشان تعلیقی است. در مورد جرایم نقدی هم تا یک هفته فرصت اعتراض وجود دارد و رای قطعی نیست.

دیدگاه تان را بنویسید