جی پلاس

پشه، گرما و کرونا؛ هدیه AFC به پرسپولیس!

اعطای میزبانی به هند برای برگزاری رقابت های گروهی لیگ قهرمانان آسیا نشان داد که AFC در محرومیت ایران از میزبانی هیچ متر و معیاری نداشته است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در حالی کارش را در فصل جدید این رقابت ها با پیروزی آغاز کرد که سومدیریت دست اندرکاران فوتبال آسیا شرایط سختی را برای شان رقم زد.

تصاویر تلویزیونی هرچند به تنهایی نمی تواند انعکاس کاملی از شرایط میزبانی هندی ها باشد، اما نماهای بسته ای که هر از گاهی به نمایش در می آمد به خوبی نشان می داد که پرسپولیسی ها در چه شرایط سختی مشغول بازی هستند. حشرات پر تعداد در زمین فوتبال که یادآور حملات دسته جمعی ملخ ها به مزارع بود. لباس های کاملا خیس و به تن چسبیده بازیکنان هر دو تیم، قطرات درشت عرق در این نماها به خوبی آشکار بود تا مشخص شود که AFC برای انتخاب میزبان مرحله گروهی بدترین انتخاب ممکن را داشته است.

در این که همه گیری کرونا، دست مسئولان برای برگزاری رقابت ها به شکل مطلوب را بسته تردیدی نیست، اما AFC حتی از نظر ملاحظات پزشکی نیز تصمیم درستی نگرفت چرا که هندی ها حتی نتوانستند هتل اختصاصی برای تیم ها تهیه کنند. نتیجه این که بازیکنان پرسپولیس در هتلی اقامت داشتند که رفت و آمد برای همگان آزاد بود و این مساله استرس زیادی برای آنها و البته کادر فنی به دنبال داشت.

علاوه بر این امکانات اختصاصی مانند سالن بدنسازی، استخر و سونا نیز طبیعتا وجود نداشت. به این ترتیب پرسپولیسی ها پس از دیدار با الوحده حتی نتوانستند ریکاوری مناسبی داشته باشند. مسلما کادر فنی اجازه استفاده از استخری که شرایط اختصاصی ندارد و ضریب اطمینان بهداشتی اش بالا نیست را به بازیکنان نداده است. 

مشکل ریکاوری زمانی جدی تر می شود که بدانیم شرایط آب و هوایی خاص هند که گرما و رطوبت بالایی دارد، باعث خستگی و فرسودگی بیشتر عضلات می شود و این مساله نیاز به ریکاوری را جدی تر می کند. فرمت برگزاری رقابت ها به شکل متمرکز و کاملا فشرده نیز مزید بر علت است و به همین دلیل بعید نیست در پایان مرحله گروهی تعداد بازیکنان مصدوم از میزان استاندارد معمول بیشتر باشد.

در این که AFC به ندرت به سود فوتبال ایران تصمیم می گیرد تردیدی نیست، اما یک از محورها و سوژه های مهم پیگیری فدراسیون جدید باید حل مشکلات آسیایی تیم های باشگاهی و ملی ایران در آینده باشد، هرچند بعید به نظر می رسد که کادر مدیریتی فعلی بدون سابقه و روزمه قابل توجه در فوتبال از پس AFC و دست های پشت پرده اش برآید.

 

دیدگاه تان را بنویسید