در گفت وگوی با جی پلاس مطرح شد

ماجرای حذف ساحلی‌بازان ایران از جام‌جهانی

بهزاد داداش زاده مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی درباره حذف این رشته ورزشی از جام جهانی توضیحاتی را بیان کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از 2 بار لغو و تعویق برنامه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال ساحلی مسئولیت انتخاب تیم‌های صعود‌کننده به جام جهانی 2021 روسیه را برعهده گرفت که کمیته اجرایی AFC در یک تصمیم عجیب و حیرت انگیز تیم ملی فوتبال ساحلی ایران را به طور رسمی از حضور در جام جهانی روسیه حذف کرد و  کشورهای ژاپن، عمان و امارات متحده عربی را به عنوان  نمایندگان آسیا در این رقابت‌ها معرفی کرد.

حذف ناباورانه تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی روسیه بهانه ای شد تا دلایل این حذف را از کارشناسان جویا شویم.

بهزاد داداش زاده مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی در گفت وگو با جی پلاس، درباره حذف تیم ملی ساحلی از جام جهانی اظهار کرد: تیم ملی فوتبال ساحلی 2 سال قبل جواز حضور در جام جهانی را نگرفت و طبیعی بود که از این رقابت‌ها حذف شود. من یکی از بنیان گذاران فوتبال ساحلی هستم و چندین سال می گویم که فوتبال ساحلی ما به بیراه می رود و دلالی و فساد در این رشته ورزشی رخنه کرده است.

وی ادامه داد: خانم شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی زحمات زیادی کشیده است اما از افراد ناکاربلد استفاده کرده و همین موضوع باعث شده که این رشته ورزشی به بیراه برود. همچنین مربی تیم ملی فوتبال ساحلی اختیاری ندارد و شاهد بازیکن سالاری در تیم ملی هستیم و انتخاب ملی پوشان تکراری شده است. به هر حال اکنون مسئولان فدراسیون  فوتبال به بن بست رسیدند و رای AFC درباره حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی قطعی است و قدرتی هم نداریم که این رای تغییر یابد.

داداش زاده بیان کرد: زمانی که تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی 2017 امارات مقام سومی را به دست آورد، فدراسیون فوتبال سومین ستاره را گرفت اما اکنون ستاره های فدراسیون کمرنگ شدند.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی درباره نقش مدیران فوتبال در حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی روسیه گفت: بی تدبیری مدیران سابق فدراسیون فوتبال و مدیر فوتبال ساحلی برای این رشته ورزشی دردسر ساز شده و اتفاقات ناخوشایندی  رخ داده است.

وی افزود: من مدرک مربیگری فوتبال و فوتبال ساحلی دارم اما از من و پیشکسوتان به عنوان مشاور درفوتبال ساحلی استفاده نمی کنند. به هر حال مدیران  پول های ترزیق شده به فوتبال ساحلی را به بازیکنان نمی دهند و برای خودشان خرج می کنند. در حال حاضر پاداش سومی  در جام جهانی امارات را هنوز نگرفتم و وقتی که در این باره صحبت کردم دیگر به من اجازه ورود به فوتبال ساحلی را نمی دهند.

داداش زاده درباره آینده فوتبال ساحلی گفت: تا زمانی که زد و بندها در فوتبال ساحلی باشد و با بازیکنان صادق نباشند و پولشان را ندهند این رشته ورزشی درست نمی شود. آرزوی ما این است که ساختمان فوتبال ساحلی از مدیر تا تدارک آن پاک شود تا این رشته ورزشی موفق شود.

مربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی درباره ممنوع المصاحبه بودن اعضای تیم ملی بیان کرد: بله در زمان ما هم بازیکنان را تهدید می کردند که صحبت نکنند اما من حرف زدم و اکنون پشت گود هستم. به هر حال بلوک باشی ملی پوش فوتبال ساحلی صحبت کرد و از تیم ملی خط خورد. صحبت نکردن درباره فوتبال ساحلی ناشی از ضعف مدیریت است که ملی پوشان از ترس اینکه از تیم ملی خط نخورند هیچ حرفی نمی زنند.  

او در پایان گفت: زمانی که تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی امارات مقام سوم را به دست آورد قرار بود پراید به ما بدهند اما سوئیچ این ماشین هم به ما ندادند. آن زمان قیمت پراید 7 میلیون تومان بود.

دیدگاه تان را بنویسید