خداحافظی غم انگیز کشتی گیر ایرانی از دنیای قهرمانی

مدعی وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که در تورنمنت بین‌المللی ایتالیا تن به شکست داد، از خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بهنام احسانپور بعد از سال‌ها تلاش در سطح اول کشتی کشور و سابقه حضور در مسابقات جهانی 2015 آمریکا و 2017 فرانسه و پیکارهای المپیک 2016، سرانجام در مسابقات جهانی 2019 نورسلطان در وزن غیرالمپیکی 61 کیلوگرم صاحب مدال برنز جهان شد و از همان روز قرار بر این شد که با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک، کارش را در وزن 65 کیلوگرم ادامه دهد، اما هرگز در این مدت نتوانست در وزن جدید توفیقی کسب کند.

آخرین حضور در او در رقابت 65 کیلوها، اعزام به تورنمنت بین‌المللی متئو پلیکونه ایتالیا بود که آنجا نیز شکست خورد تا مشخصاً شانسی برای حضور در پیکارهای المپیک نداشته باشد.

در شرایطی که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با امیرمحمد یزدانی و مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم رقابت‌های گزینشی و قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده، بهنام احسانپور در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام با انتشار پست زیر خبر از خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی داد: «زمانی که کودکی را می‌گذراندم با هدایت‌های پدر عزیزم پا بر تشک کشتی گذاشتم و همه سال‌هایی که دوستانم به بازی‌های کودکانه مشغول بودند من روی تشک مشق پهلوانی و قهرمانی می‌کردم. سال‌ها برایم با قهرمانی‌ها، پیروزی‌ها و شکست‌ها گذشت و هر بار که کم آوردم عشق مردمم انگیزه‌ای مضاعف برایم بود. اینک و در پایان 20 سال تلاش و مبارزه روی تشک کشتی، چهار گوشه آن را بوسیده و از دنیای قهرمانی خداحافظی می‌کنم. آنچه طی این سال‌ها در خاطرم مانده است، نه زخم‌ها و آسیب‌ها، نه دوری از خانواده و دوستان، نه کم‌لطفی‌ها و نامرادی‌ها که مهر و عشق شما مردم نازنین است ...».

دیدگاه تان را بنویسید